fråga ang. sänkning fram

Tigerofsweden
4 juni 2008 · 1 231 Inlägg

en liten fråga , gör det någonting att man bara sänker bilen fram ?
vet att man helst ska sänka runt om , men den e redan tillräckligt låg bak , men väldigt hög fram ...

Adams
5 juni 2008 · 135 Inlägg

kolla på audi det finns orginalfjädrar som sänker .. kolla på fjädern så är det olika färger som står för olika saker.. bör finnas orginalfjädrar som sänker fram och inget bak men är hårdare..
skulle inte rekomendera sänkfjädrar bara fram eftersom dom är hårdare än vanliga..
ett tipps köp orginal om det finns till just din modell

Tigerofsweden
5 juni 2008 · 1 231 Inlägg

fattar INGENTING ? varför ska jag köpa orginal ? samma skit som jag har nu ju , kommer ju inte ändra någonting precis ... ?!
hårdare o hårdare , dom är inte så mkt hårdare än orginal tror jag ... har sånna där dämpare som ställer sig efter hur hårt man kör typ ...

Adams
5 juni 2008 · 135 Inlägg

det är nog ingen mening att jag svarar till dej eftersom du endå inte förstår !!!
tror du att det bara finns ett stycke orginalfjädrar till just denna modell du besitter??
det bör finnas olika fjädrar till din modell..
men orginal menar jag att de kommer från audi..
jo jag vet att det är nivåreglering på din bil.. därför rekomenderar jag att du köper fjädrar från audi eftersom nivåregleringen och xenon ställer in sig själv utan komplikationer om du köper orginal (från audi)..

Tigerofsweden
6 juni 2008 · 1 231 Inlägg

Adams skrev:
det är nog ingen mening att jag svarar till dej eftersom du endå inte förstår !!!
tror du att det bara finns ett stycke orginalfjädrar till just denna modell du besitter??
det bör finnas olika fjädrar till din modell..
men orginal menar jag att de kommer från audi..
jo jag vet att det är nivåreglering på din bil.. därför rekomenderar jag att du köper fjädrar från audi eftersom nivåregleringen och xenon ställer in sig själv utan komplikationer om du köper orginal (från audi)..

tror du Audi har orginalfjädrar som sänker tpy 30mm fram o 20 bak eller ?
och NEJ det finns INTE många alternativ till min bil ... jag hade väl för fan inte sagt det om jag inte letat
finns H&R , finns Eibach , D2 Coilovers sen tror jag det fanns 1 par till , något skit märke ...
men visst , hitta du fler så (Y)

Linden_3000
26 juni 2008 · 3 Inlägg

jävla vad arg man kan bli sverigetigern,.

Men adams har rätt !

tex en helt vanlig a4 är en vanlig a4, men sen finns det a4 med sportchassie som är sänkt 20mm runt om från fabrik.
och om du köper sänkfjädrar till en a4 med sportchassie som sänker tex 40/20mm så kommer bilen bara att bli 20mm lägre fram och exakt lika hög baktill. alltså ganska enkelt. bilen bli bara 20mm lägre fram. men om du sätter fjädrarna bak också så blir den lite styvare bara.

Alltså, köp en 40/20 mm sänksats till bilen så sänker den fram samtidigt som den blir styvare bak därmed ingen skillnad på hårdheten på fjädrarna.

Thorsholm Svartrök
26 juni 2008 · 673 Inlägg

som svar på ursprungsfrågan...

nej, det gör inget, alltså bilen tar inte skada av det, men om man ändå ska byta fjädrar fram så är det bäst att byta bak också för att få fjädrar runt om med samma godsegenskaper...

Din bil har samma bottenplatta som A3/S3 och Golf/R32 om du har svårt att hitta något till din bil så kolla på vad som finns till de bilarna med samma motor och chassiesättning.

Jag har fel ibland... men inte ofta
Audi A4 1,9tdi "Svartrök" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang