Update ett tag sen sistHar raserat en växellåda så då var de bara ta sig tid att byta! fick tag i en fräsch getrag 260 låda från en 525a så fick byta medbringare och växellänkage fick skruvar hjälp av ett gäng kompisar och brorsan tack till dom!
Lådan nere
Skulle bort med koppling/svänghjul för att byta bakre vevaxeltätningen men den visade sig vara hel och fin de var oljetråget som läckte olja!
lite jobbigt att ta ner kopplingen när en bult var rundad..
Den stående lådan som sitter på nu! den som ligger ner funkar inte 1-2på kanske nån som behöver till en långfärds bil? ;P
När vi ändå höll på så bytte vi tråg och hissa upp motorn lite för att komma åt!
vart lite rak oljereturen men ska nog fungera bra iaf 20mm invändigt!
byte hardyskiva till en lite fräschare min gamla var lite torrsprucken..
Kardanen ligger till höger har jag en 320kardan eller är de bara stödlagret som inte stämmer?
Varit på byggtjänst och byggt en baslåda och kompisen byte fälgar på sin bil finns att beskåda här
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 62&p=4Jag och Henk3 börja bygga baslådan, klura lite på hur den skulle se ut om den skulle vara portade eller sluten vi kom fram till att den skulle vara sluten. lådan blev kring en 56l
Grejerna som då används Mds gp3 steg på 360wrms tror jag de var och kicker l5 12" på 600wrms
Skivorna snart utsågade 22mm spån
Isolerad, snart ihopskruvad
hålen utsågade
På plats i bilen och rejält fastbultat i golvet så här lyckas nog inga tjuvar
Spelar på bra mer finns att hämta genom att montera en kondensator lamporna blinkar ganska mkt när man drar på + ett värre steg hade nog gjort susen.
Sen har jag fått hem nya däck till sommar fälgarna
dem gamla ser ut så här
Blev 4st
Har även våtslipat mina speglar + lister väntar ännu på fästplattorna innan jag kan montera och lacka!
här har ni bild på IC:N som ni önskade
Det var nog allt från mig nu!