3930
Sök

(BILD FINNS) Rambalksrost, Nissan 200SX S13

104 Inlägg
16 juli 2008
Trådstartare
#1
Hur är det med att laga lite rost på en rambalk på en sån? är det ett stort projekt eller något man kan tänkas klara av, har tillgång till olika svetsar och rondeller smile
Senast redigerat av Wille90 (18 juli 2008)


Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
16 juli 2008
#2
Är det en besiktningsfråga så går det att popnita dit en plåt och mkt body...
Vill du göra det bra så beror det ju på hur mkt rost det är och hur bra det ska bli.


Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
16 juli 2008
#3
Ganska enkelt på dessa, har lagat lite på båda mina och gick ganska fort utan att slarva.

- Time Attack -

104 Inlägg
18 juli 2008
Trådstartare
#4
NIzmO skrev:
Ganska enkelt på dessa, har lagat lite på båda mina och gick ganska fort utan att slarva.

Detta är då en bild på rosten, är detta illa?

https://www1.garaget.org/gallery/archive/35322/404297_bi4qfg.jpg
Ev rostlagning


Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
18 juli 2008
#5
Ok, just där har jag inte lagat utan mitt under och i vä hjulhus fram har jag svetsat.
Jag har också lite rost där du visar men inte orkat ge mig på det än, är iaf ganska tjockt matrial och är lite småtrångt så är väl lite bökigare men går om kan svetsa hjälpligt på en kväll skulle jag tro (om man tar det lugnt och är noga).

- Time Attack -

104 Inlägg
19 juli 2008
Trådstartare
#6
NIzmO skrev:
Ok, just där har jag inte lagat utan mitt under och i vä hjulhus fram har jag svetsat.
Jag har också lite rost där du visar men inte orkat ge mig på det än, är iaf ganska tjockt matrial och är lite småtrångt så är väl lite bökigare men går om kan svetsa hjälpligt på en kväll skulle jag tro (om man tar det lugnt och är noga).

Kan man ha så tur att man bara behöver slipa bort lite på ytan och fylla igen med kemisk metall? eller måste man kapa bort och byta ut?


Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
19 juli 2008
#7
Skulle inte köra med kemisk metall för det är lite väl av en fusklagning, men slipa ordentligt och kanske ta det sista med vilkelslip så det blir så plåtrent det går (eller blästra om du har möjlighet) för att sen svetsa dit en plåt över.
Eftersom att det är så tjockt matrial orginal känns det lite som att det är bättre att lägga plåt över än att kapa bort det gamla, men sen är jag långt från en expert men lite så jag tänker iaf wink .

- Time Attack -

104 Inlägg
19 juli 2008
Trådstartare
#8
NIzmO skrev:
Skulle inte köra med kemisk metall för det är lite väl av en fusklagning, men slipa ordentligt och kanske ta det sista med vilkelslip så det blir så plåtrent det går (eller blästra om du har möjlighet) för att sen svetsa dit en plåt över.
Eftersom att det är så tjockt matrial orginal känns det lite som att det är bättre att lägga plåt över än att kapa bort det gamla, men sen är jag långt från en expert men lite så jag tänker iaf wink .

Tur att man har tillgång till bläster då smile



Sök