4243
Sök

Volvo 850 GLT -92, Gaser svarar inte

2 Inlägg
21 juni 2008
Trådstartare
Har haft lite problem med min 850 GLT från 92 (första års model) Lampan för att fylla på kylarvätska lyser och fyller på men den börjar lysa efter ett tag igen. Antagligen lekage någon stans. Har kollat på olje stickan och det finns inget vitt (klegg) på den så det hat inte kommit in någon skit där. Men det största problemet är att jag var ute och körde häromdagen. Så helt plötsligt svarade den inte på gasen, fick ställa mig vid väg kanten sedan startade den. Kom kanske 1km, sen var det samma historia igen. Väntade i kanske 5min sedan gick det bra att köra vidare.

Min Svärfar sa att det kanske var en spricka eller liknande i fördelaren eller något sådant och det hade blivit fuktigt. Men allt gick bra sedan när det var torrt. Har någon några förslag på vad det kan vara för fel? Har även haft problem med att det läcker lite efter en stund efter jag kört. Det kommer någonstans ifrån högra delen av motor rummet, haft svårt att lokalisera exakt. Men kan vara en slang som inte sitter ordentligt från Kylarvätske behållaren, kan också vara från vattenpumpen, men bilen ger inte ifrån sig några suspekta ljud så som tjut eller liknande.

Har någon några tankar och förslag på dessa 2 problem? (Gasen som inte svara under tiden man kör ((hänt 2ggr alt som alt)), och kylarvätska behållaren)

MvH Locktail

211 Inlägg
21 juni 2008
Kylarvätskan läcker ju ut... Är bilen inte så jätte fin så kan du lägga i lite kylartätning... annars felsöka och laga..

2 Inlägg
21 juni 2008
Trådstartare
"Är bilen inte så jätte fin så kan du lägga i lite kylartätning"

Bilen är i jättefint skick utvändigt och invändigt, förrutom lite lite rost på bagageluckans nedre kant (vanligt för 850)

Men bilen har aldrig blivit varm och kokat eller dyligt. Men ska felsöka fördelaren och behållaren mer grundligt näst helg. Då jag jobbar fram tills nästa fredag. Så kollektivt får duga tillsvidare.

95 Inlägg
21 juni 2008
ja hade en 850 glt -92 den läckte oxå kylar vatten ja köpte kylarcement på biltema o slängde i funkar kanon..men det med gasen vetti fasiken tyvärr hmm

350 Inlägg
21 juni 2008
kompisen slängde i kylarcement i kylarbehållarn i en audi 80 sen efter en tid lossa han slangen längst ner i kylarbehållarn ,  d liksom droppa ut vatten , hålet hade blivit nästintill igentäpt. .
så vetefan om kylarcement är så bra att använda,

men han kan ha överdoserat med kylarcementen ^^, vem vet. .

lycka till

95 Inlägg
21 juni 2008
hehe du ska inte slänga i det i behållare utan i kylaren wink

Forummoderator
10 576 Inlägg
21 juni 2008
felkoder?

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Better than God \o/
1 883 Inlägg
21 juni 2008
Inte kylartätning...  INTE!

Det sätter sig överallt i hela kylsystemet och tätar även saker som inte ska tätas.  Kan väl inte vara så svårt att öppna huven (drar i spaken innanför förardörren) och kolla vart det läcker. Troligen är det så att det rinner ut vatten någonstans, då har du hittat var det läcker. Att det skall vara så svårt att felsöka för dagens ungdom, lägg ner lite tid och energi på era bilar. smile  Kan säga att gavlarna på kylen kan läcka, hände våran 850, läckte bara när man varvade lite...

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

Sök