3299
Sök

Besiktningsfråga

7 Inlägg
fredag 15:39
Trådstartare
#1
Fick nedslag på min Volvo 740 90a med ABS nedslag på ?ABS-system saknar möjlighet att fungera? har inga ABS fjäderben och inga kablar är kvar fram till fjäderbenen och har besiktat såhär förut utan problem men med den nya bessgubben så fick jag en 2a på det, det enda som är ABS kvar på bilen är den ?klumpen? i motorutrymmet så fick jag en 2a på det, så till frågan är det bara att bita i det sura äpplet o skaffa ABS fjäderben och allt sånt igen så de funkar eller ta bort allt som har med ABS o göra? Eller går de bara o chansa igen o hoppas få den bra bessgubben som släppt igenom det förut?

En till grej fick en 2x behöver jag åtgärda den tills kontrollbesiktningen eller kommer de gå som en ?bra att veta? eller va man säger?
Tack för svar mvh Linus

Ruter Knekt
706 Inlägg
fredag 15:46
#2
Bedöms bilen ha ABS inregistrerat så är det väl att förvänta att ABS ska fungera vid besiktning.
2x måste vara åtgärdat vid nästa besiktning, även ombesiktning.

Något sen på bollen

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 109 Inlägg
fredag 15:48
#3
linuspersso skrev:
Fick nedslag på min Volvo 740 90a med ABS nedslag på ?ABS-system saknar möjlighet att fungera? har inga ABS fjäderben och inga kablar är kvar fram till fjäderbenen och har besiktat såhär förut utan problem men med den nya bessgubben så fick jag en 2a på det, det enda som är ABS kvar på bilen är den ?klumpen? i motorutrymmet så fick jag en 2a på det, så till frågan är det bara att bita i det sura äpplet o skaffa ABS fjäderben och allt sånt igen så de funkar eller ta bort allt som har med ABS o göra? Eller går de bara o chansa igen o hoppas få den bra bessgubben som släppt igenom det förut?

En till grej fick en 2x behöver jag åtgärda den tills kontrollbesiktningen eller kommer de gå som en ?bra att veta? eller va man säger?
Tack för svar mvh Linus
Dom tidigare besiktningspersonerna har kanske inte brytt sig men den senaste besiktningspersonen har hållit sig till de regler som gäller. Din tvåa står kvar så att vem som helst på besiktningsorganet kan se hur det gick på den tidgare besiktningen. Jag tror att det bara är att bita i det sura äpplet.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Fri fart för ett fritt folk!
13 852 Inlägg
fredag 16:10
#4
nu måste det fungera vilket du vill eller ej..

hade inte abs klumpen suttit där hade dom mest troligen inte förstått att bilen har abs..

du hade några amatörer förut som bes den bilen och nu var det en som var vaken och såg att bilen skulle ha abs. och då så klart måste den fungera   om du plockar bort alla spår så vet dom endå att bilen har abs.. du måste helt enkelt fixa det.

Kör fort så hinner inget hända...

Ruter Knekt
706 Inlägg
fredag 18:01
#5
Går ju att duka för dig som så att dra en fuling och operera bort alla bevis, hävda att förra gubben var en förståsigpåare om årsmodell och hävda att bilen aldrig haft abs.

Men risken att du får bom på det finns såklart.

Något sen på bollen


Sök