3231
Sök

Nån här som kör QUAD?

648 Inlägg
19 oktober 2009
jag har kört en heldel på min brors SMC 500 Wildcat som är ostrypt med helsystem och annat luftfilter + annat munstycke i förgasaren är väl närmare 60hp i den skulle jag tro..gör väl en bit över 150 tongue

duktigt drag i den och väldigt rolig att köra...jag är smått sugen på att skaffa en egen faktiskt men då ska det vara minst 500cc eller en väldigt stark 400cc ..under det blir tyvärr lite lite att åka med tror jag

10 Inlägg
19 oktober 2009
jag har en Predator 500 cc med yoshimura(stavning) system går ruggigt bra kul som fan på vintern också:D

\m/(><)\m/
742 Inlägg
19 oktober 2009
jocke_gronberg skrev:
isso skrev:
Köpte mig en Dinli DMX 450 -06 (vägreggad) i somras som jag modifierat en del med bl.a sänkningssats, breddningskit med spacers, sportfilter, slipon och ombestyckad förgasare. Sägs vara ca 50hk i den nu och den gör lite drygt 130km/h. Satan så kul det är att köra på våt asfalt för det går att sladda hejvilt i rondeller och dyl tongue Längtar till det blir vinter och snö

http://www1.garaget.org/gallery/archive … kon6od.jpg

måste gå nå grymt. Synd dock med den torra lagen på 20 hästar vid vägreggning men jag är nog en av få som kör strypt

Jo den går riktigt fint. Strypningarna försvann illa kvickt på min, var bara att justera stoppskruven vid gasen och plocka bort ett lock i ändröret men monterade rullgas och slipon strax efter köpet så jag kan inte ens få dit strypningar på min. Funderar på att köpa en trimbox till min också. Kolla in www.atvforum.se om du vill veta hur du får mera mos i din maskin, står mycket roligt där tongue

Keso är köttfärs gjord på mumintroll

4 586 Inlägg
20 oktober 2009
isso skrev:
jocke_gronberg skrev:
isso skrev:
Köpte mig en Dinli DMX 450 -06 (vägreggad) i somras som jag modifierat en del med bl.a sänkningssats, breddningskit med spacers, sportfilter, slipon och ombestyckad förgasare. Sägs vara ca 50hk i den nu och den gör lite drygt 130km/h. Satan så kul det är att köra på våt asfalt för det går att sladda hejvilt i rondeller och dyl tongue Längtar till det blir vinter och snö

http://www1.garaget.org/gallery/archive … kon6od.jpg

måste gå nå grymt. Synd dock med den torra lagen på 20 hästar vid vägreggning men jag är nog en av få som kör strypt

Jo den går riktigt fint. Strypningarna försvann illa kvickt på min, var bara att justera stoppskruven vid gasen och plocka bort ett lock i ändröret men monterade rullgas och slipon strax efter köpet så jag kan inte ens få dit strypningar på min. Funderar på att köpa en trimbox till min också. Kolla in www.atvforum.se om du vill veta hur du får mera mos i din maskin, står mycket roligt där tongue

tack ska kolla det. Tycker det räcker med mos i min maskin men ifall jag vill ha mer så är nog byte mer akuellt än att ta bort strypningar.mm

4 586 Inlägg
22 oktober 2009
har nu tagit min quad i bruk igen måste ha den till vintern ifall det fryser till på sjön. Någon som har tips på skruvdubb?

7 Inlägg
8 november 2009
http://www.4speed.se/se/art/skruvdubb.php

fungerar väldigt bra o extremt lätt att montera på o av.
men nästan bäst att ha 2 uppsättningar däck!

7 Inlägg
8 november 2009
glömde nästan..,   kör reggad quad själv oxå.

några som är ett gäng i sthlms trakten som kör tillsammans på träffar o dyl?

Magister Mundi Sum
177 Inlägg
956 Inlägg
8 november 2009
hade en vägreggad raptor 660..galet kul..Men  sålde den i sommras när dom jag brukade åka med sålde sina.Inge kul att åka själv:S

eldus veldus

4 586 Inlägg
20 november 2009
skulle själv se att fler åkte runt mig men inte alla som vill lägga ner så mycket pengar som det kostar för en bra maskin

Någon som ställt ventilspel?

hade nyss inne min på service då sa dom att motorn måste vara helt kall för det stämmer det?

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
20 november 2009
Lite småsugen på en sån där liten leksak ju! Hur ligger det med priser, försäkringar osv osv på såna egentligen?
Fast iofs så blir det nog ändå en mc i vår istället. Jag vill ha en honda xr600!

Whine whine!

4 586 Inlägg
21 november 2009
Urkas skrev:
Lite småsugen på en sån där liten leksak ju! Hur ligger det med priser, försäkringar osv osv på såna egentligen?
Fast iofs så blir det nog ändå en mc i vår istället. Jag vill ha en honda xr600!

min quad kostar 229:- i månaden på halvförsäkring på trygghansa. sedan 200:- i skatt

Då får jag köra med på vägen samt med en bensinförbrukning på 0,4-0.5

Mitt råd är att köpa en mer känd maskin när det händer att dessa går sönder och då kan man få vänta länge på delar på en noname maskin

Kör själv smc 300 xle och till den så får jag delarna på max 4 dagar
Senast redigerat av jocke_gronberg (21 november 2009)

Fisketokig
2 997 Inlägg
22 november 2009
Blir nog en Honda TRX700XX 08a till våren eller om man slår till nu innan vintern.

http://www.hondamc.com/images/models/2008/TRX700XX_w475.jpg

Står mellan en 700 raptor eller denna. Verkar som om Hondan vinner mitt största förtroende. Har även varit inne på en Polaris Outlaw.

Farsan skulle behöva en ny Honda, men en arbetsmaskin då. Tänkte höra om man får bättre chans till rabatt vid köp av 2 samtidigt samt att man kan flytta över kostnaderna på arbetsmaskinen.

Vet några som köpt ut 2 samtidigt och skjutit över 30-40 papp till arbetsmaskinen och sålt sportmodellen som prissänkt demo på pappret. Mycket intressantare om man kan köpa en sak och sen få igen samma pengar efter att använt den något år...

Blir ingen vägreggad iaf. Som säljaren sa rakt ut åt mig: "Ingen kommer kunna stanna dig för att kunna kolla så varför köra vägreggat utanför stan"

Så sant smile
Senast redigerat av Martin 9-3 (22 november 2009)

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

7 Inlägg
14 februari 2010
så finns det något folk söder om sthlm som kör gatreggat?
samt gillar att köra mest asfalt?

har märkt att det finns massor av folk som kör vägreggat i sthlm´s trakten men dessvärre mest folk som kör mest skog o grus samt 4x4 o inte så mycket quads.

själv kör jag quad som är enbart för gatbruk o skulle va kul att få kontakt med lite flera som gillar att köra väg oxå!

Magister Mundi Sum
177 Inlägg
15 februari 2010
kör massa asfalt o lite lite grus !!   Södertälje du då ?

Idrott luktar svett Sport Luktar Bensin =)

Elektriker
109 Inlägg
15 februari 2010
Jag kör en sänkt breddad raptor 350 med öppet filter och trimdämpare. Har även monterat vägdäck sen bilden togs.
[img]https://www1.garaget.org/gallery/archive/108099/682485_5xs1lv.jpg[/img]

7 Inlägg
15 februari 2010
haninge håller jag till.
får se till att jaga rätt på lite folk till våren o sen styra upp en träff
samt ut o sladda lite.

kör en suzuki ltr450 -08 själv lite gat moddad

yeeah baby
50 Inlägg
30 augusti 2010
kör en smc 500 wildcat re söder om stan..

kan tipsa alla quad åkare om

www.atvforum.se

OEM <3
6 957 Inlägg
31 augusti 2010
Om man köper sig en Raptor, hur mkt i runda slängar kostar det att få ner den på backen med feta
gathjul? tongue

OEM <3

Sök