3193
Sök

Med eller utan kat?

Saab raggare : )
887 Inlägg
29 mars 2006
Trådstartare
Till og900 T16..
ska fixa 3"... ska man satsa på 3" hela vägen utan kat..
eller 3" me org. kat.. som är mindre, och inge sport = dämpar effekten..

Kan motorn må dåligt av att inte ha kat på nått sätt , att trycket blir för lite lr liknande? när den är gjord för kat..

Ge inte som förslag att jag ska köpa sportkat. sånnafall får den som skriver de betala de tongue

Turbo.. Because Im worth it :)

Carpenter
310 Inlägg
29 mars 2006
Hur kommer du göra vid besikting? bara undrar!

"Det gör ingenting, du är säkert jätte bra på andra saker!" =)

887 Inlägg
29 mars 2006
Trådstartare
Delerium skrev:
Hur kommer du göra vid besikting? bara undrar!

sparar hela avgaset som jag har på nu smile sen bara byta till besiktningen smile

Evolution
1 627 Inlägg
29 mars 2006
är väll väldigt mycket jobb med att byta behåll katten issåfall

Fäll ner pungen och landa

49 Inlägg
29 mars 2006
alla kattar har en triangelformad platta som man skruvar fast i en annan triangelformad platta som sitter på avgasröret.. finns att köpa på alla bildelsaffärer.. köp ett sånt och sen ett 3" rör och svetsa fast dom "plattorna" blir mycke lättare än att byta hela systemet.

887 Inlägg
29 mars 2006
Trådstartare
streetlab skrev:
alla kattar har en triangelformad platta som man skruvar fast i en annan triangelformad platta som sitter på avgasröret.. finns att köpa på alla bildelsaffärer.. köp ett sånt och sen ett 3" rör och svetsa fast dom "plattorna" blir mycke lättare än att byta hela systemet.

Jo.. men de va inte riktigt frågan smile

49 Inlägg
29 mars 2006
den var mäst riktad till delerium.. men svar på din fråga kan vara att 3" är rätt mkt om man inte har bra med hästar.. en orginalmotor ska häldre ha typ 2.5".

887 Inlägg
29 mars 2006
Trådstartare
streetlab skrev:
den var mäst riktad till delerium.. men svar på din fråga kan vara att 3" är rätt mkt om man inte har bra med hästar.. en orginalmotor ska häldre ha typ 2.5".

ska chippas till 210 hk.. sen me öppet filter o större avgas får man ju ut lite till
men va kan hända?:S går den dåligt för de blir för lite tryck på avgaserna ?:S

49 Inlägg
29 mars 2006
katten kommer stoppa mkt om du inte fixar större eller kör utan.. men det ska inte gå sämre om man tar bort den.. har en kompis som gjorde så som ja beskrev innan på sin 240 och det gjorde märkbar skillnad. big_smile

887 Inlägg
29 mars 2006
Trådstartare
streetlab skrev:
katten kommer stoppa mkt om du inte fixar större eller kör utan.. men det ska inte gå sämre om man tar bort den.. har en kompis som gjorde så som ja beskrev innan på sin 240 och det gjorde märkbar skillnad. big_smile

alltså bättre o köra raka rör ;P tongue
kille i klassen som lova att betala om jag blev fast i flygande besiktning tongue

49 Inlägg
29 mars 2006
fast ja vet inte om 3" kommer bli för mkt.. han hade bara orginalrör.. men vad jag har hört så det ända som skiljer 2.5 och 3" är inte änns märkbar skillnad.

887 Inlägg
29 mars 2006
Trådstartare
streetlab skrev:
fast ja vet inte om 3" kommer bli för mkt.. han hade bara orginalrör.. men vad jag har hört så det ända som skiljer 2.5 och 3" är inte änns märkbar skillnad.

tror jag har 2.25 nu..

49 Inlägg
29 mars 2006
oki. men du har ju rätt stormotor i den ändå.. kolla på andra 900t16 och kolla om någon har 3" och fråga hur det funkar wink

887 Inlägg
29 mars 2006
Trådstartare
streetlab skrev:
oki. men du har ju rätt stormotor i den ändå.. kolla på andra 900t16 och kolla om någon har 3" och fråga hur det funkar wink

mjo snackat me en som har 3".. men den bilen har inge kat org. .. tänkte om de blir dåligt när man tar bort..
+ att just han hade en lite annurlunda böj i böjan.. mer o-snäv

49 Inlägg
29 mars 2006
oki. nae det blev bara bättre på min polares bil.. så ja skulle tro att  det blir de på din åxå.. det enda som den tar skadda på är ju miljön isåfall..

887 Inlägg
29 mars 2006
Trådstartare
streetlab skrev:
oki. nae det blev bara bättre på min polares bil.. så ja skulle tro att  det blir de på din åxå.. det enda som den tar skadda på är ju miljön isåfall..

kan ju köpa för utan kat.. om de blir bajja. .så får man fixa in katen där i mellan nån stans tongue

199 Inlägg
29 mars 2006
Någon form av mottryck ska en motor ha, sen om du kör med katt eller ljuddämpare spelar ingen roll där. Bara du inte kör med "fritt blås" hela vägen

887 Inlägg
29 mars 2006
Trådstartare
peternb84 skrev:
Någon form av mottryck ska en motor ha, sen om du kör med katt eller ljuddämpare spelar ingen roll där. Bara du inte kör med "fritt blås" hela vägen

men va händer om de inte är riktigt motstånd.. dör den lr ?=S

orginal-böjen i början o 1 ljuddämpare borde do the shit ;D

887 Inlägg
29 mars 2006
Trådstartare
netsplit skrev:
tycker du ska köra helt utan avgasrör

wie smile ;P

Sök