Handlar om hur man ska kunna skaffa ett uppehållstillstånd åt mormor (OBS, vi är ej sådanna som förstör)
vi är ej sådana som förstör? förstår inte varför du måste påpeka att du inte förstör ? moderaterna gör att det inte är lätt för folk att få uppehållstillstånd. har en släkting som bor här i hbg hon e ca 60 år och hon får inte stanna kvar här i sverige och hon galen och blev "psykstämplad" och nu får hon stanna kvar. . sjuka människor och länder där det är krig kan sverige inte skicka .. något bra att kunna i huvet om man får ett NEJ på pappret
Från deras hemsida: Du ska söka uppehållstillståndet vid en svensk ambassad eller konsulat i ditt hemland, eller där du bor permanent. Du måste själv lämna in din ansökan. En ansökan kan normalt inte beviljas om du lämnar in den när du är på besök i Sverige. Din anhörige kan inte heller lämna in ansökan i Sverige. Samma regler gäller även om du är gift, sambo eller registrerad partner.
Varför det behövdes påpekas? Jo förstår du, det finns personer som är emot såna som invandrar och förstör för andra. Hoppas på att det hjälper dem med den inställningen att kanske tänka om och skriva något vettigt.
Jurist kan vem som helst kalla sig, nästan. Jag har företrätt ett par klienter som juridiskt ombud vid ett par rättegångar, men just uppehållstillstånd m.m. är svårflörtad avdelning.
Mitt tips är att du vänder dig till en lokal advokatbyrå som hanterar migrationsärenden, jag tror inte du finner några med någon god sakkunskap på området här.
Varför det behövdes påpekas? Jo förstår du, det finns personer som är emot såna som invandrar och förstör för andra. Hoppas på att det hjälper dem med den inställningen att kanske tänka om och skriva något vettigt.
Att du tog upp det i ditt inlägg var lite olyckligt, helt onödigt att ens nämna det. Alla kan vid "rätt" tillfälle bli en sån
Jurist kan vem som helst kalla sig, nästan. Jag har företrätt ett par klienter som juridiskt ombud vid ett par rättegångar, men just uppehållstillstånd m.m. är svårflörtad avdelning.
Mitt tips är att du vänder dig till en lokal advokatbyrå som hanterar migrationsärenden, jag tror inte du finner några med någon god sakkunskap på området här.
Tack för rådet, jo vi ska nog kontakta någon jurist och undersöka det. Tänkte att det kanske fanns någon jurist på garaget som hade lust att hjälpa till
Nästan o nästan, vilka menar du inte skulle få kalla sig jurister?
Vem som helst kan kalla sig jurist . Det finns inte några krav på utbildning eller erfarenhet för att kalla sig jurist och erbjuda juridisk rådgivning.