1881
Sök

Hjälp med en Ford Siera!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

22 Inlägg
15 juli 2008
Trådstartare
#1
Hej!

Min bror har en ford siera 87:a, manuel, bensin.... Han råkade tanka den med diesel så efter ett tag stannade motorn...går det rädda bilen? isf vad krävs för att göra det, som att byta tändstift osv..

Tack för svaret!

Withlimb
210 Inlägg
15 juli 2008
#2
Känns som att du behöver hjälp med dina utropstecken till att börja med.

105hk rent vansinne!

Kodknäckare
82 Inlägg
15 juli 2008
#3
Hoevding skrev:
Känns som att du behöver hjälp med dina utropstecken till att börja med.
hur fan lyckades han tanka den med diesel är min första fråga? och för det andra ja. hade det varit tvärtom hade det nog varit värre. jag ska försöka hjälpa dig med det där. dock först måste jag ordna upp mitt jobb


Ok, jo diesel betyder oftast inte större problem. Gå ut och töm systemet. pumpa ut allt från tanken och från pumpen så ska det bara vara att starta igen. Om inte bilen var känslig. för då kanske eller ne. tror inte det. så jag skriver inte ens det. töm som sagt sen tanka i 98 eller 95 och vrid och varva lite lugnt till den går igång igen.
Senast redigerat av iNFiNiTi (15 juli 2008)

Smart. Beautiful. iNFiNiTi.

4 554 Inlägg
15 juli 2008
#4
med den rubriken kan det inte bli annat än låst. ETT utropstecken räcker och jo vi förstår att du har problem med bilen men rubriken ska beskriva vad det är för fel.
läs anvisningarna och gör om
mvh


Sök