Nu börjar det hända en del.
I helgen fick vi ut alla motorer, brännaren, tilluften och värmeväxlarpaketet. Så idag ska jag resa upp väggarna och klä dom med svart plåt.
Elen i blandningsrummet är draget och belysning finns nu:)
Även elen till lackboxen börjar bli klar. Förhoppningsvis kan vi provstarta boxen ikväll om allt går som det ska.
Men gör det säkert inte. Haft otur redan från början.
En kompis skulle hjälpa mig med gropen för lackboxgolvet. Veckan innan, på söndagsmorgonen, bröt han foten och blev sjukskriven i 6 veckor.
Och en annan kompis som fick akut problem med sin bil förra veckan, så där tappade man en man igen.
Hoppas oturen tar slut väldigt snart!
Här är sidoväggarna:
Och långväggen. Högt blev det, tydligen:
Värmeväxlarpaketet:
Och den 180kg klumpen ska in här:
Och här står alla paket och väntar på 18-tons trucken:
Som jag var rädd för, så är det aningen för lågt i tak i lokalen:
Då hålet är till för blåssystemet för att torka vattenbasen snabbare, så fick man göra en "fuling":
Fick tillverka nya plåtar och skruva ditt. Då jag inte har någon svets så får det bli skruvar och akryltätning. Inte den seriösaste lösningen kanske, men har inte tid och lust att leta tag på någon som kan svetsa åt mig. Tagit nog lång tid som det gjort. Kommer bli bra det här också:
Så gjorde jag en liten styrplåt så luften inte tar tvärstopp vid balkhålet:
Gjorde ena sidan klart igår på blåssystemet:
Idag ska utbyggnaden bli klar och isoleras. Sedan bygga klart blåssystemet. Och ikväll kommer elektrikern sista kvällen, innan han åker iväg på resa i 1 vecka. Så man hoppas verkligen allt går som det ska ikväll nu!