2952
Sök

volvo 960 maskin.. har litte felkoder jag undrar över

falken
22 juni 2008
Trådstartare
har presis fått igång min snurra i 740 en volvo 960 maskin 3,0L 6:A
men har några felkåder jag inte kan få bort och som finns registrerade hela tiden...

har bytt allt som finns i bilen från 960 till min 740.
har gammla blink modelen för att läsa koderna..

1 4 3
3 2 2

är felkåderna någon som vet vad dom betyder??

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
22 juni 2008
ska kolla om jag hittar nått

i vilket slott (hål får du koderna?)
Senast redigerat av azid (22 juni 2008)

2slow

796 Inlägg
22 juni 2008
går han som han ska?

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.

falken
22 juni 2008
Trådstartare
azid skrev:

i nr 1

falken
22 juni 2008
Trådstartare
ronne skrev:
går han som han ska?

ne altså den växlar inte som den ska i sen hoppar w läget i å sen börjar läges knapparna blinka(winter, sporten, ekonomin) även pilen på  instrumenthuset..

2 668 Inlägg
22 juni 2008
falken skrev:
azid skrev:

i nr 1

enda jag hittar om slott 1 är att det ska ha med automatlådan att göra men inte vad koderna betyder...
tydligen så används bara slott 2 och 6 på 700/900 som jag förstår det på jagrullar.se

2slow

falken
22 juni 2008
Trådstartare
azid skrev:
falken skrev:
azid skrev:

i nr 1

enda jag hittar om slott 1 är att det ska ha med automatlådan att göra men inte vad koderna betyder...
tydligen så används bara slott 2 och 6 på 700/900 som jag förstår det på jagrullar.se

ok jo men det kanstämma har bara stift i 1 , 2 och sen är det problem med automatlådan den växlar innte som den ska..

ska se vad som man kan göra..

tack

2 668 Inlägg
22 juni 2008
läste om nån annan med liknande problem. driver din låda? funkade den innan du flyttade den? killen med likande problem skriver aatt man inte kan lite på felkoderna om boxen är från typ en 91 samt att de byte varvtalsgivare till lådan och en felaktig solenoid i lådan

mvh

2slow

falken
22 juni 2008
Trådstartare
azid skrev:
läste om nån annan med liknande problem. driver din låda? funkade den innan du flyttade den? killen med likande problem skriver aatt man inte kan lite på felkoderna om boxen är från typ en 91 samt att de byte varvtalsgivare till lådan och en felaktig solenoid i lådan

mvh

joo den driver bra.. jag kunde inte provköra den då... men det är de att den inte vill växla kikdownen funkar inte som den ska.. den läger ner en växel för att snabbt lägga tillbaka igen å sen håller den på så....

för den lägger även i w läget vilket betyder att den bara går att köra på 4:ans växel.

2 668 Inlägg
22 juni 2008
falken skrev:
azid skrev:

mvh

joo den driver bra.. jag kunde inte provköra den då... men det är de att den inte vill växla kikdownen funkar inte som den ska.. den läger ner en växel för att snabbt lägga tillbaka igen å sen håller den på så....

för den lägger även i w läget vilket betyder att den bara går att köra på 4:ans växel.

för att vara den som är den men kan du inte ta en manuel låda för 850 eller håller inte dom? menar så slipper man allt krångel med automaten

2slow

2 271 Inlägg
22 juni 2008
??? han har väl ändå rakställd motor?roll

12 Inlägg
4 augusti 2008
själva 960 lådan e faktiskt väldigt hållbar om du inte piskar upp den. du har ju den där blinkfelsökaren men du kan även starta programm med sökaren samt även så kan du nollställa den. Om du tar den i 1:ans läge å håller den intryckt 5 sekunder släpper 3 sekunder så börjar lampan lysa sen trycker du in den igen i 5 sekunder så har du nollställt alla fel. Sen gör du även så i 2:ans läge i hålet för där kan du faktistk styra lite hur automaten ska göra. Men du kan nollställa genom att göra samma sak. Du kan även starta ett programm  då gör du så här du trycker 1 ggn i 1 sekund å upprepar 3 ggn sen kommer fläkten starta å lite annat kommer gå igenom på den

Sök