2696
Sök

Automattvätten slet sönder min vinge!

Sjukskriven snowboaråkare
510 Inlägg
6 augusti 2008
Trådstartare
#1
Körde in min 855 i automattvätten på OK/Q8 då jag kände mig lite lat.

När borstarna går tillbaka ifrån bakspoilern och upp över bakluckan så ser jag hur hela arslet på bilen lyfter sedan smäller det och bilen går i backen igen och takvingen flyger bak och landar vid mina fötter. Jag tar upp vingen och tittar på den och ser förvånande på den och upptäcker att den gått av, när jag går fram till bilen ser jag att det på ena sidan sitter kvar ca 10cm av vingen och andra sidan  ca 4.

När jag går in och beklagar mig inför butikschefen så säger han bara att jag får skylla mig skälv som har tvättat bilen med eftermonterade grejjer -VA FAN DET ÄR JU EN VOLVO ORIGINAL VINGE!
Sitter ju en sådan på var och varanan 855/v70 dom tvättar förmodligen minst 10st sådana om dagen och man kan ju knappast gnälla på att den satt dåligt då den gick av och inte lossnade.

Borde inte macken stå för skadan det är ju förfan inte min vinge det är fel på det är ju maskinen eller?

Svenska Subaru Imprezaklubben...

3 714 Inlägg
6 augusti 2008
#2
jag tycker att dom borde stå för hela kalaset det eller iaf ersätta en ny vinge + lack

som sagt det tvättas ju massor med bilar som har takvinge orginalmonterat
tråkigt att det ska behöva hända

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

6 augusti 2008
#3
jag hade en gammal sierra gt förut som biltvätten slet bort halva stötfångaren bak men det fick jag ersättning för

124 Inlägg
6 augusti 2008
#4
Tycker dom borde ersätta jag me..

Usch, Automattvätten i Fagersta, ska flytta dit nu kommer ja aldrig bli så lat att jag far dit, ett bra tips på din sura bekostnad wink


1 723 Inlägg
6 augusti 2008
#5
borstar är döden. Shell har en borstlös tvätt som fungerar ypperligt om man bara ska underhållstvätta (inget för ingrodd skit)

5 089 Inlägg
6 augusti 2008
#6
det är väll självklart att dom ska stå för det. är väll sensoser i skiten som ska hålla avstånd?
och sitter halva vingen kvar på bagagluckan har ju du knappast gjort något fel.

\Lindgren

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
6 augusti 2008
#7
Självklart är det OK som ska stå för fiolerna då det är deras maskin vilken det utan tvekan om är något fel på. Men om man är rädd om bilen så ska man nog hällst undvika automattvätt med borstar.

Rock'n Roll

Sjukskriven snowboaråkare
510 Inlägg
6 augusti 2008
Trådstartare
#8
FLindgren skrev:
det är väll självklart att dom ska stå för det. är väll sensoser i skiten som ska hålla avstånd?
och sitter halva vingen kvar på bagagluckan har ju du knappast gjort något fel.
Även om hans maskin har gjort fel så får jag skylla mig skälv enligt honom eftersom han påstår att vingen är eftermonterad.

Är det inte takvinge original på en 855t5 95:a (Italien import)

Svenska Subaru Imprezaklubben...

5 089 Inlägg
6 augusti 2008
#9
Så han menar att maskinen är förprogrammerad beroende på vilken bil det är, så den vet hur den ska gå?? måste ju vara sensorer som känner avståndet..
självklart är det vinge på dom bilarna, han förösker bara hitta på varje ursäkt han kan hitta.

\Lindgren

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
6 augusti 2008
#10
Gah! tvätta med borstar?? aldrig, kör borstlöst nästa gång...

men som sagt, det är helt klart mackens problem... annars går du till KO med problemet å ser vad dom säger...


N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
6 augusti 2008
#11
Ubbe83 skrev:
FLindgren skrev:
det är väll självklart att dom ska stå för det. är väll sensoser i skiten som ska hålla avstånd?
och sitter halva vingen kvar på bagagluckan har ju du knappast gjort något fel.
Även om hans maskin har gjort fel så får jag skylla mig skälv enligt honom eftersom han påstår att vingen är eftermonterad.

Är det inte takvinge original på en 855t5 95:a (Italien import)
Det ska inte spela någon roll om den är eftermonterad eller ej, maskinen skall känna bilens profil och tvätta därefter.

Deras inställning till detta är ju bara beklagligt, självklart ska de lösa detta genom sin försäkring! Du har överlåtit bilen till OK för att få den tvättad och det är DERAS ANSVAR att allting går rätt till. Annars får de sätta upp varninggsskylrar osv om att de inte kan garrantera att bilar med eftermarknadsdelar inte går sönder...
Senast redigerat av TenZer (6 augusti 2008)

Rock'n Roll

___ "ByggSnubben" ___
2 456 Inlägg
6 augusti 2008
#12
Ubbe83 skrev:
Körde in min 855 i automattvätten på OK/Q8 då jag kände mig lite lat.

När borstarna går tillbaka ifrån bakspoilern och upp över bakluckan så ser jag hur hela arslet på bilen lyfter sedan smäller det och bilen går i backen igen och takvingen flyger bak och landar vid mina fötter. Jag tar upp vingen och tittar på den och ser förvånande på den och upptäcker att den gått av, när jag går fram till bilen ser jag att det på ena sidan sitter kvar ca 10cm av vingen och andra sidan  ca 4.

När jag går in och beklagar mig inför butikschefen så säger han bara att jag får skylla mig skälv som har tvättat bilen med eftermonterade grejjer -VA FAN DET ÄR JU EN VOLVO ORIGINAL VINGE!
Sitter ju en sådan på var och varanan 855/v70 dom tvättar förmodligen minst 10st sådana om dagen och man kan ju knappast gnälla på att den satt dåligt då den gick av och inte lossnade.

Borde inte macken stå för skadan det är ju förfan inte min vinge det är fel på det är ju maskinen eller?
Va på Statoil mack å den peta upp min bränsle lucka dom tog på sig hela skulden ..... då den slet lås den
å pressa den med borsten hela vägen längs bak flygen så fick nästan halva bilen omlackad dom pröjsa.

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
6 augusti 2008
#13
Jag har kört borstlöst hela tiden men har börjat köra med borstar i dom tvättar som har dom där nya borstarna som är gjorda av skumgummi. Blir fan riktigt bra med dom! Dock är det inget jag gör ofta, mest som panik-tvätt om man plötsligt ska till nån träff eller på race.


Sjukskriven snowboaråkare
510 Inlägg
6 augusti 2008
Trådstartare
#14
TenZer skrev:
Ubbe83 skrev:
FLindgren skrev:
det är väll självklart att dom ska stå för det. är väll sensoser i skiten som ska hålla avstånd?
och sitter halva vingen kvar på bagagluckan har ju du knappast gjort något fel.
Även om hans maskin har gjort fel så får jag skylla mig skälv enligt honom eftersom han påstår att vingen är eftermonterad.

Är det inte takvinge original på en 855t5 95:a (Italien import)
Det ska inte spela någon roll om den är eftermonterad eller ej, maskinen skall känna bilens profil och tvätta därefter.

Deras inställning till detta är ju bara beklagligt, självklart ska de lösa detta genom sin försäkring! Du har överlåtit bilen till OK för att få den tvättad och det är DERAS ANSVAR att allting går rätt till. Annars får de sätta upp varninggsskylrar osv om att de inte kan garrantera att bilar med eftermarknadsdelar inte går sönder...
Står faktiskt att har man eftermonterade grejjer såsom extraljus och spoilers som ej är original så tvättar man på egen risk... men min vinge är ju original

Svenska Subaru Imprezaklubben...

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
6 augusti 2008
#15
Ubbe83 skrev:
TenZer skrev:
Ubbe83 skrev:

Även om hans maskin har gjort fel så får jag skylla mig skälv enligt honom eftersom han påstår att vingen är eftermonterad.

Är det inte takvinge original på en 855t5 95:a (Italien import)
Det ska inte spela någon roll om den är eftermonterad eller ej, maskinen skall känna bilens profil och tvätta därefter.

Deras inställning till detta är ju bara beklagligt, självklart ska de lösa detta genom sin försäkring! Du har överlåtit bilen till OK för att få den tvättad och det är DERAS ANSVAR att allting går rätt till. Annars får de sätta upp varninggsskylrar osv om att de inte kan garrantera att bilar med eftermarknadsdelar inte går sönder...
Står faktiskt att har man eftermonterade grejjer såsom extraljus och spoilers som ej är original så tvättar man på egen risk... men min vinge är ju original
Ja om det inte i deras text framgår att det även gäller orginaldelar så är det OK som ska stå för det hela.

Rock'n Roll

831 Inlägg
7 augusti 2008
#16
Hände precis samma sak med min vinge på colten. Trodde hela skiten skulle flyga av men den satt kvar. Märkena som blev gick förvånande nog att polera bort det mesta. Detta var på Statoil och dom skulle pröjsa ny lack för vingen om jag hade behövt, nu behövdes inte det så jag fick 500kr i bensinpengar istället. Det var aldrig något bök eller tjaffs om att jag inte skulle få någon ersättning hur som helst. Väldigt bra och generöst tycker jag!

Och vingen på colten är orginal på Mirage Cyborg (Den värsta modellen) men inte på GTi. Men äh va fasen samma bil i princip.

1 688 Inlägg
7 augusti 2008
#17
Biltvätten som OKQ8 (?) vid Volvo i Torslanda har slet av en kofångare bak på en Ford Fiesta -05, ägaren gick utan ersättning. Butiksbiträdet kallade killen för klåpord istället....Tvätta inte där.

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
7 augusti 2008
#18
Losgard skrev:
Biltvätten som OKQ8 (?) vid Volvo i Torslanda har slet av en kofångare bak på en Ford Fiesta -05, ägaren gick utan ersättning. Butiksbiträdet kallade killen för klåpord istället....Tvätta inte där.
Verkar som att man ska hålla sig borta från OKQ8 med andra ord ^^ Förbaskat trisst att de ska hålla på med massa skitsnack och vara allmänt dryga när en fått sin bil förstörd.

Rock'n Roll

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
7 augusti 2008
#19
Hydro i Lerum slet av bakrute armen! Motorn förstördes till den med.
Fick ej betalt eller liknande sad
Det va Orginal med.
Yeye sket i dom för orka inte ha med sånn skit att göra.

C H E V R O L E T <3

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
7 augusti 2008
#20
Fick en helt ny sidoblinkers när Helmias (volvo) automattvätt slet loss den. Inte några som helst problem, men är det nåt som är eftermonterat är det bara att bita ihop.. Extraljus och liknande går inte..

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.


Sök