2964
Sök

Jobba som budbilskörare för t.ex Posten eller DHL???

100 Inlägg
29 juli 2008
Trådstartare
Hej, undrar om det är någon här på garaget.org som jobbar/har jobbat som budbilschaffis och undrar hur det är som jobb, lön osv? Några som helst erfarenheter? Skriv smile

Miklen
29 juli 2008
Körde för PEX (Posten Express) en sommar.. Inget ja kan rekommendera såhär i efterhand.. lönen va väl normal antar jag..116kr tim i grunden.. 8tim.. Stressigt som fasen..svårt att va "laglig".. stundtals bra när man fick långkörningar osv..

Kör distributionslastbil åt flygfrakt nu och har det 100ggr bättre.. även våra "småbilar" har bättre villkor.. Samma lön dock..

100 Inlägg
29 juli 2008
Trådstartare
Jo har hört att lönen inte är toppen faktiskt, jag har ett jobb nu med 110 kr/h så de va ju ingen jätteökning direkt... Har C-kort men hittar inga roliga jobb till de sad

dARKiE
5 031 Inlägg
29 juli 2008
Körde för DHL en sommar, (paketbil) och trivdes enormt bra. Fick ut 17k i månaden så kunde inte klaga. Försöker nu få in foten där igen även om jag redan har ett jobb.

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

100 Inlägg
29 juli 2008
Trådstartare
Okej, de låter ju inte helt dåligt, tyckte du också det var stressigt?

831 Inlägg
29 juli 2008
Hur många timmar per dag jobbade du? Jobbade du vecka eller helg?

Darkie skrev:
Körde för DHL en sommar, (paketbil) och trivdes enormt bra. Fick ut 17k i månaden så kunde inte klaga. Försöker nu få in foten där igen även om jag redan har ett jobb.

1 893 Inlägg
29 juli 2008
Bud bil är alltid stressigt. Transport ledarna blir överösta med körningar, som de sedan skickar vidare på sönderstressade chauförer. Svårt att veta när man kommer hem på kvällen, då det alltid dyker upp mera.
Kan vara kul ett tag, jag körde FL6a i Gbg i 6 månader, sedan sökte jag mig till lugnare arbete.
Det finns några stycken som har kört typ 20 år, men för utom dem, är det stor turbolens på bud chaffisar.

Sök