2461
Sök

VW Golf Mk2 5Cyl RWD Project

219 Inlägg
23 juni 2008
Trådstartare
Då va de den tiden på året då man vill göra något roligt och extremt med bilen, så nu har ja setat o grubblat tillräckligt länge på vad jag ska göra, och iomed att jag altid har vart såld för 5cylindriga motorer så ska jag börja med att slita isär bilen totalt,

lite info om vad som ska hända.

Först o främst ska bilen strippas från alla delar, slipas ner så väl som insida som utsida, rost lagas, kapa upp bakänden för motorn som skall in bygga motor fästen, förstärka ramen (svetsa in störtbåge), det knepiga kommer bli att fortfarande ha bilen gat reggad, först o främst ska jag iallafall rostlaga och bredda hela bilen, kommer troligtvis ta hela framvagnen från en volvo 850 o trycka in i bak änden, ínklusive motor, och mycket mer godis kommer att tillkomma

tror ni detta kommer bli värt att bygga? big_smile

finns det några bakhjuls drivna Golf 2or här i detta avlånga land? smile
Senast redigerat av McTw1st (23 juni 2008)

Indrivare/torped
149 Inlägg
23 juni 2008
Detta låter hemskt mycket som ett projekt som min käre vän MrVain här på garaget påbörjade men lessnade på tongue Det enda han har kvar på sin sida från det är http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=317286 . Han och en vän till honom tog tigersågar och vinkelslipar och kapade av framvagnen på en SAAB, lyfte ur den vanliga motorn i en Golf MK1 och i princip öppnade kofforten på golfen och bökade in saabfronten. Bakhjulsdriven Golf med motorn delvis sittande bakom bakaxeln. Wheelies? wink Du kan ju prata med honom!

Om du nu verkligen får pli på det här så ska jag följa tråden, det vill jag lova dig! Lycka till smile

Hårdrockande gummiröksmissbrukare!
Har kört sönder en Golf II 1.8GL -90, halvt en likadan fast -91, och åker äntligen turbomatat nu!

915 Inlägg
23 juni 2008
Jag har en golf 2 kaross helt strippad tillsalu. golvet är urkapat. tokfräsch kaross... intresserad? 0703954992

Sveriges bästa pris på Speedparts?
www.Tuning-import.com

219 Inlägg
23 juni 2008
Trådstartare
Lagasse skrev:
Detta låter hemskt mycket som ett projekt som min käre vän MrVain här på garaget påbörjade men lessnade på tongue Det enda han har kvar på sin sida från det är http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=317286 . Han och en vän till honom tog tigersågar och vinkelslipar och kapade av framvagnen på en SAAB, lyfte ur den vanliga motorn i en Golf MK1 och i princip öppnade kofforten på golfen och bökade in saabfronten. Bakhjulsdriven Golf med motorn delvis sittande bakom bakaxeln. Wheelies? wink Du kan ju prata med honom!

Om du nu verkligen får pli på det här så ska jag följa tråden, det vill jag lova dig! Lycka till smile

hehe jo wheelies kommer de bli om ja inte kommer lägga motvikt i fram änden vilket ja kommer göra, bla tanken och lite extra skrot kommer att finnas där för att få en balanserad vikt smile

edit:

jaha då har ja fått tag på en Yamaha R1 Turbo motor på ca 240hp, får se vilken av motorerna jag sätter i, jag kommer spara mycket vikt och utrymme med R1 motorn.

jag lägger en vote vilken motor ni vill se i bilen, Svensk eller Japansk? wink
Senast redigerat av McTw1st (25 juni 2008)

Sök