3057
Sök

Eftersnack: Wheels & Wings Varberg 18-19 juli 2008. Posta era bilder.

Åkeri ägare
226 Inlägg
18 juli 2008
Tradegy84 skrev:
Det värsta för er med bilar yngre än 35 år som vill ställa ut, GLÖM DET.. ENBART bilar med minst 35 år på nacken kommer in på utställningsområdet!!

Om det nu är på det viset att man inte får komma in bara för att ens bil inte är 35 år gamma ha ha ja då suger verkligen hela skiten. Har man ett bil intresse så ska fa det inte splittas upp då tycker jag bara det äre en träff för inbördes beundran.

Mvh: EN MED NY OCH GAMMAL BIL ELLER MÅNGA BILAR

Cool blue/Cool Edition, Bilar för mig är ett sätt att skapa livs kvalite och njuta av min hobby

1 060 Inlägg
18 juli 2008
Va jag vet så har de vart många nya bilar med på utställningen också iaf dom senaste 7 åren jag har vart där men de gäller främst äldre bilar!!

uʍop ǝpısdn ǝdʎʇ uɐɔ ʎןןɐǝɹ noʎ ˙ǝnɹʇ sʇı ˙ןoן

124 Inlägg
18 juli 2008
DET ÄR FINT VÄDER big_smile

Får hoppas att det håller i sig nu så det blir crusing smile

129 Inlägg
18 juli 2008
är det nån som fått några bilder kanske???

Bilvårdstönt.
1 109 Inlägg
18 juli 2008
Tradegy84 skrev:
Det värsta för er med bilar yngre än 35 år som vill ställa ut, GLÖM DET.. ENBART bilar med minst 35 år på nacken kommer in på utställningsområdet!!

FEL FEL FEL! Just det ja, FEL!

Det enda som har med 35 år att göra är att det är gratis för föraren i en bil som är äldre än 35 år.

Annars avgör personalen på plats om bilen får komma in eller inte.

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)

646 Inlägg
18 juli 2008
Skönt kaos i stan med, med 50 äckliga poliser som e precis överallt. Deras jävla kontroller överallt får ju köra milslånga omvägar för å slippa dom! sad

646 Inlägg
18 juli 2008
Torlejf skrev:
genetorp skrev:
Bil: volvo v70 R awd
Vagn: sängen
Ställa ut: ska kolla om jag kommer in=)

Inte för att vara elak på något sätt, men du har fan inte där inne att göra.

Varför ska vi "ungdomar" lägga oss i och komma med moderna bilar till Wheels and Wings?

Vi har hur många utställningar som helst att åka på varje år, låt dom klassiska bilarna vara i fred en endaste gång.

Det är moderna bilar som gör att jag börjat tröttna på att gå in på Wheels and Wings..

Mvh. David.

Bra sagt smile

"Bilskadetekniker"
276 Inlägg
18 juli 2008
Camitz skrev:
Torlejf skrev:
genetorp skrev:
Bil: volvo v70 R awd
Vagn: sängen
Ställa ut: ska kolla om jag kommer in=)

Varför ska vi "ungdomar" lägga oss i och komma med moderna bilar till Wheels and Wings?

Vi har hur många utställningar som helst att åka på varje år, låt dom klassiska bilarna vara i fred en endaste gång.

Det är moderna bilar som gör att jag börjat tröttna på att gå in på Wheels and Wings..

Mvh. David.

Bra sagt smile

den här disskutionen kan ju pågå hur längesom hälst, men jag kommer iallafall att vara där å visa upp min "nya" (den e ju ny i detta sammanhang). den som vill titta får titta, dom andra slipper smile

alla väljer väl vad dom vill vila sina ögon på?smile
MVH/ Jerker

4 506 Inlägg
18 juli 2008
Trådstartare
Inget illa menat här heller, Men jag håller helt o hållet med Torlejf..

Kan du andas kan du dö.

Bilvårdstönt.
1 109 Inlägg
18 juli 2008
High-Octane skrev:
Camitz skrev:
Torlejf skrev:

Mvh. David.

Bra sagt smile

den här disskutionen kan ju pågå hur längesom hälst, men jag kommer iallafall att vara där å visa upp min "nya" (den e ju ny i detta sammanhang). den som vill titta får titta, dom andra slipper smile

MVH/ Jerker

Handlar inte ett dugg om vad folk väljer att titta på.

Håll dig till utställningar som finns till för moderna bilar.

Det roliga är att din och alla andra "moderna" bilar ligger så jäkla långt efter i kvalité om man jämför med gamla jänkar som tog 6 år att renovera.
Så i slutändan blir det bara pinsamt att se kass passform och dessutom dåligt polerade bilar som tror att dom är märkvärdiga bland folk som vet vad riktigt hantverk är.

Nåväl, lycka till.

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)

646 Inlägg
18 juli 2008
High-Octane skrev:
Camitz skrev:
Torlejf skrev:

Mvh. David.

Bra sagt smile

MVH/ Jerker

Så sant så visst väljer vi vad vi vill titta på med som david säger, vi ungdomar har inte 1, inte 2, inte3 utan hur många träffar/evenemang som helst att åka på!
Håller med i hans resonemang vi har inte där å göra!
Vi behöver inte heller fortsätta den diskusion då den kommer som du säger att hålla på i evigheter! Vi har alla olika åsikter och det har vi rätt till! Åter till Topic!

MVH Mikael
Senast redigerat av Camitz (18 juli 2008)

646 Inlägg
18 juli 2008
Torlejf skrev:
High-Octane skrev:
Camitz skrev:

Bra sagt smile

MVH/ Jerker

Det roliga är att din och alla andra "moderna" bilar ligger så jäkla långt efter i kvalité om man jämför med gamla jänkar som tog 6 år att renovera.
Så i slutändan blir det bara pinsamt att se kass passform och dessutom dåligt polerade bilar som tror att dom är märkvärdiga bland folk som vet vad riktigt hantverk är.

Nåväl, lycka till.

Mvh. David.

Du hann före smile

"Bilskadetekniker"
276 Inlägg
18 juli 2008
jag har sagt vad jag tycker smile( min mening e för övrigt verkligen inte att "konkurera" med några bilar, ville bara passa på att visa upp bilen på hemma plan,jag vet att ja inte har någon chans ändå!)så som Camitz åter till topic!

QueenBitch
536 Inlägg
19 juli 2008
Nu va man hemma igen då.. tongue Fan åkte liiiiiiite i crusingen å sen blev dt inge mer.. vi söp sönder oss på campingen ist XD

--> Avoid hangover... STAY DRUNK!! <--
http://Daintys.blogg.se
Maneater

1 661 Inlägg
19 juli 2008
Torlejf skrev:
High-Octane skrev:
Camitz skrev:

Bra sagt smile

MVH/ Jerker

Nåväl, lycka till.

Mvh. David.

Utställningen kan man ju förstå att folk blir bittra, men folk verkade bli sura för att man körde sin japs en sväng i sin egna hemstad på kvällen. Men så var det ju många som uppskattade det också och andra sidan.
Ikväll lät jag dem vara ifred iallafall. smile
mvh

17 Inlägg
20 juli 2008
Grejen är väl just att träffen är så gigaaaaaaaaaaaaantiskt stor...så efter att ha kollat på runt 1000 bilar är man ju helt vindögd o mår som en vindflöjt...

Jag försöker att hitta träffar för äldre bilar. Men det är svårt. Oftast ska bilen inte bara vara veteran. Utan helst av ett visst märke, modell och år. Och när det väl är en vanlig bilträff....jadu..såg en dekal bak i en volvo som sa "Att styla en saab är som att sminka en gris." Så måste jag nog säga att det samma gäller volvo. Bilen som hade dekalen var en limegrön 240. Så nog tycker jag att vanliga nya dussinbilar kan hålla sig på sina vanliga träffar...

Till trots..det värsta med träffen var inte alla nya bilar. Det var att köa i fem timmar för att komma ut. Väl ute fick jag tanka och räknade då ut att bilen hade dratt cirka 4l/mil. Inte gött mos sad

"Wherever you go, there you are" -Bukaroo Banzai

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
20 juli 2008
mindbender skrev:
Grejen är väl just att träffen är så gigaaaaaaaaaaaaantiskt stor...så efter att ha kollat på runt 1000 bilar är man ju helt vindögd o mår som en vindflöjt...

Jag försöker att hitta träffar för äldre bilar. Men det är svårt. Oftast ska bilen inte bara vara veteran. Utan helst av ett visst märke, modell och år. Och när det väl är en vanlig bilträff....jadu..såg en dekal bak i en volvo som sa "Att styla en saab är som att sminka en gris." Så måste jag nog säga att det samma gäller volvo. Bilen som hade dekalen var en limegrön 240. Så nog tycker jag att vanliga nya dussinbilar kan hålla sig på sina vanliga träffar...

Till trots..det värsta med träffen var inte alla nya bilar. Det var att köa i fem timmar för att komma ut. Väl ute fick jag tanka och räknade då ut att bilen hade dratt cirka 4l/mil. Inte gött mos sad

Det är segt.. hmm
Körde mycket till Västerås får några år sen. Dröjde lika länge att bara komma ut från utställningen.
Nu säger dom att det finns fler utfarter, men det dröjer nog lika länge ändå för träffen växer ju för varje år.

Jag tyckte däremot att det var illa att jag missade W&W iår. sad

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
20 juli 2008
Riktigt nice som alla andra år smile
Bra väder på utställningen igår (regnade lite men inte så att man dog) men väldigt väldigt långa köer =P som tur var så var man ju smart och åkte dit skapligt tidigt, typ 10, och hade sedan kikat runt och köpt allt man ville innan det blev alltför packat smile Behövde knappt stå i kö för att komma in men dumma som vi var åkte vi in till varberg efter och skulle ut till campingen på Gatterön igen (doh!) men det gick efter lite köande. =P

Men på kvällen så var det ju piss väder... Hur mycket kan det regna!?

Ändå så ligger Wheels And Wings på plus hos mig. smile

I do it my way

51 Inlägg
21 juli 2008
Första gången jag var på wheels & wings och det var en kanon helg, faktiskt en upplevelse att sitta i 5 timmar drygt för att komma ut från flygplatsen på lördagen HAHA . Det tråkiga skulle väl vara att det var några byfånar som slog sönder en husvagn totalt på campingen så det blev lite livat med polis inblandning o dyl. men ett stort + för en kanon helg!!

Trösklarna i backen!

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
21 juli 2008
Tradegy84 skrev:
SweetBabyDoll skrev:
Riktigt nice som alla andra år smile
Bra väder på utställningen igår (regnade lite men inte så att man dog) men väldigt väldigt långa köer =P som tur var så var man ju smart och åkte dit skapligt tidigt, typ 10, och hade sedan kikat runt och köpt allt man ville innan det blev alltför packat smile Behövde knappt stå i kö för att komma in men dumma som vi var åkte vi in till varberg efter och skulle ut till campingen på Gatterön igen (doh!) men det gick efter lite köande. =P

Men på kvällen så var det ju piss väder... Hur mycket kan det regna!?

Ändå så ligger Wheels And Wings på plus hos mig. smile

Jag körde båda dagarna, Cadillac -60 på fredagen, gick skitfinr, koka 1 gång..
Lördag körde jag en GMC van.. Regna som satan och då gick vindrutetorkarna sönder!!!
Men kul hade vi!!

Tricket under Wheels & Wings ligger i att kunna småvägar så man slipper trafiken, samt att "fuska" på cruisingen.. Vi hittade en skitfin slinga att köra som gjorde så bilen inte koka mer än en gång..

MEN gatuförvaltningen i Varberg får fantamig tänka om till nästa år för att det ska flyta bättre.. Att dom enkelriktar hela cruisingen va ju bara korkat, va ju kö hela vägen ut från stan.. helt sjukt, nej det måste finnas ett bättre sätt att få trafiken på cruisingen att flyta bättre..

Men som vanligt får arrangörerna ett STOORT + i kanten för en underbar helg!!!
Till och med Polisen får faktiskt ett stort + i år, inte alls så gnälliga som dom brukar vara vad jag märkte!

Åh, kokade den BARA en gång =P he he. Var nog många som hade det problemet trro jag. Dock inte vi smile

Ja, hur i helskotta tänkte dem när dem ordnade till enkelriktat?! Det dummaste jag varit med om... Nja, dem skulle haft det som alla andra år.

Ja, poliserna verkade ju nästan trevliga ;D

I do it my way

Sök