2401
Sök

Cheva van Lättlastbil

19 Inlägg
10 april 2006
Trådstartare
Ska åka i chevan te elmia i helgen.. men det är ju en lätt lasbil alltså får man inte åka fler än 2.. men vi ska åka 7 eftersom vi har plats till det... någon som vet va som händer om man skulle åka dit för det? vet att de har varit mycket poliskontroller föregående år.. Har kvar min prövotid på körkortet lixom..
Senast redigerat av Bagin (10 april 2006)

Old School Ford
600 Inlägg
10 april 2006
man får åka mer än 2 personer i Cheva van.
kolla hur många platser den är reggad för...

Cars for a living , Capri for life!
Ford Capri -78: http://www.garaget.org/?car=132079
WitchCraft - Vi styr och ställer!

19 Inlägg
12 april 2006
Trådstartare
Det måste vara 2 eftersom man måste ha galler och sånt i för att den ska gå lagligt... Ingen som har nån aning vad som händer om man skulle bli stoppad? vill inte bli av med körkort eller liknande tongue

1 163 Inlägg
12 april 2006
Böter, ev Varning!

Brukar inte vara så allvarligt så länge ni inte är över 8pers i den, då blir det buus lass och betydligt dyrare böter... sad

Kompisen ska köra en van upp också, 10pers är dom i den, + föraren!
men är man inte rädd om kortet så får man skylla sig själv...

19 Inlägg
12 april 2006
Trådstartare
aha är den registrerad som lättlastbil oxå alltsÅ?

231 Inlägg
12 april 2006
Kolla vad regbeviset säger. Har för mej att just Cheva Van typ starcraft el liknande får ha 3 passagerare +förare framför gallret då den uppfyller kravet på lastutrymmet bakom, dvs 180cm. (den har 2 fåtöljer bak eller?) Däremot får man inte ta bort galler och sätta dit soffan också! Finns dock ett undantag i lagen som heter "tillfällig personbefodran i lastutrymme", vilket innebär att man får sitta i lastutrymme på säkert sätt, dvs i soffa/stolar med bälte på....

311 Inlägg
12 april 2006
Har en Cheva Van själv.
Har alltid åkt hela familjen i den (5st + hund) och polisen har aldrig sagt något. Har även haft ett antal Cheva Caprice-combin som varit lättlastbil-reggade( 2-3passagerare), aldrig några problem där heller.
Däremot reagerar Polisen om inte alla sitter bältade.
Det står inte alltid 2-3passagerare i reg.pappren, det varierar mellan olika bilar även om modellen och fabrikatet är lika.
På min Van (som är husbilsreggad) får jag ha 9 passagerare, men det finns ju inte ens så många platser!!?? wink
MVH
Kaj

Old School Ford
600 Inlägg
12 april 2006
på mitt reg.bevis står det:
Antal passagerare: 3
alltså 3 pers + förare = 4 sammanlagt

Cars for a living , Capri for life!
Ford Capri -78: http://www.garaget.org/?car=132079
WitchCraft - Vi styr och ställer!

346 Inlägg
12 april 2006
jag har en Cheva Astro som är LB-reggad med har två kaptenstolar där bak bakom gallret men den gick igenom besiktningen iaf så det ska nog inte vara några bekymmer om ni spänner fast i i bältena *hoppas ni får lika kul som vi ska ha det iaf * smile

"den som inte blir lycklig av pengar vet bara inte vilka butiker han ska besöka"

106 Inlägg
12 april 2006
Jag har alltid åkt lb-reggat och du får bara regga om bilen...(du har upp till en månad på dej att göra det sedan inträder körförbud!)

Ferguson grålle köpes! Även skogsvrak!

Sök