3139
Sök

slutkört i Hamnen i Helsingborg

827 Inlägg
28 juni 2008
tkr att det finns mkt allvarligare saker att lägga polisens "energi" o pengar på...men men
får väl ha längd hopp över guppen ist..

Muttley
28 juni 2008
Andree skrev:
tkr att det finns mkt allvarligare saker att lägga polisens "energi" o pengar på...men men

tänk hade ni slutat köra så jävligt och störa omgivningen så pass mycket så hade VÅRA skattepengar sluppit gå till guppen.

827 Inlägg
28 juni 2008
tkd_rille skrev:
Andree skrev:

tänk hade ni slutat köra så jävligt och störa omgivningen så pass mycket så hade VÅRA skattepengar sluppit gå till guppen.

sluta dra alla över en kant...
Senast redigerat av Andree (28 juni 2008)

204 Inlägg
28 juni 2008
Andree skrev:
tkd_rille skrev:
Andree skrev:

Håller mä Andree. Dra inte alla över en kant!

DFFL
9 020 Inlägg
29 juni 2008
Bettan_Nostdal skrev:
Andree skrev:
tkd_rille skrev:

Jaha, så Kalle Anka med supran som har 3'' avgassystem och 5'' stort utblås stör ju säkert ingen.

Men det är säkert jättemånga med Toyota Prius som kör på fredagar och lördagar.
Det måste ju vara så.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

pasi
29 juni 2008
om man jmfr. lite- race på annat håll i se, att sägas; racea gärna, men.....
ge alltid trafiken företräde(värmda däck o final, eller ej),företräde ges t trafiken.
bränn av elimneringar på flera håll samtidigt, o följ vinnarbilen, garanterat mindre trögrörliga massor av folk,ändå behöver ingen missa finalen,o lagens väktare kan inte va överallt på en gång.
-när ingen störs för mycket, så stör heller ingen oss,alltför mkt. Trots allt, vem av er skulle vilja överlämna ett besked om en förlorad son/dotter,.
¨- skrevs m tanke på midsommar,h-borg,mc, avbärarräcke- o okänd soldats frånfälle-

145 Inlägg
29 juni 2008
Snart stoppar dom väl det i lödde också

Muttley
29 juni 2008
FireTraXX skrev:
Bettan_Nostdal skrev:
Andree skrev:

Jaha, så Kalle Anka med supran som har 3'' avgassystem och 5'' stort utblås stör ju säkert ingen.

Det måste ju vara så.

nu ska jag svara alla tre
först andree,  är din bil tyst när du kör upp till varvstoppet ? de är mycket bilar som kör med japsdämpare och raka rör och allt vad de har på sina bilar i hbg de gångerna jag har varit där. har stått inne i centrum när de kört vid hamnen, och de låter jävligt mycket. jag drar alla som kör streetrace och faktiskt gör de på ett område som stör omgivningen och hindrar annan trafik, detta är trots allt allmänna vägar vi pratar om. att skattepengar ska behöva gå till sådant är fel... men du är från uddevalla så du måste verkligen ha sketabra koll på hur de är i helsingborg?
dock har jag inget emot intresset för körning.

sen har vi bettan?
du har väl ungefär en kommentar jag inte vill svara ens på om du inte har eget och komma med.

firetraxxx vi är eniga en gång till.
men jag har aldrig sett nån prius köra race smile  men de som kör street race kan ju faktiskt aldrig se de ur annan synvinkel än sin egna vilket är trångsynt.

12 086 Inlägg
29 juni 2008
bmx skrev:
bra att dom stänger av det!
ni får skylla er själva när ni ska hålla på och stänga av vägen(syftar på dom som brukar rejsa där)

Gråt en skvätt då

Muttley
29 juni 2008
JapMax skrev:
bmx skrev:
bra att dom stänger av det!
ni får skylla er själva när ni ska hålla på och stänga av vägen(syftar på dom som brukar rejsa där)

Gråt en skvätt då

han blir väl glad för att de stänger av ?

827 Inlägg
29 juni 2008
FireTraXX skrev:
Bettan_Nostdal skrev:
Andree skrev:

Det måste ju vara så.

bara för att 1 har en sån supra måste alla andra ha det o resten kör prius elr??...sluta va så dum i huvet

827 Inlägg
29 juni 2008
tkd_rille skrev:
FireTraXX skrev:
Bettan_Nostdal skrev:

Det måste ju vara så.

nu ska jag svara alla tre
först andree,  är din bil tyst när du kör upp till varvstoppet ? de är mycket bilar som kör med japsdämpare och raka rör och allt vad de har på sina bilar i hbg de gångerna jag har varit där. har stått inne i centrum när de kört vid hamnen, och de låter jävligt mycket. jag drar alla som kör streetrace och faktiskt gör de på ett område som stör omgivningen och hindrar annan trafik, detta är trots allt allmänna vägar vi pratar om. att skattepengar ska behöva gå till sådant är fel... men du är från uddevalla så du måste verkligen ha sketabra koll på hur de är i helsingborg?
dock har jag inget emot intresset för körning.

sen har vi bettan?
du har väl ungefär en kommentar jag inte vill svara ens på om du inte har eget och komma med.

firetraxxx vi är eniga en gång till.
men jag har aldrig sett nån prius köra race smile  men de som kör street race kan ju faktiskt aldrig se de ur annan synvinkel än sin egna vilket är trångsynt.

tyst e väl ingen bil, en gång när ja råkade "köra upp till varvsoppet" innan en snutkontroll så klaga inte dom, dom sa bara att ja skulle hålla hastigheten... o dom brukar ju va lite strängare än en gnällspik på ett garaget forum
o tro inte att helsingborg e nåt jävla streetrace centrum, det körs jävligt mkt i u-a oxå
Senast redigerat av Andree (29 juni 2008)

hater
656 Inlägg
29 juni 2008
hahahaha kul att folk som inte ens berörs av detta, som bor i kiruna o shiet, svarar här, medans vi som berörs håller käft o kommer på andra lösningar.

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...

145 Inlägg
30 juni 2008
Tror att det flesta som kör i HGB är för att det är kul och inte så allvarligt.. och det är ofta och ett roligt tidsfördriv.. är ju inte många bilar som kör där som har något speciellt..

Håller nog med dig där, Förstår inte varför man vill komma och köra där om man har en orginal 80-tals sak på typ 100 pollar. Känns som om den genomsnittliga familjebilen man träffar på ute på vägarna är snabbare

9 108 Inlägg
30 juni 2008
Andree skrev:
tyst e väl ingen bil, en gång när ja råkade "köra upp till varvsoppet" innan en snutkontroll så klaga inte dom, dom sa bara att ja skulle hålla hastigheten... o dom brukar ju va lite strängare än en gnällspik på ett garaget forum
o tro inte att helsingborg e nåt jävla streetrace centrum, det körs jävligt mkt i u-a oxå

Det är mer liv centralt i HBG än i Uddevalla, dock är det mer koll på racen här uppe. För ett gäng år sedan var det häruppe som Streetracingen lockade mest folk på Båberg (utanför Vänersborg), det vallfärdade folk 40 mil på helgerna ibland för att komma smile Det var världens bästa raka, bred och fin. Perfekt plats att åka tillbaks på och alla hade skitkul och rejsade, allt från original-Audis till Porschar och vråltrimmade Volvos/SAABar som kom med M/T-däck på släp wink Polisen kom förbi någon gång per kväll för att kolla så det såg bra ut men när dom drog igen var allt i full gång igen.
Dock fick kommunen till slut nog av reklamen för Vänersborg så dom beslutade att bygga farthinder på vägen. En sorgens tid tongue Och tyvärr dog faktiskt en del av Streetracingen här då, det startades race på en del andra rakor men det blev aldrig lika bra som Båberg så intresset dog ut och publiken svek. Nu är det bara sms-listor med "privata" race utan publik som anordnas.

Jag har kollat på race i HBG både vid hamnen och på Ättekulla, men det som förvånar mig mest därnere är att den stora gatan genom stan har klarat sig undan farthinder. Har varit där ett par gånger och det är inte EN gång som en sporthoj varvat ur både tredje och fjärde växeln och är en bit över 200. Även bilar drar upp som satan men dom är lite långsammare wink Det var väl en motorcyklist som dog där på midsommarhelgen också. Hade folk kört lugnare där hade ni nog inte haft samma mobb efter er. "Nu är dom jäkla streeträäääjsersarna ute igen" tänker gamlingarna som bor i centrum. wink

280 Inlägg
30 juni 2008
jävla snuttar !

Drive It Like You Hate It
93 Inlägg
30 juni 2008
vart blir de racing nu då när de e vallåkra helgen..?

385 Inlägg
30 juni 2008
Beermann skrev:
vart blir de racing nu då när de e vallåkra helgen..?

Finns nytt ställe. Var det är tänker jag dock inte säga här wink

Drive It Like You Hate It
93 Inlägg
30 juni 2008
hehe okej, man får väl försöka hänga med i svängarna  där nere då=)

DFFL
9 020 Inlägg
30 juni 2008
Andree skrev:
FireTraXX skrev:
Bettan_Nostdal skrev:

Det måste ju vara så.

bara för att 1 har en sån supra måste alla andra ha det o resten kör prius elr??...sluta va så dum i huvet

HAHAHA, vad fan snackar du om?

Läs vad jag skrivit igen så fattar du kanske.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök