3618
Sök

Bilder: Sommaröland -07

Besserwisser
263 Inlägg
25 juni 2008
Trådstartare
Tjohej,

Hittade lite bilder på kameran som jag hade glömt bort. Alla är från sommaren -07. Tyvärr inget bilrelaterat men hoppas det går bra ändå. wink

Feedback önskas. Ingenting annat.

http://kolfiber.se/oland/7_600.jpg
http://kolfiber.se/oland/1_1000.jpg
http://kolfiber.se/oland/5_1000.jpg
http://kolfiber.se/oland/6_1000.jpg
Senast redigerat av Siqqe (25 juni 2008)

Yellow bug!
1 640 Inlägg
25 juni 2008
Fina bilder smile

Sista bilden skulle funkat perfekt som en tavla modell större, tycker jag smile
Senast redigerat av Edil_ (25 juni 2008)

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

9 108 Inlägg
25 juni 2008
Fina bilder, men i Film & Foto gäller regeln Endast fordonsrelaterat material! Så jag flyttar till Offtopic.

Maizer
25 juni 2008
Haha jadu.... Detta var jävligt meningsfullt.

Besserwisser
263 Inlägg
25 juni 2008
Trådstartare
Maizer skrev:

Likaså din post i denna forumstråd.

Mollllgan
25 juni 2008
Maizer skrev:

Alltid lika äckligt positiv... -----

saabtok
1 306 Inlägg
25 juni 2008
finns en sida som heter bilddagboken , känns som de skulle platsa bättre där

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar

Maizer
25 juni 2008
Min fyllde dock inte lika stor plats som din.
Väldigt intressant dock, att du väljer att lägga upp en närbild på din flickvän(?) och din pappa halvnaken på stranden. Något jag dock inte förstår är varför du tror att detta skulle vara av intresse för någon annan än dig själv? Eller tycker du själv att det vore en bra idé om jag startade en ny tråd här varje dag med en bild på vad jag gjort idag?

Maizer
25 juni 2008
_S40_ skrev:
Maizer skrev:

Det blir bättre

Besserwisser
263 Inlägg
25 juni 2008
Trådstartare
Greatsnyggo skrev:

Vad jobbigt det måste vara om du ska skriva samma sak i alla de  andra 7000 trådarna. För 90% av allt som skrivs i Off topic-forumet är, ja just det, off topic.

Mollllgan
25 juni 2008
Maizer skrev:
_S40_ skrev:
Maizer skrev:

Det blir bättre

är du Emo?

Maizer
25 juni 2008
Vad lägger grund till en sådan frågeställning, tycker du att det ser ut som jag är det?
Sedan är det väl rätt tragiskt att emo fortfarande används som ett slags nedsättande ord mot en person, känns ganska volvo.

saabtok
1 306 Inlägg
25 juni 2008
Siqqe skrev:
Greatsnyggo skrev:

Vad jobbigt det måste vara om du ska skriva samma sak i alla de  andra 7000 trådarna. För 90% av allt som skrivs i Off topic-forumet är, ja just det, off topic.

Ja i off topic kan man diskutera  saker, förstår inte va de finns att diskutera dessa kort , är som vilka  kort som helst roll

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar

Besserwisser
263 Inlägg
25 juni 2008
Trådstartare
Maizer skrev:
Min fyllde dock inte lika stor plats som din.
Väldigt intressant dock, att du väljer att lägga upp en närbild på din flickvän(?) och din pappa halvnaken på stranden. Något jag dock inte förstår är varför du tror att detta skulle vara av intresse för någon annan än dig själv? Eller tycker du själv att det vore en bra idé om jag startade en ny tråd här varje dag med en bild på vad jag gjort idag?

Hehe, jadu. Härlig synvinkel. Jag hade absolut inte som syfte att visa upp min flickvän/vän/syster (eller vad det nu kan vara) eller min far halvnaken. Jag som är en glad fotografamatör hade väldigt gärna vilja ha lite feedback och allmänna kommentarer på det jag har gjort. Ingenting annat.

Okej, jag kanske borde ha skrivit det tydligt med stora bokstäver att jag absolut inte startade tråden för att kunna visa min farsa halvnaken, men jag trodde faktiskt att det skulle ses som en självklarhet. Sorry, my bad. Jag ska anpassa mig efter din/eran nivå nästa gång.

Maizer
25 juni 2008
Ja höj gärna nivån ett snäpp så ska jag gladeligen diskutera med dig!

Besserwisser
263 Inlägg
25 juni 2008
Trådstartare
Maizer skrev:

Sanslöst detta. roll

Kan du förklara för mig var problemet ligger? Om jag nu ville ha lite kritik på något som jag har gjort, hur skulle jag ha gått tillväga? Var det fel av mig att försöka få övriga fotografer/fotointresserade att snabbt syna bilderna och sedan säga vad de tyckte om dom, och vad jag borde förbättra?

Och säg inte att jag borde dra till ett annat forum, för det köper jag inte.

Mollllgan
25 juni 2008
Siqqe skrev:
Maizer skrev:

Sanslöst detta. roll

Kan du förklara mig var problemet ligger? Om jag nu ville ha lite kritik på något som jag har gjort, hur skulle jag ha gått tillväga? Var det fel av mig att försöka få övriga fotografer/fotointresserade att snabbt syna bilderna och sedan säga vad de tyckte om dom, och vad jag borde förbättra?

Och säg inte att jag borde dra till ett annat forum, för det köper jag inte.

WORD;)

1 060 Inlägg
25 juni 2008
Jepp Siqqe vill ha lite feedback på sina bilder, kan de vara så svårt att bara säga vad man tycker om bilden i helhet. Man behöver inte klaga bara för att man inte vet vilka personerna är!!

Själv tycker jag att bilderna var väldigt fina speciellt sista bilden!!

uʍop ǝpısdn ǝdʎʇ uɐɔ ʎןןɐǝɹ noʎ ˙ǝnɹʇ sʇı ˙ןoן

Miklen
25 juni 2008
Okej.

-Alla utom första å halvnaken farsa. Använd ett program som har ett rakt sträck i sig eller rutnät whatever.. Räta upp horisonterna så dom e så exakt raka som d går.. d ser snyggare ut då när du har bilder som täcker upp så mycke mer än själva objektet.

-Flickvän/syster/hittegods bilden tycker himlen är överexponerad.. Hade kanske vart snyggt om du la på lite mer oskärpa runt objektet..

- Halvnaken farsa antastar hund bilden big_smile. Helt okej bra fångat tycker jag..men räta upp den lite tror jag på. Behöver inte räta på denna horisonten för då skulle d verkligen se ut som han va på väg att göra nåt förhastat lutandes framåt smile

- Sista bilden me liten människa på.. En sån här bild när inte objektet e så viktigt kan man kanske överdriva kontraster å mättnaden i färgerna lite mer.. för å skapa mer tavla effekt. Å framförallt så är det alldeles för ljust i vänsterkanten, d har ja hört många ggr.. Ha aldrig överexponerat i ett hörn. Det drar åt sig ögonen..

Å maizer å ni andra i sandlådan vafan sysslar ni me.. Vill killen ha kritik så ge honom d eller skriv inte nåt. Detta är offtopic eller får bara vissa grejer läggas här..

PS! Läs forummanualen å använd IMG taggarna så bilderna syns direkt i forumposten..Är lättare att titta då..numrera gärna bilderna oxå..lättare då me.. annars orkar inte folk smile
Senast redigerat av Miklen (25 juni 2008)

Besserwisser
263 Inlägg
25 juni 2008
Trådstartare
Miklen skrev:
Okej.

-Alla utom första. Använd ett program som har ett rakt sträck i sig eller rutnät whatever.. Räta upp horisonterna så dom e så exakt raka som d går.. d ser snyggare ut då när du har bilder som täcker upp så mycke mer än själva objektet.

-Flickvän/syster/hittegods bilden tycker himlen är överexponerad.. Hade kanske vart snyggt om du la på lite mer oskärpa runt objektet..

- Halvnaken farsa antastar hund bilden big_smile. Helt okej bra fångat tycker jag..men räta upp den lite tror jag på.

- Sista bilden me liten människa på.. En sån här bild när inte objektet e så viktigt kan man kanske överdriva kontraster å mättnaden i färgerna lite mer.. för å skapa mer tavla effekt. Å framförallt så är det alldeles för ljust i vänsterkanten, d har ja hört många ggr.. Ha aldrig överexponerat i ett hörn. Det drar åt sig ögonen..

Å maizer å ni andra i sandlådan vafan sysslar ni me.. Vill killen ha kritik så ge honom d eller skriv inte nåt. Detta är offtopic eller får bara vissa grejer läggas här..

Tack så mycket. Det är precis den här typen av svar som hjälper.

Jag ska ha det i åtanke i framtiden. wink

EDIT: Angående IMG. Jag vet, jag hade dom synliga från början men tydligen var det så störande för en del så jag gjorde dom till länkar istället.

Sök