3625
Sök

Motorproblem BMW 323 CI -00

186 Inlägg
30 januari 2006
Trådstartare
Min polare har fått lite problem med sin bmw...
Han hade precis släppt av tjejen i arlanda och var på väg hem, då en s40 inbjöd till race.
Självklart ville han pressa på gasen lite nu när isen på vägarna har smält.. (dumt gjort, utmana aldrig en s40=) i alla fall så la han i 3:an och varvade till varvstoppet och kände att något konstigt hände.... nu när bilen går på tomgång så darrar hela bilen och avgasröret låter helt cp.. bilen får heller inte ut full effekt under körning, och han tror inte att alla cylindrar fungerar...

Kan det vara så att motorn har tagit sån skada?? Han var hos en bmw-verkstad och frågade, men de tror att det bara finns lite skit vid insprutet så med en flaska injector cleaner så är problemet löst....

Vad tror ni?

Catch me if you can!

694 Inlägg
30 januari 2006
Hmm=/ låter konstigt.. har han otur kan något mkt mkt mer allvarligt en lite skit ligga bakom detta och tro faktiskt så är fallet.. för så fall skulle det inte kommit precis då.. men men är inget pro på motorer men finns en del saker som kan ge dessa effekter..

dARKiE
5 031 Inlägg
30 januari 2006
katalysatorn kanske gav med sig eftersom det låter cp från avgasröret? och så blir det fel värden till databoxen.. etc etc..

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

186 Inlägg
31 januari 2006
Trådstartare
Tack för svaren, jag får meddela det här till honom, så får han gå vidare med det!!

Förresten zcrewball, ett kompprov, kostar det skjortan eller är det ett gratisprov som BMW-verkstan gör??

Catch me if you can!

23 Inlägg
31 januari 2006
Fick samma problem me min BMW. Men då va d katalysatorerna som hade sagt upp sig. D låg stora bitar av innehållet och täppte för. Så den misstände och gick inte helt rätt. Men säg åt honom att lyssna på kattarna när han kallstartar bilen. Minsta skrammel och d e d som e felet.

904 Inlägg
1 februari 2006
MRBMW535 skrev:
Fick samma problem me min BMW. Men då va d katalysatorerna som hade sagt upp sig. D låg stora bitar av innehållet och täppte för. Så den misstände och gick inte helt rätt. Men säg åt honom att lyssna på kattarna när han kallstartar bilen. Minsta skrammel och d e d som e felet.

Ja skulle också tippa på att det är kattarna som är problemet, låter faktiskt som det...
Sen om det vore ventiler elelr kolvar låter långsökt, är ju Kamkedja i den motorn och brukar behövas en hel del mer innan nått så alvarligt händer då smile

De ska va gött å leva

10 287 Inlägg
1 februari 2006
Gör ett kompprov. Kan mycket väl vara en ventil som har fått sig en kyss.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

186 Inlägg
3 februari 2006
Trådstartare
Tänkte bara informera hur det var!
Det var 3 tändspolar med stift som hade lagt av, och därmed endast de 3 resterande kolvarna som jobbade, vilket ledde till att bilen gick så segt... varför det lät konstigt i avgasröret vet jag inte.. kanske för att röret är byggt för ett visst sug??

Catch me if you can!

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök