ergoproxy skrev:
Ja motorn är tillverkad i japan men importeras till usa.
Det där med lmm kan nog stämma ja, ska nog ta och testa det dära.
men det va ju bara det där att jag inte läst det någonstans eller dom i usa inte skrivit något om det.
Precis som PG skrev så sitter luftmassemätaren precis "bakom" filtret.
Om ni inte har ägnat den någon uppmärksamhet alls så kan det vara en utmärkt idé att plocka isär den och rengöra glödtrådarna.
Är dom för skitiga så ger det fel signaler till ECU'n och kan innebära både dålig tomgång, avgasvärden och motorras om man har extrem otur.
Ta en tops med lite kemiskt ren bensin eller aceton och svabba försiktigt.
Tänk dessutom på att det öppna filtret kan skapa turbulens i luftströmmen som mäts av LMM, som då lämnar felaktig info till ECU'n, och detta kan leda till samma problem.
Det är inte säkert, och kanske inte ens troligt, att detta är det som orsakar problemen men ska du ändå felsöka så är detta enkla åtgärder som dessutom är gratis att göra. Alltid bra att kunna utesluta så mycket som möjligt.
Både på min 200sx och på min Saab 9-3 Turbo har en rengörning av LMM förbättrat gången avsevärt.
ergoproxy skrev:
Men det ska fixas på något sätt iaf för fyfan vilken go bil det är att köra nu, den drar så in i helvete

Kul att höra!
Hoppas du får ordning på det hela då också, bilen lär vara ännu trevligare att köra när den går som den ska.