3117
Sök

Få bilden från datorn till tv:n?

Arbetsnarkoman...
1 098 Inlägg
12 juni 2008
Trådstartare
Inom detta ämnet kan en ju inte ett skit så skulle behöva lite hjälp.

Vill ha bilden från datorn till tv:n så man tex kan se på filmer direkt från daqtorn i tv:n.
Har sutte å försökt nu i säkert två timmar å får det fan inte til att fungera.

Grafikkortet är ett ATI RADEON 9550 som det ska gå att köra tv på. Har satt i en S-vidoekabel från grafikkortet till videoutgången på förstärkaren och därifrån en RCA kabel till datorn. Och jag vet att felet. inte ligger vid förstärkaren eftersom att jag kan köra X-box och liknande via Rca genom förstärkaren.
Så nånstans måste det ju vara en inställningsfråga? Men var?

TAcksam för svar.

Edit: NY FRÅGA
Senast redigerat av speedfreak racing (14 juni 2008)

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)

V4
218 Inlägg
12 juni 2008
Kör du xboxen via s-video ingången på förstärkaren också? tänkte på att du skrev s-video utgången men det kanske bara var ett skrivfel för det måste ju vara en ingång. Om du vet att allt är kopplat rätt så borde det bara vara att gå in på egenskaper för bildskärmen i datorn och sedan välja clona eller förlänga skrivbordet till tv:n. Tror du måste ha catalyst control center ifall du ska clona bilden emn är inte säker.

I reject the reality and substitute my own.
//Adam Savage

Arbetsnarkoman...
1 098 Inlägg
12 juni 2008
Trådstartare
Ingång menade jag givetvis.. skrivfel av mej där. Nej den går inte via S-video ingången utan en RCA Kontakt som också går på VIDEO 1 läget på förstärkaren. catalyst control center har jag och har tryckt på att klona bildskärmen men får ändå ingen signal till tv:n. Kan det vara så enkelt att det är kabeln som är skrot? Eller är det värt att testa och köpa så S-videosignalen blir en Vanlig RCA kabel? Eller vad kan va fel? slänger snart ut alltihop!

41 Inlägg
12 juni 2008
Kan du inte bara köra s-video kabeln direkt till tv:n och ta ljudet från datorn till stärkaren? smile

78 Inlägg
12 juni 2008
detta test gjorde så att mitt ljudkort antagligen gick sönder på datorn vilket ledde till att jag blev ledsen och har inget ljud.. fast sommar nu så datorn åker på söndag. annars hade de varit jävligt skönt om jag hade fått till det öfrr

14 Inlägg
12 juni 2008
speedfreak racing skrev:

Vill ha bilden från datorn till tv:n så man tex kan se på filmer direkt från daqtorn i tv:n.

Grafikkortet är ett ATI RADEON 9550 som det ska gå att köra tv på. Har satt i en S-vidoekabel från grafikkortet till videoutgången på förstärkaren och därifrån en RCA kabel till datorn. Och jag vet att felet. inte ligger vid förstärkaren eftersom att jag kan köra X-box och liknande via Rca genom förstärkaren.

TAcksam för svar.

Får du inte rätt på de så kan du tanka hem ett litet program som heter tv-tool    funkar alltid med de

------ När Min Chef Blir Frisk Ska Jag Få En Volvo -------

Arbetsnarkoman...
1 098 Inlägg
12 juni 2008
Trådstartare
Hygglo skrev:
Kan du inte bara köra s-video kabeln direkt till tv:n och ta ljudet från datorn till stärkaren? smile

Jo de är ju också en variant. Ljudet från datorn går redan genom stärkaren för musik och sådana grejer. Men får helt enkelt ta och teta om det funkar utan att köra det genom stärkaren men då måste jag åka och köpa en kabeljävel som gör om S-video till RCA först eftersom jag inte har S-Video på Tvn.

Arbetsnarkoman...
1 098 Inlägg
12 juni 2008
Trådstartare
WildBoar-74 skrev:
speedfreak racing skrev:

TAcksam för svar.

Får du inte rätt på de så kan du tanka hem ett litet program som heter tv-tool    funkar alltid med de

Okej. VAr kan man hitta det?

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
12 juni 2008
Mitt ati kort funkade inte heller så bra i början med att föra över bild till TV men sen så fort jag instrallerade senaste av controllcenter så fungerade det för mig. Jag kör dock inte s-kabel.

41 Inlägg
12 juni 2008
speedfreak racing skrev:
Hygglo skrev:

Jo de är ju också en variant. Ljudet från datorn går redan genom stärkaren för musik och sådana grejer. Men får helt enkelt ta och teta om det funkar utan att köra det genom stärkaren men då måste jag åka och köpa en kabeljävel som gör om S-video till RCA först eftersom jag inte har S-Video på Tvn.

Du har inte en sån här liggandes? http://www.clasohlson.se/Product/Produc … d=20186787
smile

Arbetsnarkoman...
1 098 Inlägg
12 juni 2008
Trådstartare
Nej jag har inte de.. VA en sådan jag hade tänkt mej att jag skulle köpa.

Arbetsnarkoman...
1 098 Inlägg
12 juni 2008
Trådstartare
Tribbe skrev:
Mitt ati kort funkade inte heller så bra i början med att föra över bild till TV men sen så fort jag instrallerade senaste av controllcenter så fungerade det för mig. Jag kör dock inte s-kabel.

Var hittar man det senaste då?

Arbetsnarkoman...
1 098 Inlägg
14 juni 2008
Trådstartare
Har fått igång de hela nu. Men så fort jag startar en film så ballar de ur och bara blir en svart bild? Nån som kan hjälpa mej?

41 Inlägg
14 juni 2008
speedfreak racing skrev:
Har fått igång de hela nu. Men så fort jag startar en film så ballar de ur och bara blir en svart bild? Nån som kan hjälpa mej?

Prova att ställa in tv:n till primär skärm så kanske det ordnar sig

Arbetsnarkoman...
1 098 Inlägg
15 juni 2008
Trådstartare
Okej.. får ta och tessta det då..

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
15 juni 2008
speedfreak racing skrev:
Tribbe skrev:

Var hittar man det senaste då?

http://game.amd.com/us-en/drivers_catalyst.aspx Antar jag..

Sök