3687
Sök

Spindelrädsla?

4 299 Inlägg
11 juni 2008
Hehe, älskar spindlar big_smile Dels för att många e så rädda för dom så de e skitlätt o skrämmas wink
Sen e dom skitroliga o leka me om man inte har nåt att göra smile

Men dock klarar jag inte av ormar alls, enda djuret jag har lite rädsla för tongue

dragkruka
275 Inlägg
11 juni 2008
fan förra sommarn så hade ja lagt mina jeans på golvet och dagen efter när ja drog på mig dem kliade de som fan bak på låret sen stack de till, stoppade ner handen o skulle ta bort vad jag trodde var en flis eller nåt så hade ja en jävla äcklig spindel i handen som hade bitit mig fan den var som en en-krona iaf o ganska tjock tongue fyfan va äkcligt de var:P

dragkruka
275 Inlägg
11 juni 2008
sen hade vi på jobbet förra sommaren en stor jävla spindel, lika stor som längst upp på en ölburk som kröp runt på golvet... den måste ha kommit med utlandsfrakt eller nåt för sånna har ja fan aldrig sett i sverige innan haha:P

Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
744 Inlägg
11 juni 2008
jag har ägt en spindel big_smile en grammostola rosea en ganska liten spindel men den var ändå fin smile typ 12cm kanske:P mätte den aldrig big_smile haha, ne men det är ju ett djur det också wink exakt som ormar och ödlor och hundar o.s.v big_smile

Colaberoende
1 219 Inlägg
11 juni 2008
Hade en också förut som var helt ok men nu hatar jag småspindlar.

Kan inte med dom små äcklen. Dom dyker upp överallt.

http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=130601
Senast redigerat av Ena (11 juni 2008)

171 Inlägg
11 juni 2008
Hemska bilder ni är tvunga att lägga upp! smile

Nej spindlar är riktigt äckliga djur men jag kan ändå inte ha ihjäl dom. Får jag in dom i lägenheten brukar jag ladda med ett riktigt stort glas och vända det uppochned och stänga in dom, sen står jag och ryser och skruvar på mig tills jag samlat mod till att sticka in en bit papper under glaset. Efter det är det samma procedur som innan, ryser, äcklas och mår dåligt smile Sen bär det av i en jäkla fart till ytterdörr eller öppet fönster för att kasta ut stackaren... och efter det är det samma visa igen! smile

Kan ju inte ha ihjäl dom smile Det är ganska bra terapi btw...

Min spindelfobi bottnar i en storebror som tyckte det var svinkul att kasta spindlar på sin lillasyster som små... smile

“I never saw a wild thing sorry for itself.
A small bird will drop frozen dead from a bough without ever having felt sorry for itself.”

Sleeper
3 084 Inlägg
11 juni 2008
jag pallar fan inte döda dem längre för dem försvinner ju ändå aldrig så nu får dem glatt springa runt på golvet, har dem som bananfluge jägare smile

Kom ihåg när man var ett litet fjun. Då jag och polarna man hade i mellanstadiet gick och samlade in spindlar i ett litet plastakvarium (givetvis med små lufthål i upptill). Så ställde vi det i klassrummet vad vi kom att märka dagen efter var att alla våra 100+ spindlar hade rymt ut i klassrummet och vissa hade fött spindelungar på det. Ni kan ju bara gissa våra oskyldiga miner då alla tjejer stod på bänkarna inklusive läraren som stod å skrek big_smile
Senast redigerat av Sushikocken (11 juni 2008)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Svetsare
3 150 Inlägg
17 september 2009
Trådstartare
Väcker denna tråden igen   smile

Har varit med om lite "spindel-händelser" i somras  smile  (Inte placerat i tidsordning utan bara vad som hände)

1. Vet ej om jag inbillar mig men jag bor i lägenhet och i början av sommarn va det lite fuktspindlar eller "husspindlar" som en del vill kalla dom, i trapphuset på kvällarna men nu när det börjar bli kallt så kommer det ännu fler och jag tycker fan dom bara blir större och större  :S   

Den största vi haft i trapphuset (dom sätter sig så klart precis ovanför vår dörr  sad  ) har varit närmare 8-9cm!!!  yikesO    DET mina damer och herrar tycker jag är SJUUUKT!     Vi bor fan inte i afrika!  sad

2. Sen på jobbet så skrämde chefen mig en gång  sad     Det va lunch och jag stod vid diskbänken och körde maten i micron, tar ut den och sätter mig och äter samtidigt som jag bläddrar igenom tidningen.
Chefen säger "Oj, men vad har vi här då", tänkte jaha han fick nog inte med sig all sin mat eller nåt.

Hör att han liksom går runt och visar upp vad nu hittat, sen kommer han till mig.  Slänger fram sin hand ca 20cm från mitt ansikte, och vad tror du inte han har i handen?  En STOR jävla spindel, typ som hans handflata, flyger upp ur stolen och trycker mig mot väggen tills han gått runt bordet och slängt ut den genom fönstret. Stänger det fort som fan efter att han slängt ut fanskapet.  mad

Och dom andra när han visade upp den  "Åhh, va gullig"   roll

3. Sen hade vi en volvovalp inne med, ångrar som fan att jag kört den. Hade jag vetat vad som döljde sig innanför så vette fan va som hade hänt  hmm

Öppnar en dörr till "baksätena" och glor in där en stund, stänger och går iväg. Öppnar senare och innan jag böjer mig in så ser jag på fönsterlisten på dörren så sitter en det en stor jävla spindel, iallafall 7cm i diameter (dessa fordon körs ju inte så mycket utan står mest stilla i nån skoksdunge eller nåt). 

Flyger bak som fan men går sen närmare och ser massa, massa små spindlar, bara några mm stora som kryper runt uppe vid den stora spindlen, äckligt som fan tänker jag och bestämmer mig för att aldrig mer gå nära skiten. Går med ångest hela dagen för att jag hade spindeljävelen bakom mig.

Några dagar senare är skitbilen borta och jag sopar lite där den stog, ser då 2st identiska (samma färg, form och storlek) spindlar som kryper precis där valpen stog, det som skrämmer mig är om det va dessa som va dom mm-stora ungarna för några dagar sen  roll

Har ni varit med om nåt "spindel-trauma" i sommar?   Berätta   smile

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
17 september 2009
Spindlar går an, men fasen inte ormar, de är så sjukt äckliga tongue Usch tongue

bara för jag hamnar över dig ;D
846 Inlägg
17 september 2009
liv rädd för alla kryp xD

Sleeper
3 084 Inlägg
17 september 2009
då ska ni slå på 4:an nu!

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
17 september 2009
Angående "spindeltrauma" så ja, det har jag vart med om. För en månad sen eller två när jag skulle gå och lägga mig så ser jag att katten står inne i mitt rum och slår med tassen på golvet och ser lite lurig ut, men jag såg inte på vad som hon slog. Går närmare och ser då att framför henne på golvet ligger en spindel vars KROPP är luden och stor som en halv tumme! Till det kommer benen. Fick lite smått panik så jag hämtade ett korkunderlägg (sånt som man har under kastruller för att inte bränna underlaget) släpper det på spindeln och lyfter sen, då sätter katten i sig spindeln och allt är frid och fröjd...

Några veckor senare när jag har duschat och drar undan duschdraperiet så ser jag en likadan med något mindre spindel på väg mot mig! Nappa tag i första bästa sak (en duschsvamp...) och trycker ner den mot spindeln, lyfter och ser att spindeln reser på sig och fortsätter gå. tongue Letar febrilt efter nåt hårdare och hittar en flaska hårschampo som jag slår till spindeln med. Sen så var det bara att hämta katten så var även den spindeln borta.

Ush för dom djuren, små spindlar tycker jag är okej, men är dom stora och ludna så ska dom befinna sig bakom glas om jag ska vara nära. Fast ormar är nog än värre, iaf huggormar, blev skrämd för dom som liten.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Svetsare
3 150 Inlägg
17 september 2009
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Angående "spindeltrauma" så ja, det har jag vart med om. För en månad sen eller två när jag skulle gå och lägga mig så ser jag att katten står inne i mitt rum och slår med tassen på golvet och ser lite lurig ut, men jag såg inte på vad som hon slog. Går närmare och ser då att framför henne på golvet ligger en spindel vars KROPP är luden och stor som en halv tumme! Till det kommer benen. Fick lite smått panik så jag hämtade ett korkunderlägg (sånt som man har under kastruller för att inte bränna underlaget) släpper det på spindeln och lyfter sen, då sätter katten i sig spindeln och allt är frid och fröjd...

Några veckor senare när jag har duschat och drar undan duschdraperiet så ser jag en likadan med något mindre spindel på väg mot mig! Nappa tag i första bästa sak (en duschsvamp...) och trycker ner den mot spindeln, lyfter och ser att spindeln reser på sig och fortsätter gå. tongue Letar febrilt efter nåt hårdare och hittar en flaska hårschampo som jag slår till spindeln med. Sen så var det bara att hämta katten så var även den spindeln borta.

Ush för dom djuren, små spindlar tycker jag är okej, men är dom stora och ludna så ska dom befinna sig bakom glas om jag ska vara nära. Fast ormar är nog än värre, iaf huggormar, blev skrämd för dom som liten.

Ja fyfan för de spindlarna som inte vill ge sig i första taget.  Vi hade en liten men ack så grov spindel (ca 4cm i diameter) i taket för ett tag sen. 
Tog dammsugarn och satte precis under med högsta sugkapacitet påsatt, tog kanske 5 sek innan den jävelen gav upp och fattade att han ändå skulle dö i vilket fall   hmm

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Den är inte stor, men den är söt.
820 Inlägg
17 september 2009
älskar alla djur i princip.. haft ormar och dylikt.. men spindlar har jag alltid fått rysningar av... hatar dem!

Audi s2/RS2 coupé projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125574
Stolt kund hos Ljudgaragen & B2-Audio!
http://www.ljudgaragen.se/
www.B2-audio.com

142 Inlägg
18 september 2009
Spindlar är ju äckliga,då gillar jag ormar mer(huggormar inräknat).
Senast redigerat av Simon10 (18 september 2009)

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
18 september 2009
En spindel här i Sverige bryr jag mig inte om... Värre då med ormar, även våra relativt harmlösa sorter.
Men en spindel eller tarantel i något annat land... USCH!!!

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

331 Inlägg
18 september 2009
Usch avskyr dom! Så länge dom är på avstånd och inburade så går det rätt okej men jag står ju inte och gullar med dom direkt tongue Nä fy! Dom kan hålla sig i skogen...

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
18 september 2009
Men far åt helvete! Inga bilder.

Usch. Dessa jävla djur alltså. Och jag fattar inte att jag tycker att det är jobbigt av att bara se dom på bild här. Fast när man sitter och glor på Indiana Jones där det är spindlar och andra insekter överallt så är det lugnt av någon anledning... skumt.

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
18 september 2009
ZonaX skrev:
Väcker denna tråden igen   smile

Har varit med om lite "spindel-händelser" i somras  smile  (Inte placerat i tidsordning utan bara vad som hände)

1. Vet ej om jag inbillar mig men jag bor i lägenhet och i början av sommarn va det lite fuktspindlar eller "husspindlar" som en del vill kalla dom, i trapphuset på kvällarna men nu när det börjar bli kallt så kommer det ännu fler och jag tycker fan dom bara blir större och större  :S   

Den största vi haft i trapphuset (dom sätter sig så klart precis ovanför vår dörr  sad  ) har varit närmare 8-9cm!!!  yikesO    DET mina damer och herrar tycker jag är SJUUUKT!     Vi bor fan inte i afrika!  sad

2. Sen på jobbet så skrämde chefen mig en gång  sad     Det va lunch och jag stod vid diskbänken och körde maten i micron, tar ut den och sätter mig och äter samtidigt som jag bläddrar igenom tidningen.
Chefen säger "Oj, men vad har vi här då", tänkte jaha han fick nog inte med sig all sin mat eller nåt.

Hör att han liksom går runt och visar upp vad nu hittat, sen kommer han till mig.  Slänger fram sin hand ca 20cm från mitt ansikte, och vad tror du inte han har i handen?  En STOR jävla spindel, typ som hans handflata, flyger upp ur stolen och trycker mig mot väggen tills han gått runt bordet och slängt ut den genom fönstret. Stänger det fort som fan efter att han slängt ut fanskapet.  mad

Och dom andra när han visade upp den  "Åhh, va gullig"   roll

3. Sen hade vi en volvovalp inne med, ångrar som fan att jag kört den. Hade jag vetat vad som döljde sig innanför så vette fan va som hade hänt  hmm

Öppnar en dörr till "baksätena" och glor in där en stund, stänger och går iväg. Öppnar senare och innan jag böjer mig in så ser jag på fönsterlisten på dörren så sitter en det en stor jävla spindel, iallafall 7cm i diameter (dessa fordon körs ju inte så mycket utan står mest stilla i nån skoksdunge eller nåt). 

Flyger bak som fan men går sen närmare och ser massa, massa små spindlar, bara några mm stora som kryper runt uppe vid den stora spindlen, äckligt som fan tänker jag och bestämmer mig för att aldrig mer gå nära skiten. Går med ångest hela dagen för att jag hade spindeljävelen bakom mig.

Några dagar senare är skitbilen borta och jag sopar lite där den stog, ser då 2st identiska (samma färg, form och storlek) spindlar som kryper precis där valpen stog, det som skrämmer mig är om det va dessa som va dom mm-stora ungarna för några dagar sen  roll

Har ni varit med om nåt "spindel-trauma" i sommar?   Berätta   smile

Alltså... usch... jag mår dåligt... kan fan se det framför mig. Spindlar borde eventuellt utrotas från jordens yta. Någon som är med på det resonemanget?

455 Inlägg
18 september 2009
Buhuu...Ångra att jag kikade igenom nu!!!

Skulle dra ner lakanet från fönstret häromdan och vad får jag se i ögonvrån!?! Joo en fet jävla spindel.! Så jag slängde ner lakanet på golvet och sprang te andra sidan av rummet och hämtade dammsugaren och försökte döda den men den bara sprang mot mig:( När jag väl fick te ett slag så såg de ut som han var död...Men så tänkte jag flytta på den så killen kunde plocka upp den sen när han kom hem. Va händer då? jo då börja fanskapet att leva igen. Ringde de killen å bad han komma å döda den tongue haha.

Jo jag är galet spindel rädd.....

PS: Var en lika stor spindel här igår igen sad........Såna här feta källarspindlar!! yikes
Senast redigerat av Car_Babe (18 september 2009)

Sök