3550
Sök

Fråga:olja i insuget innan turbo?

88 Inlägg
15 juli 2008
Trådstartare
Jag funderar på en grej. Igår tog jag bort orginal återcirkulerandedumpen på evon och inne i insugnings röret innan turbon så var det lite olja. Ska det vara så? vet att oljan kyler snurran men ska det gå ut där? Lite svårt att förklara men jag menar röret efter luftfiltret. nån som vet tacksam för svar.

551 Inlägg
15 juli 2008
Känn om turbon glappar... gör den de så börjar turbon säga upp sig, dvs lagrena e slitna o de kommer in olja i turbinen.. ryker bilen blått?

You can't B serious, oh K

1 072 Inlägg
15 juli 2008
Du har väll sluten vevhus eller. Blir alltid olja då och innebär inte turbohavveri

88 Inlägg
15 juli 2008
Trådstartare
sik skrev:
Du har väll sluten vevhus eller. Blir alltid olja då och innebär inte turbohavveri

jag har inte en aning ny på dessa bilar.är du säker?

88 Inlägg
15 juli 2008
Trådstartare
marven skrev:
Känn om turbon glappar... gör den de så börjar turbon säga upp sig, dvs lagrena e slitna o de kommer in olja i turbinen.. ryker bilen blått?

ska kolla det. nej den ryker inte blått. tror inte turbon börjar bli sliten den har bara gått 5000. visserligen vet jag inte hur förra ägaren kört..

Forummoderator
10 576 Inlägg
15 juli 2008
r_win skrev:
sik skrev:

Det är lag på sluten vevhusvent

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

88 Inlägg
15 juli 2008
Trådstartare
torpis skrev:
r_win skrev:
sik skrev:

Med andra ord så behöver jag inte vara orolig. tack för hjälpen:)

Forummoderator
10 576 Inlägg
15 juli 2008
r_win skrev:
torpis skrev:
r_win skrev:

Med andra ord så behöver jag inte vara orolig. tack för hjälpen:)

Förmodligen är det normalt.  Volvo har ett jäkla vevhusryck och det kommer en del olja, Jappsarna är bättre på den fronten man jag antar att det kommer en del när man laddar på iaf.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Labborant
307 Inlägg
15 juli 2008
Man bruka hitta en skvätt olja där...

Sök