21 juni 2008
Trådstartare
Har haft lite problem med min 850 GLT från 92 (första års model) Lampan för att fylla på kylarvätska lyser och fyller på men den börjar lysa efter ett tag igen. Antagligen lekage någon stans. Har kollat på olje stickan och det finns inget vitt (klegg) på den så det hat inte kommit in någon skit där. Men det största problemet är att jag var ute och körde häromdagen. Så helt plötsligt svarade den inte på gasen, fick ställa mig vid väg kanten sedan startade den. Kom kanske 1km, sen var det samma historia igen. Väntade i kanske 5min sedan gick det bra att köra vidare.
Min Svärfar sa att det kanske var en spricka eller liknande i fördelaren eller något sådant och det hade blivit fuktigt. Men allt gick bra sedan när det var torrt. Har någon några förslag på vad det kan vara för fel? Har även haft problem med att det läcker lite efter en stund efter jag kört. Det kommer någonstans ifrån högra delen av motor rummet, haft svårt att lokalisera exakt. Men kan vara en slang som inte sitter ordentligt från Kylarvätske behållaren, kan också vara från vattenpumpen, men bilen ger inte ifrån sig några suspekta ljud så som tjut eller liknande.
Har någon några tankar och förslag på dessa 2 problem? (Gasen som inte svara under tiden man kör ((hänt 2ggr alt som alt)), och kylarvätska behållaren)
MvH Locktail