2649
Sök

Kompressor mot turbo

Majestas
1 319 Inlägg
21 juli 2008
#21
putte_19 skrev:
MeloveGolf skrev:
AxlSam skrev:
Är väl endast mercedes som bygger med kompressor..

roll

Ford,Chevrolet,Volkswagen och många många mer....

vw gör inga bilar med kompressor idag. jo just de en modell gör dom de med å de är golf gt om jag inte är ute å cyklar

Jo visst sitter det kompressor i dom, faktiskt även en turbo !!!

Team VeboTrim

blacken
21 juli 2008
#22
Säger bara det Japssnurror, gå och dra något gammalt över er.. cool
http://www.youtube.com/watch?v=WB0cuYuj … re=related

fälg fantast
1 086 Inlägg
21 juli 2008
#23
Jag kör med både Kompressor OCh turbo samtidigt, TFSI pOWER! !!!

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71

Allmänt efterbliven
542 Inlägg
21 juli 2008
#24
blacken skrev:
Säger bara det Japssnurror, gå och dra något gammalt över er.. cool
http://www.youtube.com/watch?v=WB0cuYuj … re=related

Den här brukar jag kolla på för att hålla motivationen uppe tongue Älskar skriket från kompressorn när bilen närmar sig tongue
http://www.youtube.com/watch?v=2lQX3cOAbes
Senast redigerat av DrKamikaze (21 juli 2008)

Hellre liten och rapp än stor och slapp
Min projekttråd (bmw 327 som ska kompressormatas)

6 Inlägg
21 juli 2008
#25
jeg har en helt orginal bmw 520... hva må jeg gjøre hvis jeg skal sette i en kompressor i den? hvor mye må til liksom? når det gjelder eksosanlegg osv...? og er det i det hele tatt mulig å sette i en kompressor når jeg har så liten motor?hmm

En tosk finner alltid en større tosk som vil beundre ham....

Allmänt efterbliven
542 Inlägg
21 juli 2008
#26
I norge har ni ju esstuning som sysslar mycket med kompressorpaket till bmw. Dom borde väl ha något till din bil? smile
Men du borde ju kunna få tag i en större motor och slänga i för en billigare peng. M52:an finns ju upp till 2,8l...borde inte vara några problem att få i och besiktningen lär inte se någon skillnad heller smile

Hellre liten och rapp än stor och slapp
Min projekttråd (bmw 327 som ska kompressormatas)

6 Inlägg
22 juli 2008
#27
hmm husk at jeg bor i norge da... der er ingenting enkelt!mad om jeg setter i en større motor så kan det bli et rent helvete å få godkjent den da...sad dessuten er alt så jævla dyrt her... men hvor mye tror du en sånn motor koster i sverige da? noen som vet om en nettside hvor man kan finne sånt?
har også veldig lyst til å kjøpe meg en gammel m3 eller m5 i sverige å bruke til banebil... nettside i sverige?

En tosk finner alltid en større tosk som vil beundre ham....

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
22 juli 2008
#28

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

Allmänt efterbliven
542 Inlägg
22 juli 2008
#29
bmwbabe5er skrev:
hmm husk at jeg bor i norge da... der er ingenting enkelt!mad om jeg setter i en større motor så kan det bli et rent helvete å få godkjent den da...sad dessuten er alt så jævla dyrt her... men hvor mye tror du en sånn motor koster i sverige da? noen som vet om en nettside hvor man kan finne sånt?
har også veldig lyst til å kjøpe meg en gammel m3 eller m5 i sverige å bruke til banebil... nettside i sverige?

Fanns några m52b28 på autopower.se, 10000 låg dom på. Då får du 193hk
Såg att ess hade ett kompressorkit till 520 (dock från 1999...kanske är m54 då?) gav iaf 223hk men kostar ca 41000kr. Nu vet jag inte hur besiktningen går till i norge, men att få igenom en lite större motor är inga problem i sverige då dom ser mer eller mindre identiska ut på utsidan...en kompressor kan vara svårt dock wink

www.autopower.se och www.blocket.se är några sidor du kan kolla annonser på. Den första inriktar sig enbart på bmw smile
Senast redigerat av DrKamikaze (22 juli 2008)

Hellre liten och rapp än stor och slapp
Min projekttråd (bmw 327 som ska kompressormatas)

6 Inlägg
22 juli 2008
#30
ok... jeg får prøve å titte litt på de sidene jeg da... tusen takk for svar...big_smile

En tosk finner alltid en større tosk som vil beundre ham....

1 661 Inlägg
22 juli 2008
#31
blacken skrev:
Säger bara det Japssnurror, gå och dra något gammalt över er.. cool
http://www.youtube.com/watch?v=WB0cuYuj … re=related

Haha, jo ja skulle vilja se den bilen hänga med när mina japssnurror trycker. Börjar vid 2300rpm och trycker fullt till redline. tongue

Till tråden så finns redan en tråd:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=82633

56 Inlägg
22 juli 2008
#32
kompressor är väl med enda från början å jobbar mest på låga varv medans tubrbon jobbar bättre på höga!

VOLVO-ligger brett å slitter däck

Allmänt efterbliven
542 Inlägg
22 juli 2008
#33
Hardjim skrev:
blacken skrev:
Säger bara det Japssnurror, gå och dra något gammalt över er.. cool
http://www.youtube.com/watch?v=WB0cuYuj … re=related

Haha, jo ja skulle vilja se den bilen hänga med när mina japssnurror trycker. Börjar vid 2300rpm och trycker fullt till redline. tongue

Vid 2300 så är den redan i förväg eftersom den har haft bra med mos redan från tomgång wink Så då har dom lite "hinna i kapp" att göra smile

Och så här kan man hålla på i en evighet...turbo och kompressor ger helt enkelt olika karaktärer till motorn, där man får välja den som passar sin egen smak smile

Hardjim skrev:
Till tråden så finns redan en tråd:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=82633

Denna startades 2 månader innan cool

Hellre liten och rapp än stor och slapp
Min projekttråd (bmw 327 som ska kompressormatas)

337 Inlägg
22 juli 2008
#34
bmwbabe5er skrev:
hmm husk at jeg bor i norge da... der er ingenting enkelt!mad om jeg setter i en større motor så kan det bli et rent helvete å få godkjent den da...sad dessuten er alt så jævla dyrt her... men hvor mye tror du en sånn motor koster i sverige da? noen som vet om en nettside hvor man kan finne sånt?
har også veldig lyst til å kjøpe meg en gammel m3 eller m5 i sverige å bruke til banebil... nettside i sverige?

han som satte i en 11,4 liters motor( Lr va fan de va wink ) i en granada då? den va väl gatlegal...

3 liters diesel, mumma!

1 661 Inlägg
22 juli 2008
#35
DrKamikaze skrev:
Hardjim skrev:
blacken skrev:
Säger bara det Japssnurror, gå och dra något gammalt över er.. cool
http://www.youtube.com/watch?v=WB0cuYuj … re=related

Haha, jo ja skulle vilja se den bilen hänga med när mina japssnurror trycker. Börjar vid 2300rpm och trycker fullt till redline. tongue

Vid 2300 så är den redan i förväg eftersom den har haft bra med mos redan från tomgång wink Så då har dom lite "hinna i kapp" att göra smile

Och så här kan man hålla på i en evighet...turbo och kompressor ger helt enkelt olika karaktärer till motorn, där man får välja den som passar sin egen smak smile

Hardjim skrev:
Till tråden så finns redan en tråd:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=82633

Denna startades 2 månader innan cool

Man släpper inte en turbobil på så lågt varv att man inte har ladd. Jag t ex står och mosar upp laddet med launch controll och släpper den på ca 3500rpm. Sedan ger ju AWD en mkt bra start.
Senast redigerat av Hardjim (22 juli 2008)


Sök