2747
Sök

Dumma saker ni trodde på när ni var små?

881 Inlägg
9 juli 2008
Miklen skrev:
Ja trodde att politiker visste va dom gjorde när ja va liten.. innan ja kom ut ur mamma..

Haha big_smile

30 Inlägg
9 juli 2008
Min farmor lurade i mig och min syster att man var tvungen att ducka/huka sig när man körde under en bro för annras smällde man i bron.
Vet inte varför man trodde henne.
Senast redigerat av Menne (9 juli 2008)

Psst.. Detta stannar mellan oss

* Klåpare
1 718 Inlägg
9 juli 2008
Menne skrev:
Min farmor lurade i mig och min syster att man var tvungen att duka när man körde under en bro för annras smällde man i bron.

Man ska väl inte sitta vid matbordet när man åker husbil..?

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

165 Inlägg
9 juli 2008
Gulmun skrev:
Menne skrev:
Min farmor lurade i mig och min syster att man var tvungen att duka när man körde under en bro för annras smällde man i bron.

Man ska väl inte sitta vid matbordet när man åker husbil..?

Haha! lol

* Klåpare
1 718 Inlägg
9 juli 2008
BOLUND skrev:
geten,sjögubben,tomten,ruskassnisen,o elaka farbröder,o mynt som gamla gubbar kissat på ^^

MercaPOWER skrev:
_Glenne_ skrev:

haha det trodde faktiskt jag med kom jag på nu tongue

Samma här, haha tongue

E INTE DE SANT !?!?

Nej. För det är när man hoppar från 10:an eller högre.

Diktator
968 Inlägg
9 juli 2008
handbromsen i farsans folkabuss såg ut som en katapullt stols spak, så drog man i den, då jävlar satt man i taket på bussen, va kanske 10 år när jag fattade att det va icke så fallet va. jag testade mig fram

nergångar till källare är ruggig än idag, kvällstid, totalt tyst, och så hör man skramel och dunk innefrån där... någon som inte får komma ut ju

sverige va ungefär 40 mil långt på längden, och kanske 10 mil på breden, och för övrigt så va en blåval lika lång som sverige, altså 40 mil lång

gubben på månen trodde man också på.

i filmer så vart man skjuten så dog man på riktigt, därför va jag livrädd för lilla huset på prärien för om man inte såg att dom vart dödade så dog dom inte... nu vet jag att dom har stundmän som dom skjuter ihjäl.

det där är typ bråkdel av allt... spelade aldrig tv spel som liten så man fick ju jävla bra fantasi

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
10 juli 2008
att klippa upp staketet och rymma från dagis skulle löna sig? fick istället fixa staketet på bästa sätt med några komisar:P

Team Insane Racing

3 650 Inlägg
10 juli 2008
BOLUND skrev:
geten,sjögubben,tomten,ruskassnisen,o elaka farbröder,o mynt som gamla gubbar kissat på ^^

MercaPOWER skrev:
_Glenne_ skrev:

haha det trodde faktiskt jag med kom jag på nu tongue

Samma här, haha tongue

E INTE DE SANT !?!?

Det ÄR sant!! lästefan de i tidningen för många år sen

Evolution Garage
1 299 Inlägg
10 juli 2008
Min fader lurade mig fram tills jag var rätt gammal (10?) Att hans bil hade "turbo" som aktiverades via en knapp och bilen fick superfart, så som i alla häftiga filmer (ungefär som det jag nu vet heter NOS)

Han körde ut på det vita kant/mitt sträcket så de låter sådär ni vet, å tryckte på dimljusknappen å stämpla! Å själv satt man med uppspärrade ögon, adrenalinet pumpandes till max å ett krampaktigt tag om handtaget.

Sky´s the limit...

* Klåpare
1 718 Inlägg
10 juli 2008
Rushman skrev:
Min fader lurade mig fram tills jag var rätt gammal (10?) Att hans bil hade "turbo" som aktiverades via en knapp och bilen fick superfart, så som i alla häftiga filmer (ungefär som det jag nu vet heter NOS)

Han körde ut på det vita kant/mitt sträcket så de låter sådär ni vet, å tryckte på dimljusknappen å stämpla! Å själv satt man med uppspärrade ögon, adrenalinet pumpandes till max å ett krampaktigt tag om handtaget.

lol Ja det där är ett klassiskt skämt. Möter folk i trafiken dagligen som tror att bilen går bättre med den knappen intryckt...

22 Inlägg
10 juli 2008
När ja var liten trodde ja på att polisens bilar gick så mycket fortare för de hade sirener tongue

Men däremot lurade morsan en kompis till mig att hon körde på en tomat så bilen blev röd istället för vit (var då vi bytte en vit 850 mot en röd) och han gick på det. big_smile

876 Inlägg
10 juli 2008
annie-a skrev:
Det var många gånger man öppnade dörren in till rummet, tog sats, sprang och hoppade upp i sängen när man skulle lägga sig.. Allt för att inte alla farliga monster skulle ta en wink

haha, det gjorde jag me. Trodde dem låg under sängen men slutade när man blivit lite tyngre och knäckte en bräda i sängen big_smile (hade skumgummimadrass)

annars va det väll att man fick fyrkantiga ögon om man satt för mycket framför TVn och lite annat dumt.

Kommer inte på mer nu big_smile

mmm, blåbärssoppa.
616 Inlägg
10 juli 2008
Jag trodde att när bensinen tog slut i bilen så tvärstannade den, som att krocka med en osynlig vägg. Bilen kan ju omöjligt fortsätta rulla om det inte finns ngn bensin kvar?!
Mamma undrade alltid varför jag började gråta när hon sa att vi måste snart tanka...
Dödsångest ju!

Och jo, så trodde jag att det var min morbror som hade målat tornet med taggar på i... Hedemora?
Trodde jag tills jag var typ 15.

Och att Falukorv hette Farlig korv.

Blev även ovän med min granne för att hon sa att indianer rider på hästar, medan jag var helt övertygad om att de red på kameler.
Senast redigerat av ichibon (10 juli 2008)

/ichi

Evolution garage
275 Inlägg
10 juli 2008
Gulmun skrev:
BOLUND skrev:

MercaPOWER skrev:

Samma här, haha tongue

E INTE DE SANT !?!?

Nej. För det är när man hoppar från 10:an eller högre.

Det stämmer för min kompis gjorde magplast från femman.
magen blir röd och det gör väldigt ont men den håller. smile

Lupo 1.4 Turbo -99
-liten men tuff-

Skaune
10 juli 2008
När jag var liten trodde jag på rättvisan, men med åren har jag fått lära mig att sådant finns inte...

65 Inlägg
10 juli 2008
Axor,helt rätt helt rätt!

Kommer ihåg när jag mor o far bodde i ett stort hus o hade övervåning så hade jag mitt rum liksom så jag såg själva trappan och jag brukade alltid vakna på nätterna och de va alldeles mörkt så såg man ngn skugga som jag trodde rörde på sig och då hoppa jag ur sängen försiktigt tog mitt täcke över mig o kröp på golvet så dom inte skulle se mig sen när jag hade passerat trappan så blev de liksom som en "raksträcka" på ca 10 meter o då tog jag av mig täcket försiktigt,reste mig långsamt o så bara sprang jag allt vad jag hade in på far o mors rum o la mig imellan dom två smile hihihihi,och så kommer jag ihåg han lurade mig med våran åk gräsklippare att den kunde flyga,ni vet när när själva bladen börjar o snurra så har man ju en knapp på/av och då så startade han den utan att dom snurrade och sen så finns de ju sklödpadds läge = långsammt o så haren/kaninen = snabb då ställde han upp sig la i "haren" och jag trodde de va typ som om när man tröck på R2 när man fick NOS så gasen i botten sen så satte han på bladen och så åkte han ett tag och sen stängde han av och åkte vart jag va o sa att man måste ha hjälm när man flyger och han hade ingen så han fick ej flyga och de berättade jag för alla mina polare i en ring i skolan och sen samma dag kom de 4 polare hem till mig och så pekade jag o sa de där är pappas flyggräs sak,hehehe smile

JFU104
10 juli 2008
När jag var liten så trodde jag att det fanns krabbor under sängen, så varje kväll jag skulle gå och sova sprang jag och hoppade på sängen så att ingen skulle hinna bita mig. När jag var riktigt liten trodde jag på tomten, tills jag och syrran hittade tomtemasken i källaren. tongue

mmm, blåbärssoppa.
616 Inlägg
10 juli 2008
Antonnn skrev:
Kommer ihåg när jag mor o far bodde i ett stort hus o hade övervåning så hade jag mitt rum liksom så jag såg själva trappan och jag brukade alltid vakna på nätterna och de va alldeles mörkt så såg man ngn skugga som jag trodde rörde på sig och då hoppa jag ur sängen försiktigt tog mitt täcke över mig o kröp på golvet så dom inte skulle se mig sen när jag hade passerat trappan så blev de liksom som en "raksträcka" på ca 10 meter o då tog jag av mig täcket försiktigt,reste mig långsamt o så bara sprang jag allt vad jag hade in på far o mors rum o la mig imellan dom två smile hihihihi,och så kommer jag ihåg han lurade mig med våran åk gräsklippare att den kunde flyga,ni vet när när själva bladen börjar o snurra så har man ju en knapp på/av och då så startade han den utan att dom snurrade och sen så finns de ju sklödpadds läge = långsammt o så haren/kaninen = snabb då ställde han upp sig la i "haren" och jag trodde de va typ som om när man tröck på R2 när man fick NOS så gasen i botten sen så satte han på bladen och så åkte han ett tag och sen stängde han av och åkte vart jag va o sa att man måste ha hjälm när man flyger och han hade ingen så han fick ej flyga och de berättade jag för alla mina polare i en ring i skolan och sen samma dag kom de 4 polare hem till mig och så pekade jag o sa de där är pappas flyggräs sak,hehehe smile

Woooh. Dagens absolut längsta mening!

/ichi

Dalarna
156 Inlägg
10 juli 2008
när jag var liten kommer jag ihåg att det bara fanns 12 länder på hela jorden:P lite kul att de va just 12 hahahah:P

Dalarna

fälg fantast
1 086 Inlägg
10 juli 2008
jag trodde alltid att storken kommer med barnen, och inte att man " föder " ut de

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71

Sök