2737
Sök

Death Magnetic (vilka fler längtar efter Metallicas nya skiva?)

huh?
10 427 Inlägg
21 augusti 2008
Goffen skrev:
Är det bara jag som tycker att deras förra skiva sög? Jag hoppas på en återgång till the black album stuket eller äldre.....

Blir nog rätt blandat skulle jag tro av det man hört hittills.

67 Inlägg
21 augusti 2008
Hoppas på det, omväxling förnöjer. Grymt bra band alltså smile

-Volvo 244 De Luxe-

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
21 augusti 2008
Tweak skrev:
maximus skrev:
den är skit..har hört den..bäst var metallica innan the black album

Bullshit att du höra HELA skivan, dom har spelat EN låt live än så länge (Cyanide) Första singeln (The Day That Never Comes) kommer premiärspelas på radio imorgon kväll. Mer info om singeln finns här: http://www.metallica.nu/forum/viewtopic.php?t=7449

så du menar på fullaste allvar att det är omöjligt att ha den?..vet inte du hur internet fungerar?

huh?
10 427 Inlägg
21 augusti 2008
maximus skrev:
Tweak skrev:
maximus skrev:
den är skit..har hört den..bäst var metallica innan the black album

Bullshit att du höra HELA skivan, dom har spelat EN låt live än så länge (Cyanide) Första singeln (The Day That Never Comes) kommer premiärspelas på radio imorgon kväll. Mer info om singeln finns här: http://www.metallica.nu/forum/viewtopic.php?t=7449

så du menar på fullaste allvar att det är omöjligt att ha den?..vet inte du hur internet fungerar?

Borde nog vara över 'hela' internet, på torrentsidor vid det här laget om nån skulle ha en rip.

Finns dock massa skit/fake/bajs-album med DeathMagnetic tags sen länge. Som vanligt innan
Metallica släpper nytt.
Senast redigerat av steifan (21 augusti 2008)

Straight G!
104 Inlägg
21 augusti 2008
kommer bli grymt som fan ;d

Maizer
21 augusti 2008
Med tanke på hur jävla dålig St Anger var kan de fan skippa detta.

huh?
10 427 Inlägg
21 augusti 2008
Maizer skrev:
Med tanke på hur jävla dålig St Anger var kan de fan skippa detta.

Här har dom ju tänkt om igen.. så nån skit St Anger blir det nog inte. smile

19 Inlägg
22 augusti 2008
Trådstartare
the day that never comes var kanske hur underbar som helst. det är så man blir tårögd...gubbarna har hittat hem igen. suget efter nya skivan blev inte direkt mindre!
beträffande hela death magnetic på internet: tror det är i princip omöjligt att hitta slutmixen av nya skivan så här tidigt. och det är väl åndå den man vill åt?

Hällre ölmage än bröstmjölk

OEM <3
6 957 Inlägg
22 augusti 2008
Har hört två låtar..njaa, bättre en St.Anger så vi får väl vänta å se
innan man dömmer den för hårt wink

OEM <3

huh?
10 427 Inlägg
22 augusti 2008
Jones skrev:
the day that never comes var kanske hur underbar som helst. det är så man blir tårögd...gubbarna har hittat hem igen. suget efter nya skivan blev inte direkt mindre!
beträffande hela death magnetic på internet: tror det är i princip omöjligt att hitta slutmixen av nya skivan så här tidigt. och det är väl åndå den man vill åt?

Har för mig att jag satt och lyssnade på 'St Anger' 2003 dagen innan den släpptes.
Tror skivbolagen håller hårt i dom kopior som finns, släpper säkert inte ut fullängdspromos heller.

19 Inlägg
22 augusti 2008
Trådstartare
steifan skrev:
Har för mig att jag satt och lyssnade på 'St Anger' 2003 dagen innan den släpptes.
Tror skivbolagen håller hårt i dom kopior som finns, släpper säkert inte ut fullängdspromos heller.

ja då ja, men det är ju rätt sent ändå. det är ju 3 veckor tills skivan släpps. det är när skivan kommer till butiken som dom börjar spridas.

Hällre ölmage än bröstmjölk

260 Inlägg
22 augusti 2008
Jag vill kunna säga att jag ser fram emot nya skivan - men tyvärr gör jag inte det. För mig har Metallica slutat existera, nästintill. Jag är inte en av dem som anser de blev skit pga. Black Album.. Visst, de ändrade stil kan man säga rätt ut, men ändå blev de faktiskt bra trots allt.
MEN St. Anger däremot.. Jag vet inte allt vad det var men det lät... Fel.. Väldigt fel!

Kort sagt, jag gillar det de har producerat om man bortser från St. Anger men det är nog det! (Ska tilläggas att jag fortfarande bär min Fixxer T-shirt och har kvar "James Hetfield skull" på min BC Rich Warlock)

/Grotesk

Ratthållare på E4
165 Inlägg
22 augusti 2008
Ja tycker det låter bra det lilla jag har hört.
Metallica är alltid Metallica..

Är livet värt att liva utan bil??

345 Inlägg
22 augusti 2008
Hoppas på att det är bra, har bara hört Cyanide än så länge, och den verkar ju ganska lovande. Har dessutom ganska höga förväntningar då unforgiven III skall finnas med och de två tidigare är ju jäkla bra. Å de som säger att metallica inte är lika bra mer borde se dem live, har ju spelat mest av den äldre produktionen de två senaste gångerna jag sett dem...

huh?
10 427 Inlägg
22 augusti 2008
Jones skrev:
steifan skrev:

ja då ja, men det är ju rätt sent ändå. det är ju 3 veckor tills skivan släpps. det är när skivan kommer till butiken som dom börjar spridas.

Njaeoaeooe.. oftast skickar skivbolag ut promos en/ett par månader i förväg så folk
hinner läsa om plattorna i tidningen innan smile Såna som brukar komma ut på nätet först.
Regain Records brukar bl a ha en röst som talar om att det är en promo som är
ett par gånger per spår.. andra kanske kör med återkommande dryga pip-toner.. hehe

född blåvit
624 Inlägg
22 augusti 2008
Jag hörde när dom premiärkörde en singel på nån P3/4 idag. Kommer inte ihåg vad den hette men den var över 7 minuter.

Vart fruktansvärt besviken för att utrycka det milt, pissigt gitarrlir och tam sång utan känsla.

Rent jäkla dåligt och inget jag skulle betala 3 spänn för.

Colaberoende
1 219 Inlägg
22 augusti 2008
Spelar "The day that never Comes" nu här hemma och det känns som det kommer bli lite mer av det äldre stuket. HÄRLIGT!!!
Lugna partierna i låten skulle lika vara St. Anger men får lite ...and Justice 4 all känsla över öset i låten.

Klart man ska ha plattan.

/Ena

Sök