3051
Sök

Getingar, Vad är problemet?

Makaronborrare
993 Inlägg
16 augusti 2008
En jävla massa getingar här med. Hunden blev stucken i går. Och i dag svärmade dom runt mig hela tiden när jag klippte gräs vid stugan. Och som R ted sa så dör inte getingar när dom stuckit tongue
Senast redigerat av calibra1992 (16 augusti 2008)

7 100 Inlägg
16 augusti 2008
nja så mkt är det inte tycker ja!

vart stucken av en jävel i armvecket när ja låg och sov!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

204 Inlägg
16 augusti 2008
en sak som e kul det är ju att ta en axe flaska eller multispray från biltema och en tändare så får dom smaka på sin egna medicin roll

fotointresserad
2 307 Inlägg
16 augusti 2008
Fr3ddan skrev:
en sak som e kul det är ju att ta en axe flaska eller multispray från biltema och en tändare så får dom smaka på sin egna medicin roll

Exakt så gjorde vi fast med hårspray med alla getingar som var på oss när vi var i Rättvik i somras några dagar, blev ett gäng efter bara nån dag:
http://archive11.pixbox.se/arkivet/synligt_28/22600000-22609999/640x480/22608358.jpg?0

194 Inlägg
16 augusti 2008
bmx skrev:
nja så mkt är det inte tycker ja!

vart stucken av en jävel i armvecket när ja låg och sov!

Han ville nog bara gosa med dig .. big_smile

Nä men fan getingar är så jobbiga, och nu är det miljarder av dom ... tur man inte är allergisk så man slipper oroa sig för livet hela tiden.

349 Inlägg
16 augusti 2008
smäll dom och sluta gnäll

2 Inlägg
17 augusti 2008
Det är nog så att ett gäng av sommarens getingungar? har fått vingar senaste veckan och är ute och flyger, blir trötta och behöver proteiner. Fasiken, hade en rackare som satt å tugga på min r-spoiler idag. Men han blev inte långlivad hehe..

One Man Clan
4 287 Inlägg
17 augusti 2008
rätt mycke här nere i södra swe också..tog senast en här inne i lägenhete tidigare idag precis innan katten skulle leka med den...blev stucken för 2-3 veckor sedan..satt utan tröjja baklänges i båten i 2-30 knop å glodde på flickan som åkte i badringen...sen stack de till  på skuldran när vi körde på den jävel

Hmm.
17 augusti 2008
Det har vart så sjukt mycket getingar i år. Jag har inte vart stucken, men såg en bli stucken i läppen efter att en geting åkt ner i hans ölburk. Sen å andra sidan är de sjukt sega, och ganska svaga. snätta till med fingrarna så lägger dem sig på marken och "bzz bzz bzz" sen är det bara att trampa.

Aldrig dödat fler än iår:P

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
17 augusti 2008
Trådstartare
Norde skrev:
Fr3ddan skrev:

Exakt så gjorde vi fast med hårspray med alla getingar som var på oss när vi var i Rättvik i somras några dagar, blev ett gäng efter bara nån dag:
http://archive11.pixbox.se/arkivet/synl … 8358.jpg?0

Helvete va många hmm

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

1 944 Inlägg
17 augusti 2008
getingar ? va e de ? tongue har inte sett många i år smile och det är jag fan tacksam över, hatar dem !

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil

.......
2 655 Inlägg
17 augusti 2008
i ljungby och borås trakterna är se sjukt mycke :S, går faan inte ha öppet i garaget för dom kommer in hela tiden...

Amatör
453 Inlägg
17 augusti 2008
b0nd3n skrev:
getingar ? va e de ? tongue har inte sett många i år smile och det är jag fan tacksam över, hatar dem !

haha precis, här uppe är det ju nästan getingfritt jämnfört med vad det låter som att det är hos er där nere. tror jag sett max 1 geting i sommar och det är jag tacksam över för jag är livrädd för dom.

Körv
3 535 Inlägg
17 augusti 2008
Haha men herregud, det är väl helt naturligt att det är lite getingar? Tycker ni att getingarna här är hemska har ni ju inte varit utomlands, hehe..

Truckdriving Man

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
17 augusti 2008
Trådstartare
decib3L skrev:
Haha men herregud, det är väl helt naturligt att det är lite getingar? Tycker ni att getingarna här är hemska har ni ju inte varit utomlands, hehe..

hahah, Ja har ju bara varit i norge i tre timmar och sen i finland... inga andra länder..
så det kanske inte är så konstigt då ?tongue

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

264 Inlägg
17 augusti 2008
Reagerade senast igår på att det var löjligt mycket getingar som verkade ´stalka´ oss under hela dagen. Det är betydligt fler än föregående år, iaf här i Göteborg. Har också noterat att dom verkar vara så jävla ´sega´ och efterhängsna som ngn tidigare nämnde. Flera som va å surra uppe i ansiktet också till ingen nytta.. Nog för att jag e söt men ändå wink

Mvh Kristoffer

VTEC - när andra växlar är det dags att gasa

1 963 Inlägg
17 augusti 2008
Här är inga alls nästan.. däremot förra året va de ju smockat!!

Men are not born - Men are made

801 Inlägg
17 augusti 2008
Kill-it is your friend

195 Inlägg
18 augusti 2008
Köpte ett elektriskt "tennisrack" i en järnhandel förra året, avsett för att ta kål på just getingar och flugor. Funkar perfekt! Inga getingar här inte! tongue
Senast redigerat av Explosiv_Tomte (18 augusti 2008)

- Varför slå runt med polarna, när man kan slå runt med en A-klass?

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
18 augusti 2008
Trådstartare
hahaha. sån har man också, men dom är åt helvete för många tongue

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Sök