Väcker denna tråden igen
Har varit med om lite "spindel-händelser" i somras
(Inte placerat i tidsordning utan bara vad som hände)
1. Vet ej om jag inbillar mig men jag bor i lägenhet och i början av sommarn va det lite fuktspindlar eller "husspindlar" som en del vill kalla dom, i trapphuset på kvällarna men nu när det börjar bli kallt så kommer det ännu fler och jag tycker fan dom bara blir större och större :S
Den största vi haft i trapphuset (dom sätter sig så klart precis ovanför vår dörr
) har varit närmare 8-9cm!!!
O DET mina damer och herrar tycker jag är SJUUUKT! Vi bor fan inte i afrika!
2. Sen på jobbet så skrämde chefen mig en gång
Det va lunch och jag stod vid diskbänken och körde maten i micron, tar ut den och sätter mig och äter samtidigt som jag bläddrar igenom tidningen.
Chefen säger "Oj, men vad har vi här då", tänkte jaha han fick nog inte med sig all sin mat eller nåt.
Hör att han liksom går runt och visar upp vad nu hittat, sen kommer han till mig. Slänger fram sin hand ca 20cm från mitt ansikte, och vad tror du inte han har i handen? En STOR jävla spindel, typ som hans handflata, flyger upp ur stolen och trycker mig mot väggen tills han gått runt bordet och slängt ut den genom fönstret. Stänger det fort som fan efter att han slängt ut fanskapet.
Och dom andra när han visade upp den "Åhh, va gullig"
3. Sen hade vi en volvovalp inne med, ångrar som fan att jag kört den. Hade jag vetat vad som döljde sig innanför så vette fan va som hade hänt
Öppnar en dörr till "baksätena" och glor in där en stund, stänger och går iväg. Öppnar senare och innan jag böjer mig in så ser jag på fönsterlisten på dörren så sitter en det en stor jävla spindel, iallafall 7cm i diameter (dessa fordon körs ju inte så mycket utan står mest stilla i nån skoksdunge eller nåt).
Flyger bak som fan men går sen närmare och ser massa, massa små spindlar, bara några mm stora som kryper runt uppe vid den stora spindlen, äckligt som fan tänker jag och bestämmer mig för att aldrig mer gå nära skiten. Går med ångest hela dagen för att jag hade spindeljävelen bakom mig.
Några dagar senare är skitbilen borta och jag sopar lite där den stog, ser då 2st identiska (samma färg, form och storlek) spindlar som kryper precis där valpen stog, det som skrämmer mig är om det va dessa som va dom mm-stora ungarna för några dagar sen
Har ni varit med om nåt "spindel-trauma" i sommar? Berätta