29 juli 2008
Trådstartare
Ja, har funderat på att införskaffa mig sportratt, växelspaksknopp, handbromshandtag, sportstolar och så småningom även någon fram/bakspoiler.
Det jag då undrar är hur lätt/svår montering av nya sådana grejer är? Växelspaksknopp är ju bara att skruva. Och handbroms brukar ofta bara vara med någon typ av klister?
Men t.ex ratt? Hur fan sitter en sådan fast? Hur funkar det om man nu ha en orginalratt med airbag? Olagligt att sätta en utan? Måste airbagfunktionen kopplas ifrån när man sätter sportratt utan airbag osv? Samt tutan, hur kopplas det?
Sportstolar då. Har förstått att det ofta finns någon typ av adapterplattor att köpa beroende på modell på bilen? Tror iofs inte dessa är några störra problem att montera då jag tycker mig ha sett några skruvar under bilen. Finns det sportstolar att köpa som har sitsvärme? Om inte, måste denna funktion kopplas från i bilen?
Och sist då, spoilers kjolar osv. Har förstått att även dessa sitter med skruvar. Hur ofta passar sådana delar direkt utan minsta modifiering? Det är väl det som är intressant. Vill inte börja kapa, spackla osv. Delar som passar direkt helt enkelt! I fronten har man ju även strålkastarspolare. Dessa är väl rätt vanliga att ta bort då. Men ska det dras bort andra slangar som går till spolaren då? Eller tätas så det inte rinner ut när man kör spolarvätska.
Blev mkt frågor. Men min erfarenhet av detta forum är att svaren brukar hagla in : )
Bilen i fråga är en Audi A4 -97. En Avant ifall det har betydelse.
Tack för mig! : )