3308
Sök

HJÄLP! Bilen vägrar starta, Audi A4 1,8T -97

El Fantastico
16 Inlägg
9 juni 2008
Trådstartare
Min A4 1.8T -97 kolapsade helt idag.

Började med ett konstigt ljud när ja startade, ljudet försvann, bilen gick normalt men efter ett tag tappa den all kraft och jag fick motorstopp. Körde en bit till ,bilen toksvag. Parkerar bilen kommer ut ca 1 h senare får igång bilen direkt men ingen tomgång dör direkt vägrar sen att starta. Om man lyckas få igång den så dör den direkt för tomgången verkar helt borta.

Vad kan vara fel?
Turboras?
Bränslepump?
Tändstift?
Förslag?

Tacksam för all hjälp.

Den som ingen turbo har, den får köra utan bar!

8 Inlägg
10 juni 2008
Hej! På din beskrivning låter de som bränslepumpen lagt av. skruva av locket på hö sida bakom baksätet. Be en kompis lyssna när du kör på starten om det surrar nåt från pumpen. Vanligt att pumparna lägger av på A4.

14 Inlägg
10 juni 2008
Felet e nog märket du har i fronten  . Gör som så att du fixar ett volvo emblem och sätter i fronten  sen kommer bilen att fungera klockrent smile   

Skämt osido . Har en polare som hade samma problem för nån vecka sedan med sin audi   , jag ska få tag på honom och höra vad felet var så återkommer jag till dig .  Lycka till med bilen

------ När Min Chef Blir Frisk Ska Jag Få En Volvo -------

4 001 Inlägg
10 juni 2008
VW har haft stora problem med startspärren på sina bilar, kan vara det men jag tror nog på bränslepumpen..

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

295 Inlägg
10 juni 2008
låter som en är pumpen inge snack om den saken.. bilen kan startas men som du beskriver att den dör på en gång är för att den får den lilla soppa till att starta sen dör den.. när soppan är slut (går igång på ångorna)
så tanka bilen kolla om de viner om pumpen när du slår på tänningen.. viner de så tanka smile hehe

El Fantastico
16 Inlägg
10 juni 2008
Trådstartare
Uppdatering:

Kom hem idag starta bilen utan problem men den låter riktigt ruggigt, mekaniskt skrammel.
Bilen bogserad till verkstad får se vad som händer men de verkar inte vara bränslepumpen dessvärre. sad

Passar på att tacka er som svarar, la in samma inlägg på ett audi forum inte ett svar...svagt.
Senast redigerat av Pistablo (10 juni 2008)

Den som ingen turbo har, den får köra utan bar!

14 Inlägg
26 juni 2008
har oljan koxat för dig kanske och täppt igen silen i tråget så du inte har oljetryck

Sök