2540
Sök

Inkoppling av slutstegs kablar i 9-3 se -01

Robbert!
4 Inlägg
3 juni 2008
Trådstartare
#1
Tjenare gubbar!
jag tänkte koppla in mitt slutsteg och baslåda men ju inte vilka kablar som allt ska kopplas in på bakom stereon! nån som har en guide eller kan förklara fint, vilka kablar som man ska koppla in sig på?

tack på förhand
big_smile

268 Inlägg
3 juni 2008
#2
Det är lågnivån från slutsteget till stereon och sen remotesladden till någon sladd där bak där den får ström när den sätts på så att steget vet när det ska startas smile

http://www.bildoktorn.net/index.php?opt … &id=33 den guiden var väl ganska lättläst för förstålig!
Senast redigerat av Nipfel (3 juni 2008)


Robbert!
4 Inlägg
3 juni 2008
Trådstartare
#3
Jo jag ahr kopplat in detta slutsteget i min förra bil så jag har ganska bra koll på det =P min fråga är väl egentligen hur jag ska veta vilken kabel som är bilden bakom stereon, alltså vilken är lågnivå(för bas ljudet) och vilken är remote kabeln? =O

1 631 Inlägg
4 juni 2008
#4
Du får skaffa en adapter för att få ut lågnivå från originalcdn. Remote kan du ta från el-antennen (ska vara en blå kabel).
Senast redigerat av gurenius (4 juni 2008)

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

Robbert!
4 Inlägg
7 juni 2008
Trådstartare
#5
Okej men vad är det för adapter, vart kan jag få tag i den? finns den på brl att köpa eller?

242 Inlägg
7 juni 2008
#6
pettsson89 skrev:
Okej men vad är det för adapter, vart kan jag få tag i den? finns den på brl att köpa eller?
Gå till närmsta billjudsaffär så kan dom säkerligen skaffa en hem, eller så köper du min som jag inte längre behöver smile


263 Inlägg
7 juni 2008
#7
finns ett annat sätt oxå och de e att skarva högtalarna bak skaffa en adapter på micro som omvandlar hög till låg nivå sen e de bara höja och njuta smile

powered by stetsom


Sök