2657
Sök

Sänkning till BMW M3 E46. Var? Pris? Blir det bra?

Air Traffic Control Officer
65 Inlägg
24 juli 2008
Trådstartare
Hejsan!

Letar efter en ca 30-40mm sänkning till min M3 E46. Det skulle nog räcka med endast fjädrar. Nu undrar jag först och främst vilket märke man ska satsa på. Var jag får tag på dessa. Vad det kostar. Och det viktigaste... Hur blir väghållningen? För den FÅR bara inte bli sämre. Älskar den som den är nu, men den känns hög original. Any help would be nice!

Tack /Richard

65 Inlägg
27 juli 2008
Trådstartare
Har tittat runt lite. Fick rekomenderat H&R fjädrar men en annan sa att det är låg kvalité. Letar väl vidare. Har ni några inputs om H&R så vill jag gärna höra. Eller om ni har andra att rekomendera så klart.

263 Inlägg
28 juli 2008
h&r har väl inte låg kvalité? ;O

Bjuuuu han!!

638 Inlägg
29 juli 2008
har hört många som inte är nöjda med H&R på sinna m3or. dom blir svampiga och sänker inte så mycket som det står att dom sänker! Eibach därimot har jag bara hört bra om ska nog själv skaffa sånna till min!

Licking pussy is like playing with the Mafia - one wrong move and you're in deep shit

65 Inlägg
29 juli 2008
Trådstartare
Precis detta jag tänkte mig va problemet. Ska kolla upp Eibach. Tack.

huh?
10 427 Inlägg
29 juli 2008
Om möjligt kan du ju kolla upp fjäderkonstanter på de olika fjädrarna också.
Kanske trist om dom nya sänkfjädrarna är mjukare än originalfjädrarna osvosv.

vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
741 Inlägg
29 juli 2008
ac schnitzer

hartge

g power

där har du några kända tillverkare som har sänkningssatser

Gödseldräng
4 529 Inlägg
30 juli 2008
Ripley333 skrev:
har hört många som inte är nöjda med H&R på sinna m3or. dom blir svampiga och sänker inte så mycket som det står att dom sänker! Eibach därimot har jag bara hört bra om ska nog själv skaffa sånna till min!

står tillome på många sidor
OBS bör ej sättas på tex BMWs M modeller då dom redan är sänkta från fabrik och därför inte sänker lika mycket

brukar det stå

16 197 Inlägg
30 juli 2008
skaffa coilovers.. sen e de ju bara justera höjden som man vill.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Skåne Crazy Crew
701 Inlägg
7 augusti 2008
hade helt klart sattsat på ett par bra coilovers istället....med ganska hårda fjädrar!

Sök