4111
Sök

Avkapad väg + framspoiler= ???

51 Inlägg
27 mars 2006
Trådstartare
Hej alla garagister! nu är det så att jag har kört sönder min framspoiler på en väg som staden inte har lagat på mer än ett halft år. det finns inga som helst skylltar eller något som skulle kunna tyda på att vägen är avkapad just där, och dessutom är det 10cm ner under asfalten i en vattengrop. så så, min framspoiler som är nätt och jämt 11cm från verkstadsgolvet tyckte inte om att åka ner i den. så nu undrar jag vems "fel" det är och hur jag skall få ersättning för den. kan på peka att jag inte har allrisk på den men inte är det mitt fel att vägen är av kapad. eller? Dessutom är det 40km/h som gräns där och jag körde typ 7- 10 km/h ner i gropen. så nu vill jag ha era åsikter. gärna från försäkringsmänn om några sådana finns här.

mvh Andreas.

P.s bilder finns på mitt ja vad det nu heter. "garage". smile
Senast redigerat av IzzYzzI (27 mars 2006)

238 Inlägg
27 mars 2006
Vem har hand om underhållet av vägen? Är det vägverket eller är det en enskild väg?
Är det vägverket så ringer du dit och anmäler vad du råkat ut för, sen ringer du ditt försäkringsbolag och anmäler skada framkallad av detsamma.

För att snabba upp processen (om det nu går med vv) så kan du ta foton på vägen och gropen, gärna bifoga mått och annat väsentligt i din anmälan. Också foton på skadorna naturligtvis.

Hoppas det går bra, lycka till!

A B E C E D E

51 Inlägg
27 mars 2006
Trådstartare
har redan tagit kort på allting skall kolla upp imorrn vem som "äger" vägen. och så skall jag hoppa iväg till försäkringsbolaget med bilder på bygget och kvitton etc. så får se hur det blir... finns ju allti nya spoilers på dreamcar men dom kostar ju dom åxå. hmm. så därför skulle jag vilja ha några euro för den gammla.

Säljare
341 Inlägg
28 mars 2006
En polare till mig fick sin fälgar förstörda på en väg här istan som inte var lagad, och inga skyltar som visade att det var hål i vägen...
Han ringde till kommunen som ägde vägen och fick ut 2 nya fälgar.
Jag tror att det gick via hans försälringsbolag men kommunen betalade självrisken och alla andra kostnader.

Så stå på dig så kan du nog få ut en ny spoiler.

51 Inlägg
28 mars 2006
Trådstartare
hej igen. nu har jag varit till försäkringsbolaget, disskuterat och dividerat. och vi kom fram till att den INTE är mitt fel utan det är stadens. så nu har jag fyllt i en skadeanmälan och väntar på att skadegranskaren skall komma hit till stan så att vi får kolla över det hela. räknade lite idag och kom fram till att en NY spoiler gjord på samma sätt skulle kosta nästan 800€. men vi får vänta och se tills tisdag för då får jag veta. smile

Sök