Vem äger bilen? BAnken eller du?

SOLFILM Ocean Race NR:1
1 augusti 2008 · 475 Inlägg

Är det du eller banken som äger bilen!


Oavsett så verkar många inte förstå att det är fördelar med att ha lån på bilen! (självklart så ska det röra sig om 100 000:- + för att det ska löna sig! Och att summan självklart finns tillgänglig på banken eller i Fonder!
Har själv Lån på bilen och kännar mer på att ha pengarna kvar på  banken ( FOND) än att köpa bilen kontant!
Då räntan (vinsten) på beloppet är högre än vad räntan på lånet är!

Mina vinster på Fonder betalar lånet samt jag har pengarna kvar när bilen säljs! + pengarna från försäljningen av bilen!

mvh
Jörgen

Senast redigerat av SOLFILM (1 augusti 2008)

Solfilms montör
En av dom bästa i Sverige samt Europa
BMW 228 Cab "M Performance" (2015)
Paxter
1 augusti 2008 · 124 Inlägg

Mina tidigare bilar har jag alltid köpt kontant.. fast nu ville jag ha en lite dyrare bil o då fick de bli lån helt enkel

Så banken äger min bil:)

SOLFILM Ocean Race NR:1
1 augusti 2008 · 475 Inlägg

Paxter skrev:
Mina tidigare bilar har jag alltid köpt kontant.. fast nu ville jag ha en lite dyrare bil o då fick de bli lån helt enkel

Så banken äger min bil:)

Enligt många på garaget.org så äger banken din bil då du har lån på den!
Själv så bryr jag mig inte!

Jag är nöjd med min bil!

Solfilms montör
En av dom bästa i Sverige samt Europa
BMW 228 Cab "M Performance" (2015)
Paxter
1 augusti 2008 · 124 Inlägg

precis ja skiter i vad folk säger ville ju ha min bil nu,, ska ja behöva vänta i ca 3 år innan jag kan få min bil då lr

Gizmojohan
1 augusti 2008 · 3 295 Inlägg

det är ju som att fråga "Vem äger ditt hus, banken eller du?".. banken finns ju tillgänglig för att man ska kunna låna pengar av just dom..

NissanMotorsport
1 augusti 2008 ·

Jag tog lån på 100.000 och köpte MIN s14, jag som står som ägare, så borde vara.. jag? som äger bilen.

SOLFILM Ocean Race NR:1
1 augusti 2008 · 475 Inlägg

Fördelen med ett hus är ju att man förhoppnings vis går med vinst på det vid försäjlning!!
Och varför gå och betala till en som hyr ut en Lägenhet, när du lika väl kan ha ett hus och betala till dig själv, oftast lika summor på att betala hyra som att ha ett eget hus"

Solfilms montör
En av dom bästa i Sverige samt Europa
BMW 228 Cab "M Performance" (2015)
TRYIT Teddan
1 augusti 2008 · 2 495 Inlägg

som någon sa , vem äger ditt hus .... du eller banken , där är det ingen som gnäller men när någon har lån på bilen då jävlar gnälls det.

jag har bekanta som har miljon belopp i billån ...... dom betalar 3ggr så mycket som dom flesta här inne har efter skatt.
Tycker inte man skall gnälla över bil lån, det är ett ont måste om man vill ha lite dyrare bilar.

vem f*n orkar spara ihop 1miljon eller 2

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
CC72
1 augusti 2008 · 1 661 Inlägg

Alla kanske inte har råd att ha ett hus, ganska mycket & stora kostnader som kan komma upp.
Hyresrätt behöver man inte byr sig om nånting alls, man ringer bara hyresvärden.

Men förstår hur du tänker att man betalar till sig själv smile

Hamilton
1 augusti 2008 · 8 873 Inlägg

Köpte min bil kontant utan vare sig lån eller övriga krediter. Värdeminskningen är för står för att motivera ett lån på bilen. Betalade 201 000  för 9-3an i december -07 och nu efter 8 månader så har den tappat ca 70 000 i värde.

Fotograf på tierpidag.se
BMWKimmo Mekaniker
1 augusti 2008 · 472 Inlägg

Baken har pyntat ena bilen men jag står som ärgare på båda. Så båda är mina.. tongue

BMW-tok
BMW 525 Turbo "BadBlack" (1989)
ventohuan Fartdåre!
1 augusti 2008 · 592 Inlägg

Jag äger mina bilar! Kontant betalda.
Utom Caddyn då de e leasingbil i företaget.

Event/shopansvarig på VWPC.SE
Volkswagen Passat Club - Das Club
VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW
Decibel
1 augusti 2008 · 2 911 Inlägg

Allt jag äger är betalt cash, inklusive mina fyra bilar.
Har varken lån eller avbetalningar, på nåt...

Beeenny
1 augusti 2008 · 982 Inlägg

Kontant

Coddas ProWanker
1 augusti 2008 · 211 Inlägg

men ska man skilja på privat lån (blanko) och bil lån?  jag låna ej till bilen men en del gick til den så?  men sen så äger ju morsan min bil nu haha.....

www.supramannen.com Sveriges trevligaste forum^^
BMWKimmo Mekaniker
1 augusti 2008 · 472 Inlägg

lelleal: Ja eller för folk som inte vill kasa runt i gamla skrothögar..

BMW-tok
BMW 525 Turbo "BadBlack" (1989)
MilleN
1 augusti 2008 · 9 108 Inlägg

Den dagen banken reparerar, betalar försäkring, skatt och bensin på min bil. DÅ kan man säga att dom äger den. Det enda dom gjorde var att göra så jag fick köpa den tidigare än om jag sparat själv smile

Visst är det en enorm förlustaffär att låna med alla räntekostnader som tillkommer men har man intresset och har råd att betala så varför inte.

ebhbd Driftstekniker
1 augusti 2008 · 7 Inlägg

Banken hjälpte mig att finansiera min kärra...... Vad e de för fel på folk som retar sig på att folk har BILLÅN ??????? jag säger bara en sak.  TRÖTTNA!!!!!!!

Hee-Maan
1 augusti 2008 · 3 113 Inlägg

bilån är helt OK enligt mitt tycke.. dock är det kanske något man försöker undvika, fall man verkligen har vad som krävs att spara ihop pengarna istället.

Semper Fi
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang