4800
Sök

2" -> 2.5" alurör?

59 Inlägg
10 juli 2008
Trådstartare
Vet någon vart man får tag på dessa "muffar"?
Ska byta ljuddämparen som har en anslutning på 2.5" och röret som det ska anslutas till har ett mått på 45mm utvändigt mått (mätt med tumstock på ett ungefär, kan skilja någon mm). Har varit på mekonomen och andra affärer och kikat men har inte hittat någon som passat!

Vet ni någon lösning? Är jätte tacksam för svar.
mvh,
Kroffe
Senast redigerat av Kroffe (11 juli 2008)

116 Inlägg
10 juli 2008
Du får bygga själv om du inte hittar något tongue

Labborant
307 Inlägg
10 juli 2008
Autoexperten, ad (hd) center, mekka kolla nätet annars...

KHRacing
10 juli 2008
Varför alurör ?

finns på ferritta exempelvis !

PULVERLACKERAR
605 Inlägg
10 juli 2008
ja..varför alu?

Vill du snygga till under bilen? Lacka bakaxel eller länkarm?Prata med mig, älskar att lack

59 Inlägg
11 juli 2008
Trådstartare
Vad ska man använda då? Hörde med creatix och dom rekommenderade inte silikonrör iallafall.

10 287 Inlägg
11 juli 2008
Stegmuff...

tex:

http://tillbehor.bildelskatalogen.se/(S(bvxrrb451q2aew4502s2ct55))/Default.aspx?cID=653&grossid=41

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

KHRacing
11 juli 2008
Kroffe skrev:
Vad ska man använda då? Hörde med creatix och dom rekommenderade inte silikonrör iallafall.

Menar du allvar ?

Sade folket på Creatix, att de inte rekommenderade silikonrör(slang) till avgassystemet ?

........ inte bra reklam för dem att ens kommentera detta med det svaret de gav.

Avgasrör bygger man i plåt eller rostfria rördelar, inget annat

Forummoderator
10 576 Inlägg
11 juli 2008
KHRacing skrev:
Avgasrör bygger man i plåt eller rostfria rördelar, inget annat

Aningens halvdryg, men plåt alltså... det finns i aluminium, koppar, bly mm och är dessutom väldigt platt...   om vi nu skall ha rätt benämningar.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

59 Inlägg
11 juli 2008
Trådstartare
Det var jag som frågade om man kunde använda silikonröret då det tålde 220 grader. Men han var trevlig och berättade att det inte är något man bör göra.
Tror jag tar en tripp till norrlands custom och se om dom kan fixa något.

KHRacing
11 juli 2008
torpis skrev:
Aningens halvdryg, men plåt alltså... det finns i aluminium, koppar, bly mm och är dessutom väldigt platt...   om vi nu skall ha rätt benämningar.

*skrattar* smile
ja det var inte meningen att låta dryg om vi säger som så, har bara aldrig hört talas om nån som bygt avgasdelar i silikonslang eller alurör.

KHRacing
11 juli 2008
Jag kan rekommendera http://www.a-alt-avgassystem.se i GBG !
Senast redigerat av KHRacing (11 juli 2008)

Sök