3458
Sök

Plocka bakre burken på V70n 2,4t?

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
10 februari 2007
Trådstartare
Tjosan!

Nu är det så att jag är lite sugen på annat ljud i v70:n, den går ju som ett spjut så de vore kul om det lät som att den går bra med big_smile

Ger det stor skillnad i ljud av att plocka bort sista burken.?

Sitter ju precis längst bak så det är ju lättmekat,  en 90 graders böj borde räcka för att ersätta dämparen med..

Någon som har erfarenhet av detta?

Gjorde likadant på 240:n.. konstigt att jag inte blev stoppad.. lät förjävligt big_smile

Tacksam för svar!

// DJ AGGWA big_smile

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

2 933 Inlägg
26 februari 2007
Trådstartare
ingen som provat? :S

jopp
145 Inlägg
26 februari 2007
ger knappt nå annat ljud eftersom att du har turbo..

jomenvisst

med lem
1 925 Inlägg
27 februari 2007
Sleepy_One skrev:
ger knappt nå annat ljud eftersom att du har turbo..

klart det ger annat ljud !

men desu mer du gasar , desto mer försvinner "brölet" , annars kan du ju ersätta mitt dämparen med en fullflödesdämpare så får du ju garanterat ljud smile

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

jopp
145 Inlägg
27 februari 2007
har provat på nåra bilar jag haft å det blir KNAPPT märkbart eftersom turbon slår sönder ljudet.. men lite skillnad blir det... inte värt jobbet om du frågar mig...

jomenvisst

2 933 Inlägg
27 februari 2007
Trådstartare
okey, låter inte som ni tycker de e värt arbetet.. :S sad

178 Inlägg
27 februari 2007
köp ett grövre avgasystem, det ger skillnad! smile

One Man Clan
4 287 Inlägg
27 februari 2007
de blir nog finare ljud skulle jag tro men inte så möe ..men varför kapa sönder ett orginalsystem som lär hålla i alla fall 20000mil till och som kostar skjortan e nog   bätte å köpa ett typ 3 tums system för hälften av vad din halvsats kostar sad

120 Inlägg
28 februari 2007
turbon o katten dämpar på bra så...antingen så har du har bara katten kvar eller så tar du bort den oxå...3" helavägen  blir bättre än att kap orginal

85 Inlägg
28 februari 2007
köp en färdig halvsats.. det blir billigast och bäst så.. plocka bort sista burken är väl inte att rekomendera.. köp ett twin pipe sytem! tror sam har det..

51 Inlägg
17 maj 2007
Jag är grymt sugen på att bygga eget, ingen som har lite tips o trix angående detta?

29 Inlägg
17 februari 2008
jag har tagit bort sista burken på min v70 2,4t 02 och det gör jätte skilnad men visst det låter coolt när man trycker på men när man kör längre sträcker så är det iriterande. men jag ska nog bygga om det snart igen för jag ersatte den sista burken med en mindre burk och det gjorde skilnad.

Bättre ett pack i bilen, En ett jack i bilen.. :cool:

39 Inlägg
31 juli 2008
lånar tråden lite... om man bara fimpar sista burken och 4tums rör istället, blir det för högt ljud då. tänker på en golf cl?

satt på en bensindunk och fick hålla i mig för kung och fosterland när man skulle gasa

10 Inlägg
31 juli 2008
Hej!

Byt bakre burken med en annan, eller ta bort mittre dämparen (ersätt med et rör).

Lycka till smile

39 Inlägg
1 augusti 2008
aaa får göra de... det är lite synd att jag har byggt ett 4 tums rör med stegmuff som inte kommer tillanvänding, men det är bättre att ljudet blir mer lagom så tack för svaret

satt på en bensindunk och fick hålla i mig för kung och fosterland när man skulle gasa

Sök