Ok, nu väcker jag tråden igen...
Lämnade in bilen till Opel och fick tillbaka den igår. Det var tydligen inte lambdan...och inte katten heller. Mekanikern gissade på att det är nått med toppen, men kan även vara nått med styrsystemet. Anledningen till han trodde det är toppen är att det är nått "knarrande" ljud precis när man get lätt lätt gas. Jag har hört det med och undrat vad det är. På högre varv går bilen dock skitbra.
Tänkte jag ev. ska ge mig på att riva toppen i helgen och kolla, första gången i mitt liv.
Vet ju inte om det är det som är felet iomed att jag komptestade bilen i höstas och det var ok...men antar att det kan ju vara nått annat som e stört med den.
Men nu undrar jag om det är nån som vet om det går att testa en styrbox på nått sätt, eller om det är nån som har en Simtech 56.1 liggandes som man kan testa med/köpa billigt.
Skulle gärna vilja testa med en fungerande tändmodul också, kan ju vara den med...
Sen undrar jag om nån vet några bra företag i västra Stockholm som kan tryck testa och plana en topp för ett rimligt pris?
Var kan man få tag på kamaxel lager? Tänkte att det är väl lika bra att försöka renovera toppen om den ändå ska av liksom.