Audi A4 Allroad?
Ja, så här ser hon ut just nu. Arg för att hon inte är ute och leker i snövädret.
Är väl tänkt att lite ska hända även här inne.
Så här långt har jag ju kommit då, nästa vecka får jag hjälp av en kompis att nolla motorn så kamremmen kan tas av
Men nu skulle det ju svetsas lite, fjäderbensstaget tas av så jag kommer åt boxen som tas ur, just in case. Tog även av batterikablarna.
Fästena till DTS-staget i jämförelse med original.
Staget upphissat på plats. Kan inte göra upphängningen till växellådan då den är formgjuten så den lär jag beställa, men annars gick det bra. Notera även den fina flexböjen.
Staget helsvetsat. Drog sig en aning, men det hade jag nästan på känn. Senare framöver ska det till 3st hål för gummiupphängningen och sen ska det pulverlackas
Sen fick jag äntligen hem Short Shiftern. Mailade realcar tidigare i veckan och frågade hur det gick med ordern, fick till svar att den var skickad för länge sen..Det var visst lokala posten (läs ica) som hade strulat lite. Och jag vet inte vad alla prylar är för något, blir kul och se om det kan passa, och isåfall vart haha!
3" rostfri flexböj från turbobanditen.
Begagnat VR6 gasspjäll, väldigt billigt för att elektroniken i det var trasigt. Ska passa bolt on sägs det.
Men hålbilden felade med någon millimeter. Men en liten adapter man man ju göra, vid det här laget haha!
Större var det ju i alla fall
Ska kanske göras rent också...
Om man ändå ska göra adapter kan man ju porta också.