Fick hemskickat dom nya fälgarna idag, dom är fina och ja känner mig nöjjd, dock har ju självklart ett problem uppstått!
Bultcirkeln är helt perfekt... men bulthålen är långt ifrån vad volvo-fälgars bulthål är. Små som sjutton, och inte trodde jag att detta skulle bli ett problem. Jag köppte ju fälgarna för att dom ska vara snygga, och vill helst att dom håller sig kvar på min bil, och då föredras helst låsbara hjulbultar.
Dagens super-duper fråga lyder: Vet någon här vart man kan få tag på "små"/smala hjulbultar (helst av allt låsbara med)!?? Volvos bultar/lås kan jag glömma redan nu, sitter med 4 st i handen o inte nån av dom passar.
gå till närmaste däckplace bara, har för mig att du har 21 skalle på s40. då får du gå ner på 17 för att hålen inte är lika stort borrade som på orignal fälgar med 21 skalle på bultarna
har samma problem med mina fälgar men räddningen är på g finns insex bultar anpassad för detta problem som är lite mindre än orginalet på så sätt får du fälg lås och snygga bultar för samma peng