3153
Sök

Köpråd: Nissan 200SX S14 eller Volvo S40 T4?

Zoom Zoom
381 Inlägg
18 juni 2008
S14 helt klart

Power is Nothing Without Control

Lasbilschaufför
34 Inlägg
18 juni 2008
Jag är i grund och botten volvo människa men hade jag stått inför samma val så hade jag tagit Nissan 200 S14 utan att tveka. Och då lägga till lite så man får en S14a för den är mycket snyggare än vanliga s14.

www.norssmotorsport.se
www.johankarlsson.se
Kör: Renault Megane Sport -06

60 Inlägg
18 juni 2008
Jag gick ju från sugmotor och framhjulsdrift till Turbo och bakhjulsdrift. Du kommer som jag inte bli besviken smile

Forummoderator
9 299 Inlägg
18 juni 2008
Noxknight skrev:
caromania skrev:
Det är klart att du ska välja en Volvo. Trygg, säker och lättmekad. Alla delar är billiga till en Volvo.
Nissan är japanskt skräp, och det vet vi alla alla: japanska bilar går alltid sönder och man kan inte meka med dem själv. Det blir dyrt.

Sedan är Volvoverkstäderna mycket bättre än Nissans. Inga köer, trevliga mekar, låga priser. Volvos verkstäder har allt som en Nissanverkstad inte har.

Nej Volvo. Svensk, robust kvalitet! Sedan vet ju alla att Volvo verkligen satte pricken över i med V40/S40 modellen vg design. Snygg!

Jag skulle satsa extra på en V40. Vad smäller väl högre i grannskapet än att ha en Volvo-kombi.

"Volvos värde varar"

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA, du måste ju vara helt blåst eller någet "Japanskabilar går allti sönder" Ajo heller hur....Har du äns körkort pojklilla......Varför välja en Gobbabil när man kan köra runt å busa me en sportig bakhjulsdriven, turbomatad S14!big_smile

Sådär ja. Nu spelar det ingen roll om Sverige förlorar mot Ryssland. Tack Noxknight.roll

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

96 Inlägg
18 juni 2008
Lägger lätt min röst på s14 smile Roligare bil går knappt att hitta tongue

Reach for the sky, sky is the limit!

puff
18 juni 2008
Nissan S14 skulle jag ha valt, mycket härlig bil och dess möjligeter att göra något med den.
Bakhjulsdriften tröttnar man aldrig på!

Mollllgan
18 juni 2008
Varför inte en T5??? Ha det fint=)

195 Inlägg
18 juni 2008
caromania skrev:
Det är klart att du ska välja en Volvo. Trygg, säker och lättmekad. Alla delar är billiga till en Volvo.
Nissan är japanskt skräp, och det vet vi alla alla: japanska bilar går alltid sönder och man kan inte meka med dem själv. Det blir dyrt.

Sedan är Volvoverkstäderna mycket bättre än Nissans. Inga köer, trevliga mekar, låga priser. Volvos verkstäder har allt som en Nissanverkstad inte har.

Nej Volvo. Svensk, robust kvalitet! Sedan vet ju alla att Volvo verkligen satte pricken över i med V40/S40 modellen vg design. Snygg!

Jag skulle satsa extra på en V40. Vad smäller väl högre i grannskapet än att ha en Volvo-kombi.

"Volvos värde varar"

hahahahhaha är du seriös när du skriver de här ?????? wink klart som fan han att du ska 200:an

2 Inlägg
19 juni 2008
Utan tvekan en S14 smile
Skit rolig bil helt klart!

157 Inlägg
19 juni 2008
Volvo S40 T4 utan att tveka. Japanskabilar är ju det fulaste som någonsin har tillverkas.Du får ut mer av en volvo än en gammal seg nissan

2 021 Inlägg
19 juni 2008
bullen_91 skrev:
Volvo S40 T4 utan att tveka. Japanskabilar är ju det fulaste som någonsin har tillverkas.Du får ut mer av en volvo än en gammal seg nissan

www.epatraktor.net ..................and stay there

1 255 Inlägg
19 juni 2008
Rille0 skrev:
bullen_91 skrev:

haha klockrent!!!!!

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

Muttley
19 juni 2008
Rille0 skrev:
bullen_91 skrev:

finns de inga fjortissidor för sådana som har världens fulaste sportbil? då menar jag 80talets celica oj hade du sådan?

Muttley
19 juni 2008
vill du ha någon bil du slipper ligger i garaget med så tar du volvon, men är du rik och vill bara slänga ut pengar på delar så väljer du japanaren såklart valet är ditt.

499 Inlägg
19 juni 2008
Det beror ju helt på vad bilen ska användas till, som andra bil är ju Volvon svårslagen. Ska du åka till ICA, hämta ungarna på dagis så hade jag valt en S40 varje dag i veckan.

Är det en busbil du ska ha så köp S14. Du måste köpa en S14A för de äldre S14 är så fula, de ser verkligen ut som vilken japansk genomtråkig familjebil som helst, även om den inte är det.

349 Inlägg
22 augusti 2008
Väcker denna tråd för en fråga. (förlåt. tongue)

Eftersom alla säger att man ska köpa s14a och inte vanliga s14 så undrar jag vad som skilljer dem mer ingående? Har planer på att köpa en men jag ska köpa kjolpaket och hela den biten me så man blir ju lite fundersam. smile

Gödseldräng
4 529 Inlägg
22 augusti 2008
Ertiyed skrev:

Eftersom alla säger att man ska köpa s14a och inte vanliga s14 så undrar jag vad som skilljer dem mer ingående? Har planer på att köpa en men jag ska köpa kjolpaket och hela den biten me så man blir ju lite fundersam. smile

lite i utrustingsväg
fronten framförallt
mer vet jag inte

349 Inlägg
22 augusti 2008
Team-Adolfsson skrev:
Ertiyed skrev:

lite i utrustingsväg
fronten framförallt
mer vet jag inte

right tackar smile

Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
991 Inlägg
22 augusti 2008
s14 utan tvekan.

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon

333 Inlägg
22 augusti 2008
Eftersom det handlar om andra bil så säger jag S14. Rolig bil som går att trimma en del.
Om det hade handlat om rolig bruksbil som ska användas året om så hade mitt svar varit annorlunda.

Sök