3013
Sök

Byggtips, bilstereo i cadillac 56a

30 Inlägg
12 juni 2008
Trådstartare
Ska till och slänga ihop lite dunka dunka i kärran, en cadillac de ville 56a. Behöver inte vara värstinggrejer men undviker helst prylar från clas ohlson och biltema (ej pga s.k "märkeshat", tycker dom suger helt enkelt).

Budgeten ligger runt 6000, köper troligtvis huvudenheten och ev. bas begangnat. Är inte ute efter pervoljud som HI-FI klubbens medlemmar får orgasm av, räcker gott med lite normalt raggardunk som kan störa grannar och dyl.

Tänkte ett par 5,25" (kanske större) fram och 6'9or bak, kanske nån bas också... Är lite osäker på hur man fixar till de med elen bara, tatta kabel kan jag. CD stereon orkar nog driva högtalarna fram, men bak behövs nog ett steg. Hur i hela hälsingland får man de bra, omkopplare till 12 volt behövs väl eller separat batteri? Vad fungerar bäst, nån med erfarenhet av båda? Plats för ett batteri i skuffen har jag men hur länge håller sig ett sånt innan man måsta ladda (vet att det finns olika, men en ca tid på ett normal batteri)

Tips på placering av högtalare, under soffan fram och i hyllan bak? Eller finns de några orginalhål som skulle kunna passa? Är inte fullblodspervo så jag kan tänka mig att kapa lite plåt under hatthyllan eftersom de ändå inte syns... Vad ska man tänka på om man bygger egna högtalar lådor, avstånd, storlek osv?

Tips, trix, pengar och hårdtränade attackbävrar och/eller ninjakameler tas tacksamt emot!

Heldraget=Feldraget

1 727 Inlägg
12 juni 2008
Läckert me jänk, tokorginalare eller bruksräv?
Modell på CD-spelare?
PM

Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

Sök