4681
Sök

Vad retar er i trafiken, vad kan man göra bättre ? skriv gärna.....

Saabvilde!
1 708 Inlägg
13 september 2008
Folk som inte blinkar i rondeller tycker jag är riktigt jobbigt.. Även dom som inte kan högerregeln. tongue

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

...!!!???
257 Inlägg
13 september 2008
Folk som blir galna när dom ser en övningskörningsskylt och bestämmer sig för att ta sig förbi kosta vad det kosta vill... Och då håller man ändå fartgränserna alternativt lite över :S

12 Inlägg
13 september 2008
Tycker det kan vara ganska irriterande med alla som åker runt med dimljusen tända. De ÄR faktiskt bländande och dessutom olagligt att kombinera ihop med halvljusen.
Många tycker det ser fräsigt ut, visst men det bländar fortfarande mötande bilar så ni som åker runt så förtjänar att få extraljusen uppkörda i ansiktet!!

* Klåpare
1 718 Inlägg
13 september 2008
Kaylin skrev:
Tycker det kan vara ganska irriterande med alla som åker runt med dimljusen tända. De ÄR faktiskt bländande och dessutom olagligt att kombinera ihop med halvljusen.
Många tycker det ser fräsigt ut, visst men det bländar fortfarande mötande bilar så ni som åker runt så förtjänar att få extraljusen uppkörda i ansiktet!!

Håller med till 100% till många fåfänga bilisters förtret.

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

835 Inlägg
13 september 2008
Folk som blinkar åt FEL HÅLL (!?) i rondeller. IQ?

EDIT: Skulle vilja uppmana folk att ENBART blinka ut i rondeller. Skulle underlätta mycket då 75% blinkar runt i rondellen och sedan bara låter spaken släppa tillbaka automatiskt när de svänger ut ur rondellen. Dvs man hinner inte uppfatta vart ni är på väg. Blinka enbart ut, ok? Överens?
Senast redigerat av Epitaph (13 september 2008)

2 624 Inlägg
13 september 2008
är riktigt trött på folk som inte ser var dom backar.. blev fan påbackad igår av en gubbe i en toyota.. hans toyota blev inte allt för fin längre.. drog mopedstyret i passagerarsidans bakdörr.. yikes

Sen folk som verkligen gör ALLT för att köra om för att det sitter en övningskörningskylt baktill fast man håller hastigheten.. hmm
Senast redigerat av martinn (13 september 2008)

741 Inlägg
13 september 2008
Folk som kör på E4an och kommer ifatt en Långtradare, då kör dom om i vänsterfilen i typ 93 km/h så man får ligga bakom i 5 min innan man är förbi!! S2354y6235

NissanMotorsport
13 september 2008
* Cyklister som tror att bilister har skyldighet att stanna för dom vid ett övergångställe
* Sportcyklister på vägarna, de utan motor..
* Bilister som verkligen är tvugna att köra om en annan som ligger i 89km/h i 90km/h
* Mopeder, mest unga ~16 års ålder då dom inte kan nå trafikregler
* Folk som inte använder blinkers när man ligger bakom eller när det behövs för att underlätta för någon annan.
* Folk som vägrar köra in till väggrenen för att släppa förbi en då det är en lång raksträcka och kommer mötande..
* Folk som åker ut framför en och måste sega upp till rätt hastighet..

12 Inlägg
14 september 2008
Epitaph skrev:
Folk som blinkar åt FEL HÅLL (!?) i rondeller. IQ?

EDIT: Skulle vilja uppmana folk att ENBART blinka ut i rondeller. Skulle underlätta mycket då 75% blinkar runt i rondellen och sedan bara låter spaken släppa tillbaka automatiskt när de svänger ut ur rondellen. Dvs man hinner inte uppfatta vart ni är på väg. Blinka enbart ut, ok? Överens?

Håller inte med att man bara ska blinka ur en cirkulation. För det första så är det en korsning och man bör ge tecken om man ska till vänster.
Det är lättare att förstå om man själv står och ska in och tittar på var de mötande bilarna ska.
Om man ser att den mötande bilen har vänster blinkers på då väntar jag på den bilen eftersom jag har lämna företräde åt honom, men är det en bil utan blinkers så förmodar jag att den ska rakt fram och då kan jag åka.
Inte tänker jag stå o vänta på till han åker ur cirkulationen innan jag vågar åka då har bilen från vänster börjat åka och då får stå jag där onödigt länge.

Använd blinkers för andras skull, inte för din egen så ökar flytet i trafiken smile

Tyskstuk
466 Inlägg
14 september 2008
Finns massor med saker men jag tror det som är mest irriterande är när folk lägger sig 1 meter bakom utan att köra om! Speciellt när det är mörkt ute då man blir bländad. Idioter!

Withlimb
210 Inlägg
14 september 2008
Gammalt folk som vägrar använda cykelbanor som är precis jämte vägen, för att "när de var unga" så hade man minsann inga förbaskade cykelbanor. Det var bätre förr och bla bla bla. Har hänt mer än en gång att jag  har varit när att köra på gubbar som ligger på  högra sidan av körbanan som får för sig att lägga sig på vänster sida för att de ska svänga av till vänster kanske 50m bort. Skämmes ta mig fan!

105hk rent vansinne!

Mästare
2 947 Inlägg
14 september 2008
Smedhult skrev:
15-16 åringar på mopeder som inte kan några som helst trafikregler (eller bara skiter i dom?)
Norskar som stannar mitt i vägen utanför systemet och slår på varningsblinkersen, låser bilen och går in på systemet!

Folk som kör med dimljus och halvljus samtidigt. bländande, störande och enligt min mening inte speciellt snyggt.

a-traktorer som ligger mitt i filen när de finns en bred väggren bredvid?

travkuskar som ska ut o köra på vägarna runt om travbanan när dom har en skitbra rakbana plus en av sveriges finaste travbanor.

finns mycke mer men orkar inte skriva ner allt

Det är bara det att idag när man behöver kunna reglerna så lär ingen sig dem skolan borde införa Trafiklektioner och eu-förarbeviset har jag hört att det bara är ett skämt.
Senast redigerat av KimVsWorld (14 september 2008)

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

Delta_Rebel
14 september 2008
Folk som nöbromsar vid varenda fartkamera..

100 Inlägg
14 september 2008
"gråhåriga greta" och "tant asta" som ska göra vänstersvängar på landsväg, helt jävla livsfarligt! var ute igår och jag ser en opel vectra som står framför mig på 90-väg och blinkar vänster, jag börjar bromsa lite sakta och tänkte inte mer på det, för det var ju helt fritt! och ändå står hon kvar.! så jag får hänga mig både på broms och tuta... och DÅ flyttar hon på sig.  såna borde civila personer få knäcka körkortet åt!

Svetsrobotprogrammerare
364 Inlägg
14 september 2008
Hästsläp och fruntimmer som kör med släpkärra mitt i vägen och vägrar flytta på sig

denkz
323 Inlägg
14 september 2008
Retar mig på stockholmstrafiken allmänt. Men värst är väl folk som verkligen inte kan använda sig av en rondell! Just att blinka i en rondell verkar vara jättesvårt. Och om man blinkar så blinkar man vid fel tillfälle. Blir tokig ibland!

3 714 Inlägg
14 september 2008
gamla gubbar o tanter som ligger i 75 på 90 i mitten av vägen
å folk som inte blinkar i tid utan 2 meter innan dom ska svänga

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
14 september 2008
Och på tal om rondell, om det är en tvåfilig rondell och man ligger i den högra och ska inte svänga in nästa höger och fortsätter framåt i rondellen och den som ligger i vänsterfilen ska minsann in nästa höger och nästan drar in i sidan på en och tutar och skriker! Det är dom som ska lämna förutträde men det är fan inte många som tycks känna till det, och de är lite skrämmande, och det är ju bara EN av alla typiska saker folk inte har någon som helst koll på!

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

NissanMotorsport
14 september 2008
doctor_doodle skrev:
"gråhåriga greta" och "tant asta" som ska göra vänstersvängar på landsväg, helt jävla livsfarligt! var ute igår och jag ser en opel vectra som står framför mig på 90-väg och blinkar vänster, jag börjar bromsa lite sakta och tänkte inte mer på det, för det var ju helt fritt! och ändå står hon kvar.! så jag får hänga mig både på broms och tuta... och DÅ flyttar hon på sig.  såna borde civila personer få knäcka körkortet åt!

så hände mig engång, men du hade mer tur än mig, ja fick välja antingen bilens arsle eller diket, så blev diket tongue hehe

120 Inlägg
14 september 2008
Jag irriterar mig på alla som inte kör som jag vill att dom ska köra!

Sök