3135
Sök

Körkortsåterkallelse vid fotning av fartkamera.

204 Inlägg
22 juli 2008
J-P-R skrev:
Bettan_Nostdal skrev:
Men egentligen borde man inte kunna bli av mä körkortet om man blir tagen av en fartkamera. Om jag lånar ut min bil till en polare och han/hon kör för fort. Ska då Jag bli av mä mitt körkort. Kameran vet ju inte vem det är som kör bilen. Eller har jag fel? Böter däremot kan jag gå mä på lite sådär. Att de går till bilens ägare?

Nej inte du, men din polare blir av med det om dem lyckas identifera honom/henne

Om de kan identifiera honom/henne ja. Det är därför jag gömmer ansiktet så fort jag kör förbi en fartkamera och har klarlackat nummerplåtarna på alla familjens bilar

Bilvårdstönt.
1 109 Inlägg
22 juli 2008
Bettan_Nostdal skrev:
J-P-R skrev:
Bettan_Nostdal skrev:
Men egentligen borde man inte kunna bli av mä körkortet om man blir tagen av en fartkamera. Om jag lånar ut min bil till en polare och han/hon kör för fort. Ska då Jag bli av mä mitt körkort. Kameran vet ju inte vem det är som kör bilen. Eller har jag fel? Böter däremot kan jag gå mä på lite sådär. Att de går till bilens ägare?

Nej inte du, men din polare blir av med det om dem lyckas identifera honom/henne

Om de kan identifiera honom/henne ja. Det är därför jag gömmer ansiktet så fort jag kör förbi en fartkamera och har klarlackat nummerplåtarna på alla familjens bilar

Att dom är klarlackade hjälper ju inte ett dugg.
Är IR i dom dära skåpen. smile

Dom skrattar åt klarlack.

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)

835 Inlägg
22 juli 2008
Varför kan man inte sakta ner för? De flesta här verkar inte kunna planera färdväg och verkar ha dålig tidsuppfattning. Är det så jobbigt att sakta ner för en kamera? Vad har ni så bråttom till? Kan man inte stå för vad man gör? Någon får gärna svara, gärna någon som har erkänt att de kör för fort.

20 Inlägg
22 juli 2008
Torlejf skrev:
Bettan_Nostdal skrev:
J-P-R skrev:

Mvh. David.

Det finns ingen IR. Klarlackar man är det stor chans att plåten överexponeras och då har de inget reg. nr. och då kan de inte bötfälla någon. När jag blev tagen var det på gränsen att det gick att se vad jag hade för reg nr och då har inte jag gjort någonting med mina skyltar.

369 Inlägg
22 juli 2008
Om du inte erkänner att det är du och påstår att du hade lånat ut bilen så kan dom inte sätta dit dig.smile Dom har som lagförslag att ägaren på bilen ska få ta straffet om han inte kan bevisa vem som körde men det har inte gått igenom än så länge! så det är bara te o gaza! loltongue

åh va man myser, när turbon den pyyser =)

Bilvårdstönt.
1 109 Inlägg
23 juli 2008
Rogel skrev:
Torlejf skrev:
Bettan_Nostdal skrev:

Mvh. David.

Det finns ingen IR. Klarlackar man är det stor chans att plåten överexponeras och då har de inget reg. nr. och då kan de inte bötfälla någon. När jag blev tagen var det på gränsen att det gick att se vad jag hade för reg nr och då har inte jag gjort någonting med mina skyltar.

Var detta en gammal eller ny kamera?
Bilderna från dom nya är grymma, så där ser jag inga som helst svårigheter att se regnummer.

mvh. David.
Senast redigerat av Torlejf (23 juli 2008)

Bygger rolig bil. :)

982 Inlägg
23 juli 2008
tkd_rille skrev:
Beeenny skrev:
ja vet folk som kört 200/240..jag själv 140 på 70 väg..endast böter inge mer o då har ja typ 3 fortkörningar,en stopp plikt, 2 bältesböter m.m på mig..o då hade ja fortfarande prövotidkvar

och de är ren bullshit för kör du över 200 förbi en kamera så blir du absolut av med kortet om den tar dig.

konstigt att min polare fick 5000 i böter inge mer..

stopplikt är lika grov som fortkörning..dom tog inte mitt kort iaf

har ni vart med om liknande eftersom ni kan yttra er imot ?

804 Inlägg
23 juli 2008
Beeenny skrev:
tkd_rille skrev:
Beeenny skrev:
ja vet folk som kört 200/240..jag själv 140 på 70 väg..endast böter inge mer o då har ja typ 3 fortkörningar,en stopp plikt, 2 bältesböter m.m på mig..o då hade ja fortfarande prövotidkvar

och de är ren bullshit för kör du över 200 förbi en kamera så blir du absolut av med kortet om den tar dig.

Eftersom maxbeloppet för fortkörning är 4000kr http://www.polisen.se/inter/nodeid=1377 … sion=1.jsp Så anser jag att alla kan yttra sig mot dig. wink
Senast redigerat av baaki (23 juli 2008)

Muttley
23 juli 2008
Beeenny skrev:
tkd_rille skrev:
Beeenny skrev:

yes de kan vi faktiskt, fråga eyelighter för han blev av med de i en fartkamera lilla du. så jag tror att din polare bara ljög för dig, var han uppe i rättegång med tanke på att han fick 5tusen i böter när största belopp de kan dela ut direkt är 4 tusen ?.

Cruel
23 juli 2008
Torlejf skrev:
Rogel skrev:
Torlejf skrev:

Mvh. David.

Var detta en gammal eller ny kamera?
Bilderna från dom nya är grymma, så där ser jag inga som helst svårigheter att se regnummer.

mvh. David.

Tycker då inte att dom är så grymma.
blev fotad i februari av "nya" kameran. har inte sett den "gamla" på år å dar.
2400 spänn fick jag i böter. körde 12 för fort.

Epitaph skrev:
Varför kan man inte sakta ner för? De flesta här verkar inte kunna planera färdväg och verkar ha dålig tidsuppfattning. Är det så jobbigt att sakta ner för en kamera? Vad har ni så bråttom till? Kan man inte stå för vad man gör? Någon får gärna svara, gärna någon som har erkänt att de kör för fort.

jag kan erkänna att jag kör förfort varenda dag i jobbet. då jag kör ungefär 40-50 mil om dagen å levererar varor.
saktar ner för varenda kamera. dock så e det upp i hastighet igen sen. så dom gör inte så stor nytta utom dom 50 meter man kör sakta på..
Senast redigerat av Cruel (23 juli 2008)

Sök