4044
Sök

Köpa bil av skrot

5 Inlägg
29 juni 2008
Trådstartare
Tjenna!

Undrar om det är någon som vet om det går att köpa en bil av en skrot och sedan köra den som en vanlig bil?
man kanske måste regga om den eller något liknande?

Mvh Sebastian

16 197 Inlägg
29 juni 2008
skrotar får inte sälja bilar, endast delar.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

född blåvit
624 Inlägg
29 juni 2008
Däremot kan du ju säkert köpa en som "rullande chassi" alltså en bil som inte går av egen kraft.

16 197 Inlägg
29 juni 2008
dabby skrev:
Däremot kan du ju säkert köpa en som "rullande chassi" alltså en bil som inte går av egen kraft.

skroten får inte sälja bilar me regpapper utan endas delar..   men de finns säkert undantag.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

294 Inlägg
29 juni 2008
dabby skrev:

Nej,
däremot så kanske skroten går med på att skriva ut kvitton på alla delar i det " rullande chassit"

får inte säljas i så stor del.

Vissa faller för grupptryck, men jag faller bara för laddtryck

427 Inlägg
30 juni 2008
brottsligt sälja skrotad bil .... det vet skrothandlaren här smile

/ Tobbe

811 Inlägg
30 juni 2008
men om man kapar bort chassienummer

Ursprungligen postat av Jak@n
Den enda instansen i samhället dit alla vänder sig, en liten kal panel där alla ska pilla - oavsett vem du är. Det enda som knyter oss samman. Det och Anna anka.

Ford fantast
1 607 Inlägg
30 juni 2008
jag känner en som köpte en komplett bil från skrotenm men han tyckte den va så bra att han sparade den i stället

mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260519
spacers.se
katt åt lampa lös i magen
en volvo är som aids när man fått den blir man aldrig av med den

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
30 juni 2008
De borde väll få sälja en komplett ram och kaross separat? hmm
Senast redigerat av TenZer (30 juni 2008)

Rock'n Roll

född blåvit
624 Inlägg
30 juni 2008
Då lärde jag mig nåt nytt idag, bra att ha smile

Forummoderator
9 299 Inlägg
1 juli 2008
Det beror också på årsmodell. Generellt så är en skrotad bil skrotad, dvs den kan inte tas in i trafik igen. Men det finns undantag om det är en äldre bil som återställs till ursprungligt skick. Då blir det ett "historiskt fordon". Exakt vilka regler som är vet jag inte, men det handlar om bilar du sannolikt inte hittar på en bilskrot idag.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Skaune
1 juli 2008
Om du ska köpa en bil på skroten så vill nog skrotarn nog ha nån tusen lapp, han vill ju tjäna nått oxå, de bilar som står på skroten står ju där av en anledning, är det inte bättre då att köpa en besiktigad o skattad billig bil istället o slippa allt klydd?

Sök