hej, har nyligen införskaffat mig en ford probe v6 av årsmodell 95. Angående den har jag två stycken frågor, Hur fixar man ett öppet filter till den och vad finns det för trim alternativ!? tack på förhand
Öppet filter är inga större problem, bara mäta på luftmassemätarn.. Men en stor fördel är att ha ett rör och leda ner de mot marken, stor skillnad där! trim har ja inte så stor koll på tyvärr
Öppet luftfilter är absolut inga problem, har de i min probe v6 trim tips är väl typ större avgassystem, chip eller byte till en klze ecu. sen kan du ju lätta på den, fast tror inte de ger så mkt hehe
Har en kompis som har klze ecu i sin probe o den ger mkt bättre kick på höga varv.
mer än de kan jag nog inte tipsa om. däremot akn du fråga kickboxer här på garaget han har hållt på med mkt på sin bil. mvh jens
Finns många knep på att trimma dessa... man kan bla. låsa ventilen som öppnar vid typ 4200rpm(du har säkert kännt kicken som kommer då) så att den står öppen hela tiden. Annars är ju det ultimata ett byte till en KLZE-motor(går att köpa via probeaddiction) Om du inte vill krångla med motorbyte el turbokonvertering så skulle jag rekommendera att du kör på extraktorgrenrör, rejskatt, lättat svänghjul, sportavgassystem, Cold air intake och modifierad tändning så borde du landa nära 200-sträcket - finns en kille på mazdaklubben som bänkade 196hk med dessa mods(- rejskatt)
Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.