3838
Sök

Tips om Hur jag ska göra med dämparna på avgassystem. TIPS!

126 Inlägg
19 augusti 2008
Trådstartare
Hej. Ska bygga ett catbacksystem på min seat leon 1.8t 20v -01.
Jag kommer att ha 3" downpipe med racekat. En av frågorna är om man ska dra ner till 2.5" från caten eller om man ska ha 3" hela vägen. hörde något om att man kan tappa effekt om man kör för stort hela vägen för det itne blir ngn kompression. Jag vet inte. Därför frågar jag er smile
Sen är de att jag kommer att grena det efter caten så jag kör utblås på båda sidorna men så kommer den andra frågan. Ska man köra med endast en mellan ljuddämpare och rör rakt ut eller ha dämpare på slutrörer också eller att skita i mellan ljud dämparen och köra dämpare vid båda utblåsen?
Jag vill ju ha mer goare ljud än nu men det ska ändå vara diskret på ngt sätt.
(Ska inte låta uppborrat på ngt sätt)
Kom med förslag är ni snälla!

Tack på förhand

//Jonny

2 164 Inlägg
19 augusti 2008
Vill du ha ett goare ljud så kör med 2,5" efter katten och sen dela upp de till 2.
Sen 3" i slut burkarna. Ha en dämpare på 2,5" innan du delar upp den och då en liten en.

MVH

F

Labborant
307 Inlägg
19 augusti 2008
Eftersom du har turbo så blir din bil snabbare ju större rör du har, kör med 3" hela vägen och en dämpre på slutet så får du gutt ljud!

126 Inlägg
19 augusti 2008
Trådstartare
Tack för svaren. Kom gärna med mer förslag så ja har lite o tänka på =P

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
20 augusti 2008
kör på 2,5" efter katten för där är avgaserna ändå så kalla att det inte spelar nån roll..det är innan katten som är viktigast

Sök