2953
Sök

problem med bashögtalare

6 Inlägg
28 juni 2008
Trådstartare
Jag har parallelkopplat 2 st 900W AWES10P och dom funkade när jag startade allting. men sedan dagen efter när allt skulle startas är dom helt döda :S
och jag har inte spelat sönder dom eftersom jag bara provade på låg volym när jag såg om dom fungerade.
och dom drivs av ett 4,000watt slutsteg från MAaudio.
Provade mäta med spänningsprovare kabeln som går ut från slutsteget och den får ju 12 volt som den ska varje gång "bas symbolen" lyser på slutsteget.

Dom har 4+ och 4- plintar där man kan koppla in kabeln, spelar det någon roll på vilken av plintarna man kopplar in dom?

och om jag inte är helt ute och cyklar så ska det väl inte komma tillbaka spänning på - kabeln?

någon som har några tips och/eller ideér`?

6 Inlägg
28 juni 2008
Trådstartare
jag mätar på kabeln som går från slutsteget till + på basen. och jag provade nyss mäta på - kabeln som går slutsteg-basen. och den visar 12 volt ibland, så jag antar det är kortis i basarna? stämmer det?

21 761 Inlägg
28 juni 2008
Vad heter steget mer än MA audio, heter det HK4000D?
Lyser det någon protectionlampa eller liknande?

6 Inlägg
2 juli 2008
Trådstartare
nej det lyser inte protection lampa på slutsteget. och ja det heter HK4000D.
okej, får helt enkelt glida ner en sväng på firman och låna hem en ohm mätare och hoppas på det bästa.

21 761 Inlägg
2 juli 2008
Har försökt ladda ner manualen till steget från deras hemsida, men det kommer inte fram någon manual när man klickar på "downloads".

Jag tycker förstås att protectionlampan borde lysa ifall det är fel på steget.

Har du kollat alla kablar så att det inte är glapp någonstans?

311 Inlägg
3 juli 2008
mitt ljud var konstigt..spelade svagt och slogs av, om och om igen,  jag kollade och hade 12 volt i batteriet... jag ladda så det vart 14 då börja de funka.. kanske stått på under natten?

Pv med preppad b20..

Sök