3921
Sök

Uppfatta registreringsnummer? hur fort?

23 Inlägg
15 juli 2008
Trådstartare
Tja

undrar om man kan se registrerings nummret på en bil när den passerar i ungefär 130-140 km/h?
Är så att jag gjorde en lite dumm grej.
Rö ljus rejsade me en volvo o skulle givetvis om han,kom om inga probs bara de att när jag hade 130-140 så står polisen en bit längre fram big_smile
inte så att de direkt står där utan de kommer o halvspringer för de hör att 2 bilar ger järnet.
Frågan är dock va dom ska me registerings nr till? personen som körde höll ju 50 o de va inte ens jag som körde wink eller?

Diktator
968 Inlägg
15 juli 2008
skjuter dom inte med laser kan dom väl inte bevisa något? eller filma och mätte farten. och erkänner du inte så har dom inte heller någt att gå på

typ..eh..va?
582 Inlägg
15 juli 2008
De har jag oxå funderat på hur det funkar. Egentligen borde dom ju inte kunna säga nått om man bara nekar. Men sen vet inte jag hur mycket makt poliserna har. Vissa saker har ju polisen befogenhet att göra utan en massa bevism, typ fylla på stan o sånt eller? Inte f*n går dom o filmar folk som är fulla för att sedan ge ta dom...men ja vet inte, skulle oxå vilja veta vad dom kan o inte kan göra...

Beer - Now cheaper than gas! - Drink, don't drive!

23 Inlägg
15 juli 2008
Trådstartare
iom att dom inte vet vem som körde o de mätte ej med laser så borde saken vara biff?
kan ju aldrig straffa någon ifall nån annan kört även fast de är min bil?
tror de är jävligt svåt o uppfatta reg nr när man kör så fort i vilket fall som helst,dock så kan de ha lite extra uppsikt en tid framöver o spana bilar liknande min,inte den enda som går i staden kan jag säg wink

Thorssa
15 juli 2008
Den största risken att du blir haffad är nog att du sitter här och skriver om det....

15 juli 2008
var det mörkt eller ljust? är det mörkt o bilen har halvljus på så ser man väl knappt en regskyllt?

23 Inlägg
15 juli 2008
Trådstartare
Thorssa skrev:
Den största risken att du blir haffad är nog att du sitter här och skriver om det....

hur ska dom veta vilken jag är då? bara för att jag skriver från datorn betyder inte att jag är Fritz tellin utan att jag heter Ulla von schneider men de va Bernt von trapp som körde bilen wink

förövrigt så va de ljust ute...

Sök