2670
Sök

Suttit inne tråden.

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
22 juni 2008
Skicka över alla fångar till Ukraina så att dem får sitta av sin tid där. Så blir det billigare för Sverige, sen vill dem nog inte sitta i fängelse mera. Svenska fångvården kostar några otroliga summor pengar per dag.

Men jag tror inte heller att dem som suttit inne är stolta över det eller vill göra det en gång till.

I do it my way

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
22 juni 2008
SweetBabyDoll skrev:
Skicka över alla fångar till Ukraina så att dem får sitta av sin tid där. Så blir det billigare för Sverige, sen vill dem nog inte sitta i fängelse mera. Svenska fångvården kostar några otroliga summor pengar per dag.

Men jag tror inte heller att dem som suttit inne är stolta över det eller vill göra det en gång till.

Tänk om te.x din pappa åker in då ? Hade du velat att han skall till ukraina då med   roll  Think before!

C H E V R O L E T <3

5 042 Inlägg
22 juni 2008
varför räknas inte öppen anstalt för då? Finns ju fan riktiga krimenella där med,. Sen dom som fått sitta över 3 år osv där med??

C H E V R O L E T <3

Darth Vader
1 644 Inlägg
22 juni 2008
Maizer skrev:
Kan vi sätta en stor stjärna över dem som suttit inne så vi vet att det är farliga grabbar vi snackar med?

På dig låter det precis som att du är lite "avundsjuk" på de som har suttit inne och kan berätta om det, för om du hade det, så hade du själv säkert tyckt att det var en "merit".
Helt taget ur luften, men det intycket fick jag.

För att på ett litet sätt motargumentera ditt förlöjligande av tråden så tycker jag, och säkert många andra som inte varit med om detta (fängelse) att det är ruskigt intressant och få läsa om hur det är. Detta är ändå personer (om de är ärliga) som har upplevt det som många fasar, men som många också tycker är som "en jävla fritidsgård" då de har fått för sig att sverige är så mjuka. Jag vet inte alls mycket om svenska fängelser, och absolut inte om vad som försiggår på de slutna anstalterna men jag är idel öra när det kommer redogörelser från vanliga människor som upplevt det.

Braaaaap?

Mollllgan
22 juni 2008
DoWahDiddy skrev:
Maizer skrev:
Kan vi sätta en stor stjärna över dem som suttit inne så vi vet att det är farliga grabbar vi snackar med?

På dig låter det precis som att du är lite "avundsjuk" på de som har suttit inne och kan berätta om det, för om du hade det, så hade du själv säkert tyckt att det var en "merit".
Helt taget ur luften, men det intycket fick jag.

För att på ett litet sätt motargumentera ditt förlöjligande av tråden så tycker jag, och säkert många andra som inte varit med om detta (fängelse) att det är ruskigt intressant och få läsa om hur det är. Detta är ändå personer (om de är ärliga) som har upplevt det som många fasar, men som många också tycker är som "en jävla fritidsgård" då de har fått för sig att sverige är så mjuka. Jag vet inte alls mycket om svenska fängelser, och absolut inte om vad som försiggår på de slutna anstalterna men jag är idel öra när det kommer redogörelser från vanliga människor som upplevt det.

Word

Har heller aldrig suttit inne men vatt ganska nära.... Men som du säger jag tycker det är fruktansvärt intressant att få läsa andras erfarenheter om hur det verkligen är i Finkan.. Jag uppfattar det typ som
"Prison Break" Har ju ingen aning om hur det är...  Sen så måste jag tillägga att jag är impad av er som suttit inne och vill berätta hur det är... Då får man ju sig en lite humm om hur det är inne i Fängelset..

Maizer" Kvällens egna Leif Gw Persson

Sleeper
3 084 Inlägg
22 juni 2008
Brandis skrev:
sitter man på öppen anstalt så kan man ju ha det rätt soft, kommer inte ihåg va den där spionen hette, men han satt sista tiden på öppen anstallt, man hade bara tider att passa typ, annars så hade han egen bil stående 20 meter från där han sov, och tillgång till telefon dygnet runt och massa sånt skit...

har många gånger när livet varit pissigt tänkt mig att det lönar sig att åka fast om man får för sig göra något, fast då vill man ju inte åka på något som ger skadestånd, då suger det ju fruktansvärt mycket, ha skulder och skit tills man dör

En sak är ju att många arbetsgivare dissar dig om du suttit i finkan.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

5 042 Inlägg
22 juni 2008
Sushikocken skrev:
Brandis skrev:
sitter man på öppen anstalt så kan man ju ha det rätt soft, kommer inte ihåg va den där spionen hette, men han satt sista tiden på öppen anstallt, man hade bara tider att passa typ, annars så hade han egen bil stående 20 meter från där han sov, och tillgång till telefon dygnet runt och massa sånt skit...

har många gånger när livet varit pissigt tänkt mig att det lönar sig att åka fast om man får för sig göra något, fast då vill man ju inte åka på något som ger skadestånd, då suger det ju fruktansvärt mycket, ha skulder och skit tills man dör

helt korrekt

C H E V R O L E T <3

Säl-Tämjare...
1 024 Inlägg
22 juni 2008
FireTraXX skrev:
_Wallis_ skrev:
Med nöd o näppe har man sluppit det.

Två gånger.

samam här, jävligt nära

Vilket jävla drag :)

blacken
22 juni 2008

Det är det dumma med att ha "gjort en volta". Visseligen så ska straffen vara så utformade att man aldrig vill hamna där igen, men sedan så ska ens "gärning" vara över så att säga, dvs att ens "skuld" till samhället är "betald". Och då så måste även samhället vara med och "rehabilitera" individen och få vederbörande att passa in i " maskineriet" typ..

1 060 Inlägg
23 juni 2008
jag har suttit 2 år på sluten anstalt och 1 år på öppen, det är inget jag vill rekomendera iaf!!

Och jag tycker inte att jag är cool eller tuff om nån nu skulle säga de bara för att jag har sagt de här på garaget, snarare tvärt om jag skäms för de, men men nu har jag fått sagt de iaf!!

u&#653;op &#477;p&#305;sdn &#477;d&#654;&#647; u&#592;&#596; &#654;&#1503;&#1503;&#592;&#477;&#633; no&#654; &#729;&#477;n&#633;&#647; s&#647;&#305; &#729;&#1503;o&#1503;

8 883 Inlägg
23 juni 2008
engineaddict inlägg är ju den mest seriösa i den här debatten.
Har man varit frihetsberövad (Häktad eller på anstalt) så är det inget man skriver stort och brett om, det är snarare något man skäms över och helst vill glömma.
Glömmer det gör man tyvärr inte.
Vet av egen erfarenhet
Senast redigerat av Hamilton (23 juni 2008)

Fotograf på tierpidag.se

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
23 juni 2008
Om jag hade suttit inne skulle jag då aldrig skriva om det i en forumtråd.
Fortköringsböter är det grövsta jag varit med om..
Åkte visserligen dit med a-traktorn, men det fick jag överklagat. tongue
P.g.a sjukdom fick jag behålla lappen. big_smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

12 086 Inlägg
23 juni 2008
Hamilton skrev:
Har man varit frihetsberövad (Häktad eller på anstalt) så är det inget man skriver stort och brett om, det är snarare något man skäms över och helst vill glömma.
Vet av egen erfarenhet

Något man skäms över och vill glömma skriver du.. sen 2 rader ner "Vet av egen erfarenhet"
Snacka om att säga emot sig själv.

12 086 Inlägg
23 juni 2008
Irmscher Vectra skrev:
Om jag hade suttit inne skulle jag då aldrig skriva om det i en forumtråd.
Fortköringsböter är det grövsta jag varit med om..
Åkte visserligen dit med a-traktorn, men det fick jag överklagat. tongue
P.g.a sjukdom fick jag behålla lappen. big_smile

Känns alltid lika fucked upp när kända användare byter avatar tongue

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
23 juni 2008
Children-Of-Bodom skrev:
SweetBabyDoll skrev:

Tänk om te.x din pappa åker in då ? Hade du velat att han skall till ukraina då med   roll  Think before!

Det är så att han kommer aldrig behöva åka in.

Känner du till mordet på Mikael Andersson som hände rätt nyligen?

En av mina släktingar var med och slängde liketi en brunn eller vad fasen han gjorde. Och han kan gärna få åka till Ukraina.

Visst, en släkting men man ska fan inte komma undan med sådan skit!

Jag får väl ändra mig lite då, grövre brott som mord, våldtäkt, pedofileri m.m dem borde skickas ut från landet. Stöld av något kanske inte behöver tas så.. Jag vet inte.

I do it my way

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
23 juni 2008
SweetBabyDoll skrev:
Children-Of-Bodom skrev:
SweetBabyDoll skrev:

En av mina släktingar var med och slängde liketi en brunn eller vad fasen han gjorde. Och han kan gärna få åka till Ukraina.

Jag får väl ändra mig lite då, grövre brott som mord, våldtäkt, pedofileri m.m dem borde skickas ut från landet. Stöld av något kanske inte behöver tas så.. Jag vet inte.

gjorde england ju förut till fångkolonier i australien

2slow

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
23 juni 2008
azid skrev:
SweetBabyDoll skrev:
Children-Of-Bodom skrev:

Typiskt att Sverige alltid ska vara efter ;P

I do it my way

341 Inlägg
23 juni 2008
SweetBabyDoll skrev:
azid skrev:
SweetBabyDoll skrev:

Sen kan man ju vända på det, hade vi velat att andra länder skickar hit en massa brotslingar för att sitta i fängelse?

8 883 Inlägg
23 juni 2008
JapMax skrev:
Hamilton skrev:
Vet av egen erfarenhet

Något man skäms över och vill glömma skriver du.. sen 2 rader ner "Vet av egen erfarenhet"
Snacka om att säga emot sig själv.

Säger i mot mig själv på vilket vis då?
Ja man skäms och vill glömma, vad är det som är konstigt med det?

Läs om....
Senast redigerat av Hamilton (23 juni 2008)

Fotograf på tierpidag.se

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
23 juni 2008
Jongen skrev:
SweetBabyDoll skrev:
azid skrev:

Sen kan man ju vända på det, hade vi velat att andra länder skickar hit en massa brotslingar för att sitta i fängelse?

Nej. Men andra länder skickar ju hit så mycket löst folk så då kan vi väl få skicka lite till dem?

lol

I do it my way

Sök