Sonax flytande hård vax... kör jag alltid med lättjobbat Håller bra bra med blans:P men om Bilen är väldigt matt så kör med Sonax Bilpolish och sen vax;P det blir skita fiiind:D
Du har tänkt helt rätt. Dom här produkterna funkar riktigt bra och är lätt jobbade.Helt klart några av dom bättre grejorna om man ser till konsument produkter. Till maskinen ska du köpa till dom gula trissorna som också finns på samma ställe. dom som följer med maskin är inte mycket å ha.
Använder Turtle Metallic vax nu, blå flaska, tycker ja funkat skitbra, mer lättarbetat än Sonax och gett bättre resultat (för mig iaf), hårdvaxet från sonax var bara jobbigt o jobba med...
Har använt AutoSmart Mirror Image när jag polerat några gånger och jag måste säga att det är det bästa poler medlet som finns. Men nu är det så att jag skall vaxa bilen nu i veckan, jag hade tänkt använda det vax du rekommenderat. Men finns inget att köpa här i stan, så därför undrade jag lite hur bra dom mindre flaskorna från Autosmart va. De flesta säger ju att Sonax vaxet är bäst. Men känns som att Autosmart är lite bättre men jag vet ju inte.
Har använt AutoSmart Mirror Image när jag polerat några gånger och jag måste säga att det är det bästa poler medlet som finns. Men nu är det så att jag skall vaxa bilen nu i veckan, jag hade tänkt använda det vax du rekommenderat. Men finns inget att köpa här i stan, så därför undrade jag lite hur bra dom mindre flaskorna från Autosmart va. De flesta säger ju att Sonax vaxet är bäst. Men känns som att Autosmart är lite bättre men jag vet ju inte.
resultatet av mirror image lacken gick ifrån vit/grön till mörkgrön på 15 min
denna huv är körd med mirror image (hårdvax) med tanke på att lacken är 13 år gammal så blev jag själv förvånad hur lätt att repor samt mattighet försvann tog inte mer än 15 min så var jag klar dock så började det regna
Jag använde Sonax Hårdvax tidigare i veckan när jag vaxade min bil men inte tycker jag det var speciellt lättjobbat när man skulle ha bort det. Det var lätt att applicera men sen när man skulle polera bort det fick man polera uta bara helvete för att det inte skulle lämna en fet och rosig yta efter sig, men när man väl fått bort det var det blankt.
Märks att du aldrig provat proffsgrejor.
Dom små flaskorna har exakt samma innehåll som dom stora.
Mirror Image = Polish med Hårdvax Platinum = Superblank.
Jag har bestämt mig nu och det får bli Autosmart ( http://www.clasohlson.se/Archive/images … 612_96.jpg ) & ( http://www.clasohlson.se/Archive/Images … 801_70.jpg ) Får hoppas på det bästa :-) Men jag tänkte på en sak, räcker en flaska till hela bilen? Den rymmer 275ml. Sen är inte jag någon expert på det här med att vaxa det var väll typ 100år sedan jag gjorde det sist. Något speciellt man skall tänka på? Eller ska man göra på något speciellt sätt för att få bäst resultat???
Jag har bestämt mig nu och det får bli Autosmart ( http://www.clasohlson.se/Archive/images … 612_96.jpg ) & ( http://www.clasohlson.se/Archive/Images … 801_70.jpg ) Får hoppas på det bästa :-) Men jag tänkte på en sak, räcker en flaska till hela bilen? Den rymmer 275ml. Sen är inte jag någon expert på det här med att vaxa det var väll typ 100år sedan jag gjorde det sist. Något speciellt man skall tänka på? Eller ska man göra på något speciellt sätt för att få bäst resultat???
köp en 2 tuvad polermaskin när du ändå är där då kan du inte göra fel
lånar tråden lite har en ditec-behandlad bil och undrar vilka produkter som funkar bra utan att sabba nå me behandlingen isåfall??
någon som vet?
Du ska ju inte behöva behandla bilen direkt efter ha gjort en sån behandling..
Autosmarts produkter kom sist i Bilsports tester bara så du vet.. Meuigars, Lahega, Autoglym, Sonax kan du titta lite på oxå, sök runt på nätet efter tester å tips.
lånar tråden lite har en ditec-behandlad bil och undrar vilka produkter som funkar bra utan att sabba nå me behandlingen isåfall??
någon som vet?
Du ska ju inte behöva behandla bilen direkt efter ha gjort en sån behandling..
Autosmarts produkter kom sist i Bilsports tester bara så du vet.. Meuigars, Lahega, Autoglym, Sonax kan du titta lite på oxå, sök runt på nätet efter tester å tips.
Jag är en riktig jävla puts-bög och polerar&vaxar bilen mycket ofta Har kört rätt mycket med turtle o kan ju inte direkt klaga, har sen använd sonax rubbing och hårdvax med ganska bra resulttat. Men min bil är röd och jag tycker det håller kvar glansen oerhört dåligt sonax hårdvax, så nu senaste tiden har jag använt autosmarts bilpolish och "superblank" vaxet i dem där aluflaskorna, min bil blev iaf sjukt blank och fick riktigt fin lyster så jag rekomenderar bara autosmarts produkter av dem jag har prövat