2744
Sök

Skillnad mellan Koppling till m90 - m47

10 287 Inlägg
30 juni 2008
#21
Tänk på att vinkeln på kopplingsarmen ändras när du byter svänghjul till tjockare eller tunnare svänghjul Standard brukar vara att när man byter från M90 dubbelmasse till ett tunnare så ploppar slavcylindern ur.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

948 Inlägg
30 juni 2008
#22
Sharky skrev:
Tänk på att vinkeln på kopplingsarmen ändras när du byter svänghjul till tjockare eller tunnare svänghjul Standard brukar vara att när man byter från M90 dubbelmasse till ett tunnare så ploppar slavcylindern ur.

/Göran

jo tack det skapa lite huvudbry när man bytte svänghjul men genom förlänge pinnen på slavcylindern och den bulten som sitter mot den koppen i låden för gaffeln så var saken biff..

11 Inlägg
3 maj 2013
#23
så om jag nu som har en 940 ltt och har en M47 låda ska skaffa mig en 4 puckad sinter lamell vad behöver jag byta då? allting? hittar nämligen bara 4 puck te m90? halp plz


11 Inlägg
3 maj 2013
#24
så om jag nu som har en 940 ltt och har en M47 låda ska skaffa mig en 4 puckad sinter lamell vad behöver jag byta då? allting? hittar nämligen bara 4 puck te m90? halp plz



Sök